Bij fabrieken van de drie grote Amerikaanse autofabrikanten General Motors, Ford en Stellantis wordt er tegelijkertijd gestaakt door de invloedrijke vakbond UAW. Het is de eerste keer in de geschiedenis dat fabrieken van de zogenaamde Detroit Big Three tegelijk staken. [naar artikel]
Bij fabrieken van de drie grote Amerikaanse autofabrikanten General Motors, Ford en Stellantis wordt er tegelijkertijd gestaakt door de invloedrijke vakbond UAW. Het is de eerste keer in de geschiedenis dat fabrieken van de zogenaamde ‘Detroit Big Three’ tegelijkertijd staken. De stakingen begonnen nadat de deadline voor collectieve onderhandelingen was verstreken. Een langdurige en wijdverspreide staking in de auto-industrie kan een grote impact hebben op de Amerikaanse economie. [naar artikel]
14:10 De wekenlange stakingen in de Amerikaanse autofabrieken eisen hun tol. Het moederbedrijf van Jeep, Chrysler, Opel en Peugeot, schat dat voor 795 miljoen dollar (750 miljoen euro) aan winst verloren za... [naar artikel]
18:10 Chiptekorten, de snelle elektrificatie van het Europese wagenpark en de opmars van Chinese autobouwers: Stellantis-CEO Carlos Tavares ziet de toekomst somber in. 'Elektrische auto's zijn te duur. We m... [naar artikel]
Indien de markt voor elektrische wagens met hoge kost- en verkoopprijzen moet blijven afrekenen, dreigen er nog vele autofabrieken te moeten sluiten. Dat heeft Carlos Tavares, topman van autogigant Stellantis, op de Consumer Electronics Show in Las Vegas gezegd. De essentie: De hoge prijzen voor elektrische wagen dreigen ervoor te zorgen dat de vraag naar […] [naar artikel]
16:52 Er lijkt een einde te komen aan de historische staking bij drie belangrijke Amerikaanse autofabrikanten, nadat ook GM overstag is gegaan en een deal met de vakbond UAW heeft gesloten. [naar artikel]
Een dag na Ford Genk valt ook het doek over twee zusterfabrieken in Groot-Brittannië. Ford schrapt zo 5.700 jobs in twee dagen. Hoewel de saneringen maanden geleden voorspeld werden, slaagde Europa er niet in een zachte landing te organiseren. [naar artikel]
De Europese constructeurs bouwen veel te veel wagens, zegt Fiatbaas Sergio Marchionne. De Duitse autobouwers kunnen nog teren op hun export, alle andere stapelen de verliezen op. 'Het is hoog tijd voor een pijnlijke, maar onvermijdelijke afslanking. De Europese Commissie moet de sluiting van autofabrieken coördineren.' Emmanuel Vanbrussel [naar artikel]
19:18 Steeds meer Europese autofabrieken sluiten tijdelijk de deuren door een gebrek aan onderdelen, te weinig vraag of te veel directe impact van het coronavirus. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.