Steeds meer steden en gemeenten zetten in op eigen trajectcontroles. Dat blijkt uit een grote rondvraag van VTM Nieuws en HLN bij alle 300 Vlaamse gemeenten. Zo zijn er al 159 lokale trajectcontroles actief, maar zal dat aantal de komende maanden nog verdubbelen naar 349. Officieel doet men het om de verkeersveiligheid te verbeteren, al zijn de miljoenen aan inkomsten ook welkom. Zo werd er al minstens 13 miljoen euro aan gasboetes betaald. Welke gemeenten zijn van plan een trajectcontrole in te voeren? [naar artikel]
Op onze gewestwegen zijn we het al langer gewoon, maar nu rijden we ook in ons eigen dorp van trajectcontrole naar trajectcontrole. Steeds meer steden en gemeenten zetten er op in. Dat blijkt uit een grote rondvraag van VTM Nieuws en HLN bij alle 300 Vlaamse gemeenten. Zo zijn er al 159 lokale trajectcontroles actief, maar zal dat aantal de komende maanden nog verdubbelen naar 349. Officieel doet men het om de verkeersveiligheid te verbeteren, al zijn de miljoenen aan inkomsten van GAS-boetes ook welkom. Welke gemeenten zijn van plan een trajectcontrole in te voeren? [naar artikel]
Eigenaars van een tweede verblijf zijn hoe langer hoe meer de melkkoe van onze kustgemeenten. Die halen nu al ruim dubbel zoveel belastingen op bij tweedeverblijvers als bij de eigen inwoners. “Wel 1.200 euro taks voor een vakantiestudiootje, terwijl een vaste bewoner met een dikke villa nul euro belasting betaalt, dat is niet redelijk.” [naar artikel]
Maasmechelen en Dilsen-Stokkem investeren samen met een private partner in respectievelijk zes en drie trajectcontroles. Sinds 1 januari zijn in Maasmechelen al twee trajectcontroles actief. [naar artikel]
Koop lokaal. Veel steden en gemeenten maken er reclame voor of lanceren acties rond de ondersteuning van lokale ondernemers. Maar wat blijkt? Wanneer diezelfde steden en gemeenten aanbestedingen organiseren, kiezen ze vaker niet dan wel voor lokale ondernemers. Dat blijkt uit een rondvraag van Unizo. Slechts 1 op de 2 kmo’s die in aanmerking komt, vindt de weg naar overheidsopdrachten. Met de 'lokale reflex’ wil de organisatie samen met minister Bart Somers steden en gemeenten aanmoedigen vaker voor lokale handelaars te kiezen. [naar artikel]
Dat Vlaamse gemeenten een privébedrijf inschakelen om lokale trajectontroles te installeren, behoort volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters tot de “lokale autonomie”. Toch groeit er in het Vlaams Parlement kritiek op het ‘verdienmodel’ achter dat zogenaamde TaaS-model (Trajectcontrole as a service) met private spelers. Niet alleen de oppositie heeft kritiek, ook coalitiepartners N-VA en CD&V maken zich zorgen. [naar artikel]
Lokale besturen installeren in sneltempo trajectcontroles. Nu zijn er in Vlaanderen 159, tegen het einde van het jaar zouden het er ruim dubbel zoveel moeten zijn. Dat blijkt uit een rondvraag van Het Laatste Nieuws. [naar artikel]
06:28 Lokale besturen installeren in sneltempo trajectcontroles. Nu zijn er in Vlaanderen 159, tegen het einde van het jaar zal dat oplopen tot 349. Dat blijkt uit een rondvraag van Het Laatste Nieuws en VT... [naar artikel]
In Gent blijft het wachten op trajectcontroles op stadswegen. Het bestuur wil die al lang, maar er blijken juridische en praktische bezwaren. Dat is opvallend, want in zeker 200 Vlaamse gemeenten gebeurt dat intussen wel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.