Lokale besturen installeren in sneltempo trajectcontroles. Nu zijn er in Vlaanderen 159, tegen het einde van het jaar zouden het er ruim dubbel zoveel moeten zijn. Dat blijkt uit een rondvraag van Het Laatste Nieuws. [naar artikel]
06:28 Lokale besturen installeren in sneltempo trajectcontroles. Nu zijn er in Vlaanderen 159, tegen het einde van het jaar zal dat oplopen tot 349. Dat blijkt uit een rondvraag van Het Laatste Nieuws en VT... [naar artikel]
De politie houdt rekening met een verdubbeling van het aantal flitsboetes in ons land, naar in totaal zo'n 5 miljoen boetes per jaar, wanneer straks steeds meer trajectcontroles functioneren. Dat schrijven het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en De Standaard vandaag. [naar artikel]
Maasmechelen en Dilsen-Stokkem investeren samen met een private partner in respectievelijk zes en drie trajectcontroles. Sinds 1 januari zijn in Maasmechelen al twee trajectcontroles actief. [naar artikel]
Dat Vlaamse gemeenten een privébedrijf inschakelen om lokale trajectontroles te installeren, behoort volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters tot de “lokale autonomie”. Toch groeit er in het Vlaams Parlement kritiek op het ‘verdienmodel’ achter dat zogenaamde TaaS-model (Trajectcontrole as a service) met private spelers. Niet alleen de oppositie heeft kritiek, ook coalitiepartners N-VA en CD&V maken zich zorgen. [naar artikel]
Steeds meer steden en gemeenten zetten in op eigen trajectcontroles. Dat blijkt uit een grote rondvraag van VTM Nieuws en HLN bij alle 300 Vlaamse gemeenten. Zo zijn er al 159 lokale trajectcontroles actief, maar zal dat aantal de komende maanden nog verdubbelen naar 349. Officieel doet men het om de verkeersveiligheid te verbeteren, al zijn de miljoenen aan inkomsten ook welkom. Zo werd er al minstens 13 miljoen euro aan gasboetes betaald. Welke gemeenten zijn van plan een trajectcontrole in te voeren? [naar artikel]
Op onze gewestwegen zijn we het al langer gewoon, maar nu rijden we ook in ons eigen dorp van trajectcontrole naar trajectcontrole. Steeds meer steden en gemeenten zetten er op in. Dat blijkt uit een grote rondvraag van VTM Nieuws en HLN bij alle 300 Vlaamse gemeenten. Zo zijn er al 159 lokale trajectcontroles actief, maar zal dat aantal de komende maanden nog verdubbelen naar 349. Officieel doet men het om de verkeersveiligheid te verbeteren, al zijn de miljoenen aan inkomsten van GAS-boetes ook welkom. Welke gemeenten zijn van plan een trajectcontrole in te voeren? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.