De markt voor elektrische auto’s is booming. Elke maand komen er nieuwe modellen uit. Welke auto’s vallen op? Dit zijn de 8 volledig elektrische auto’s om dit najaar naar uit te kijken. 1. Volkswagen ID. Buzz De Volkswagen T1, het busje dat onlosmakelijk is verbonden aan flowerpower, hippies en vrij kamperen, maakt een elektrische comeback. De […] [naar artikel]
De markt voor elektrische auto’s is booming. Elke maand komen er nieuwe modellen uit. Welke auto’s vallen op? Dit zijn de 8 volledig elektrische auto’s om dit najaar naar uit te kijken. 1. Volkswagen ID. Buzz De Volkswagen T1, het busje dat onlosmakelijk is verbonden aan flowerpower, hippies en vrij kamperen, maakt een elektrische comeback. De […] [naar artikel]
Plug-in hybride auto’s worden alsmaar populairder. Velen zien hen als de ideale tussenstap van traditionele brandstofwagens naar volledig elektrische auto’s. Maar welke modellen waren afgelopen jaar het populairst? HLN Drive vroeg het na. [naar artikel]
Lees dit artikel: BMW heeft een miljoen elektrische wagens verkocht; hybrides blijven voorlopig populairst De verkoop van elektrische auto’s – zowel puur elektrische modellen als hybride voertuigen – heeft bij de Duitse autofabrikant BMW de grens van een miljoen exemplaren overschreden. Tegen midden dit decennium wil de constructeur een volgende mijlpaal van twee miljoen exclusief elektrische wagens bereiken. Dat heeft Pieter Nota, binnen de raad van bestuur van BMW […] Lees dit artikel: BMW heeft een miljoen elektrische wagens verkocht; hybrides blijven voorlopig populairst [naar artikel]
Plug-in hybride auto’s worden alsmaar populairder. Velen zien hen als de ideale tussenstap van traditionele brandstofwagens naar volledig elektrische auto’s. Maar welke modellen waren afgelopen jaar het populairst? HLN Drive vroeg het na. [naar artikel]
Instagram is een gigantisch platform met miljoenen foto’s. Daar zitten er ook heel wat van auto’s tussen. Met welke modellen pronken de gebruikers het meest? De website Confused.com onderzocht welke wagens het populairst zijn op het sociale medium en HLN Drive ging door de resultaten. [naar artikel]
Bij elke koudeprik of wintervakantie duikt de discussie over het rijbereik van elektrische wagens weer op. Smelten de kilometers echt als sneeuw voor de zon? Een test in Noorwegen van 23 auto’s geeft frappante resultaten: het beloofde en werkelijke rijbereik kan stérk verschillen, tot wel 194 kilometer. Onze autokenner deelt welke modellen uitblinken en welke teleurstellen. “Er zijn veel grote namen onder de verliezers.” [naar artikel]
De komende maanden worden heel wat nieuwe elektrische auto’s gelanceerd, naar deze tien modellen kijken we nu al uit. Wie elektrisch wil rijden, had nog nooit zoveel keuze. Opvallend: interessante modellen komen vaak uit China. [naar artikel]
Geen klassiek autosalon dit jaar maar wel een ongeziene prijzenslag om de gunst van de particuliere koper van een elektrische auto. Breekt de EV nu eindelijk door dankzij de premie van 5.000 euro voor nieuwe auto’s in het Vlaamse gewest? De kans is groot want heel wat importeurs laten hun prijzen zakken tot onder de 40.000 euro, de grens voor het bekomen van de premie. Zo worden middelgrote elektrische modellen beter bereikbaar voor het gezinsbudget. Check liep langs bij de autodealers en noteerde de nettoprijzen waarvan de Vlaamse premie nog moet worden afgetrokken. [naar artikel]
Wat je van een elektrische wagen mag verwachten, hangt grotendeels af van de batterij. Maar hoewel automerken schermen met batterijcapaciteit, oplaadtijd en rijbereik, zijn ze een pak minder transparant over wélke batterijen ze nu precies voor welke modellen gebruiken en welke levensduur, voor- en nadelen die hebben. Met de hulp van prof. Peter Van den Bossche (VUB) en voorzitter Jochen De Smet van EV Belgium zoeken we dat uit. [naar artikel]
Welke elektrische auto’s kiezen mensen die er zelf voor moeten betalen? Mobiliteitsfederatie Traxio nam voor ons de verkoopcijfers van de voorbije vier maanden onder de loep. Opvallend: de instapprijzen van de meest geliefde modellen variëren van 20.990 euro tot ruim 105.970 euro; en één autobouwer komt als duidelijke favoriet uit de bus en palmt de volledige top drie in. Wij zetten de 10 populairste auto’s en hun eigenschappen naast elkaar. [naar artikel]
Een elektrische auto van minder dan 20.000 euro: in China zijn er 75 modellen op de markt, in Europa welgeteld 1. Volgens een nieuw rapport focussen autoconstructeurs bij ons te hard op dure e-SUV’s. En duwen ze zo de prijzen omhoog. [naar artikel]
De Chinese elektrische auto is aan een opmars bezig. Dit jaar komen de Chinezen met honderd verschillende elektrische modellen op de markt. Maar Europese autoproducenten trekken aan de alarmbel. Moet Europa maatregelen nemen? En rijden we hier binnenkort allemaal rond met Chinese elektrische auto’s? [naar artikel]
22:23 Elektrische auto’s zijn in aanschaf nog altijd veel duurder dan conventionele modellen, maar toch verruilen bedrijfswagenrijders in ijltempo hun trouwe diesel of benzine voor een volledig elektrische ... [naar artikel]
Elektrische auto's zijn heerlijk stil. Als je erin zit, althans. Uit testmetingen blijkt dat veel elektrische auto's, waaronder Tesla's, soms zelfs meer geluid produceren dan de gemiddelde auto, en dus ook meer dan een groot aantal auto’s met een verbrandingsmotor. [naar artikel]
Nissan was in 2010 een pionier op de markt van elektrische auto’s met de Leaf. Intussen heeft het Japanse merk al 1 miljoen EV’s verkocht. In Europa staan we voor de grote doorbraak van de elektrische auto die in de hand wordt gewerkt door het verbod op de verkoop van thermische modellen vanaf 2035. Een … The post Nissan verkocht al 1 miljoen elektrische auto’s appeared first on Knack. [naar artikel]
Neen, elektrische auto’s branden niet vaker dan klassieke modellen op diesel of benzine. Maar als ze branden, heb je een serieus probleem. De brandweer trouwens ook. Die beveelt daarom nu zelfs parkeerbeperkingen aan. Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit hoe dat komt. En welke voorzorgen je zelf kan nemen. [naar artikel]
22:23 Het aanbod aan elektrische auto's in België is gestegen tot 31 modellen. Maar de aankoop van een e-auto blijft prijzig voor particulieren. [naar artikel]
Er gebeuren nog onvoldoende investeringen om de klimaatwinst die elektrische auto's kunnen betekenen, effectief te boeken. Dat zegt Volvo-CEO Håkan Samuelsson. De autobouwer wil op korte termijn enkel nog elektrische voertuigen produceren, omdat de CO2-afdruk van die auto’s ruim de helft lager ligt dan de variant met een klassieke verbrandingsmotor. Onder meer in Gent, waar het een batterijfabriek heeft gebouwd en haar eerste elektrische modellen assembleert. [naar artikel]
De elektrische auto komt niet van de grond. Dat blijkt uit de cijfers over de inschrijvingen van vorig jaar. Als u vandaag een elektrische auto wil kopen, moet u bovendien veel geduld hebben. Meer dan een half jaar wachten is geen uitzondering. Van sommige met veel poeha aangekondigde modellen zijn er zelfs geen prijzen. “België geniet voor producenten van elektrische auto’s duidelijk geen prioriteit”, vindt Tony Verhelle, expert bij het vakblad Autogids. [naar artikel]
Ooit een toekomstdroom, nu is het heel dichtbij: de betaalbare elektrische auto. Autojournalist Alain De Jong van Gocar vertelt aan Business AM van welke merken we heel binnenkort auto’s kunnen verwachten. Beluister hier het volledige interview met Alain De Jong: Onvoldoende laadpalen Uitgezoomd: zijn er wel voldoende laadpalen voor al deze elektrische auto’s? (evb) [naar artikel]
Als alle kosten - gebruikskosten en belastingen - worden meegeteld, vallen elektrische wagens voor de particulieren goedkoper uit als ze meer dan 30.000 km per jaar rijden. Alleen, er zijn te weinig goedkope elektrische modellen. [naar artikel]
Er zijn op dit moment slechts 31 modellen te koop die in aanmerking komen voor de nieuwe Vlaamse premie voor elektrische auto's. Verwacht geen ruime gezinswagens. Het gaat veelal om kleine instapmodellen, behalve als ze uit China komen. Ook op de tweedehandsmarkt is het aanbod elektrische voertuigen voorlopig eerder beperkt. [naar artikel]
Als gevolg van de ellende in de automobielsector wenden steeds meer blikken zich naar ‘groene’ alternatieven als de hybride modellen of volledig elektrische auto’s. Eric Desomer gelooft in een toekomst voor die wagens, maar lijst enkele drempels op waar de elektrische auto over moet als die ooit een volwaardig vervoersmiddel wil worden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.