Een nieuwe tool zal consumenten tonen wat de impact is op milieu en samenleving van het pakje dat ze online hebben besteld. En wat de meest duurzame leveringsoptie is. [naar artikel]
Dat de levertermijn van je nieuwe auto serieus kan oplopen, is geen nieuws meer. Maar daar komt nu bij dat de prijzen van nieuwe wagens constant blijven stijgen als gevolg van de inflatie. Consumenten die een nieuwe auto kopen, worden dan ook steeds vaker geconfronteerd met een prijsverhoging. Lees: de garagist zegt dat je auto intussen duurder is geworden en dat ze ‘geen andere keuze’ hebben dan die meerkost aan te rekenen. Of dat zomaar mag? Onze autokenners Brecht Vanhaelewyn en Joost Bolle scheppen duidelijkheid: “De meeste automerken maken ook in deze moeilijke tijden serieus winst.” [naar artikel]
Van 25 september tot 1 oktober is het weer Bewuste Visweek. WWF organiseert deze week samen met de onafhankelijke keurmerken MSC (duurzame wilde visvangst) en ASC (verantwoorde viskweek). Die keurmerken verzekeren dat de vis in de supermarkt op een duurzame manier gevangen is en zeggen zo neen tegen overbevissing. Wereldwijd staat een groot deel van […] [naar artikel]
De consumenten willen duurzame handel, maar slechts vijf procent van hen is bereid om daar extra voor te betalen. Dat zei Dominique Michel, CEO van handelsfederatie Comeos, woensdagavond tijdens een viering van de veertigste verjaardag van Comeos. Het is een van de conclusies van een bevraging die Comeos liet uitvoeren bij 1.000 personen. De consumenten […] Het bericht Consument wil duurzame handel maar is niet bereid ervoor te betalen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
China kijkt hongerig naar de Europese automarkt. In verschillende landen landt de Chinese armada met een vloot duurzame wagens die de concurrentie aangaan met de westerse merken. [naar artikel]
De afgelopen jaren is er veel aandacht uitgegaan naar duurzaamheid, op elk mogelijk gebied. Heel wat mensen schakelden over op een plantaardig dieet in de hoop zo hun steentje bij te dragen aan het milieu, we zetten onze verwarming enkele graden lager en proberen ons douchewater op te vangen om onze planten water te geven. […] Het bericht ONDERZOEK. Hoe denken we als consument over duurzame kleding? verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Een nieuwe tool zal consumenten tonen wat de impact is op milieu en samenleving van het pakje dat ze online hebben besteld. En wat de meest duurzame leveringsoptie is. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.