Volgens Testaankoop betaalden we vorige maand 17 procent meer voor dezelfde winkelkar als een jaar geleden. Nochtans zijn de internationale voedingsprijzen gedaald en ook de hoge energieprijzen zijn al lang geen excuus meer. Wat is er dan wel aan de hand? En gaat de prijs van onze winkelkar ooit nog dalen? Els Breugelmans, professor retailmarketing (KUL) beantwoordt onze vragen. [naar artikel]
Verschillende supermarktketens hebben de voorbije weken honderden producten in prijs verlaagd. Maar van die prijsverlagingen merken de meeste consumenten amper iets op hun kassaticket. Integendeel zelfs, meer producten lijken net duurder geworden te zijn. De prijzen in onze HLN-winkelkar bevestigen dat. Hoe kan dat? Els Breugelmans, retailexpert en professor Marketing aan KU Leuven, neemt de promoties onder de loep: “Als consument is het niet eenvoudig om profijt te doen.” [naar artikel]
Volgens Testaankoop betaalden we vorige maand 17 procent meer voor dezelfde winkelkar als een jaar geleden. Nochtans zijn de internationale voedingsprijzen gedaald en ook de hoge energieprijzen zijn al lang geen excuus meer. Wat is er dan wel aan de hand? En gaat de prijs van onze winkelkar ooit nog dalen? Els Breugelmans, professor retailmarketing (KUL) beantwoordt onze vragen. [naar artikel]
In tijden waarin de inflatie op een voedingscrisis uitdraait, is het interessant om af en toe stil te staan bij wat je in je winkelkar smijt. Vaak hoor je dat je om te besparen je boodschappen beter op de markt gaat doen, maar is het daar echt goedkoper? HLN Eten nam de proef op de som en kocht 15 dezelfde producten op de lokale markt én in Lidl, de goedkoopste supermarkt voor huismerken volgens Testaankoop. Waar betaal je het minst? En krijg je voor de laagste prijs ook de beste kwaliteit? [naar artikel]
Het zal je vast niet ontgaan zijn: de prijs van een gevulde winkelkar is op één jaar tijd enorm gestegen. Afhankelijk van waar je je boodschappen doet en welke merken je in je winkelkar legt, betaal je een beetje tot veel meer in vergelijking met vorig jaar. “Huismerken zijn relatief gezien duurder geworden dan A-merken”, aldus Els Breugelmans, professor marketing en retailexpert KU Leuven. [naar artikel]
In tijden waarin de inflatie op een voedingscrisis uitdraait, is het interessant om af en toe stil te staan bij wat je in je winkelkar smijt. Vaak hoor je dat je om te besparen je boodschappen beter op de markt gaat doen, maar is het daar echt goedkoper? HLN Eten nam de proef op de som en kocht 15 dezelfde producten op de lokale markt én in Lidl, de goedkoopste supermarkt voor huismerken volgens Testaankoop. Waar betaal je het minst? En krijg je voor de laagste prijs ook de beste kwaliteit? [naar artikel]
De consumentenorganisatie Testaankoop heeft opnieuw berekend in welke mate de prijzen in de supermarkt zijn gestegen. Wat blijkt? De supermarktprijzen blijven hoge toppen scheren. Zo betalen we 14,7 procent meer voor een winkelkar in vergelijking met vorig jaar. In het nieuws: De prijzen in de supermarkt zijn met 14,7 procent gestegen, leert een vergelijking van […] [naar artikel]
In tijden waarin de inflatie op een voedingscrisis uitdraait, is het interessant om af en toe stil te staan bij wat je in je winkelkar smijt. Vaak hoor je dat je om te besparen je boodschappen beter op de markt gaat doen, maar is het daar echt goedkoper? HLN Eten nam de proef op de som en kocht 15 dezelfde producten op de lokale markt én in Lidl, de goedkoopste supermarkt voor huismerken volgens Testaankoop. Waar betaal je het minst? En krijg je voor de laagste prijs ook de beste kwaliteit? [naar artikel]
De prijzen in de supermarkt blijven nog altijd stijgen: zo is een winkelkar in december gemiddeld bijna 20 procent (19,67%) duurder geworden tegenover een jaar geleden. Dat heeft Testaankoop berekend, die het heeft over “de hoogste inflatie die ze ooit zag”. In november bedroeg de prijsstijging nog 18,11 procent. [naar artikel]
"Bevries de prijs van 100 producten voor drie maanden", dat is de opmerkelijke oproep die consumentenorganisatie Testaankoop in Het Laatste Nieuws richt aan de Belgische overheid. "We zitten in een uitzonderlijke situatie en het is voor consumenten moeilijk geworden om nog betaalbare basisproducten te kopen" klinkt het bij Testaankoop, die met haar voorstel vooral de discussie over koopkrachtmaatregelen op gang wil brengen. [naar artikel]
Een dalende inflatie maar toch blijven de prijzen in de supermarkt stijgen. Zo kosten wortelen 73 procent meer dan een jaar geleden en ketchup 44 procent. Testaankoop spreekt van “graaiflatie” en wil een onderzoek. [naar artikel]
Als je in België boodschappen gaat doen, ben je niet altijd duurder af. Sommige producten blijken goedkoper in ons land dan in bijvoorbeeld Frankrijk. Business AM sprak met Laura Clays van Testaankoop over de verschillen in prijs. Beluister hier het volledige interview met Laura Clays: (as) [naar artikel]
Voedingsprijzen swingen vandaag de pan uit en één van de gevolgen daarvan is dat we met zijn allen proberen te besparen door meer huismerken in onze winkelkar te leggen. Maar waar komen die huismerken vandaan? En hoe kan het dat die altijd zoveel goedkoper zijn dan A-merken? Onze journalist ging op onderzoek uit bij producenten en supermarkten. Retailexperts Els Breugelmans en Gino Van Ossel leggen uit: “Sommige huismerken van verschillende winkels zijn ook hetzelfde.” [naar artikel]
Nu boodschappen in de supermarkt almaar duurder worden, wil Testaankoop dat de overheid ingrijpt. Meer bepaald met een ‘anti-inflatiemandje’, zoals dat in Frankrijk al bestaat. Wat is dat? Wat zit er zoal in? En maakt het voorstel kans? Opvallend: in landen waar het systeem gebruikt wordt, zorgde het ervoor dat ook àndere producten goedkoper werden. [naar artikel]
Voedingsprijzen swingen vandaag de pan uit en één van de gevolgen daarvan is dat we met zijn allen proberen te besparen door meer huismerken in onze winkelkar te leggen. Maar waar komen die huismerken vandaan? En hoe kan het dat die altijd zoveel goedkoper zijn dan A-merken? Onze journalist ging op onderzoek uit bij producenten en supermarkten. Retailexperts Els Breugelmans en Gino Van Ossel leggen uit: “Het grootst bewaarde geheim is vanwaar Cara Pils nu écht komt.” [naar artikel]
Nu boodschappen in de supermarkt almaar duurder worden, wil Testaankoop dat de overheid ingrijpt. Meer bepaald met een ‘anti-inflatiemandje’, zoals dat in Frankrijk al bestaat. Wat is dat? Wat zit er zoal in? En maakt het voorstel kans? Opvallend: in landen waar het systeem gebruikt wordt, zorgde het ervoor dat ook àndere producten goedkoper werden. [naar artikel]
In september was een gemiddelde winkelkar voor de eerste keer sinds anderhalf jaar ietsje goedkoper dan de vorige maand. Maar voor consumentenorganisatie Testaankoop komen de prijsdalingen niet sterk en niet snel genoeg. [naar artikel]
Wie zijn winkelkar zo goedkoop mogelijk wil vullen, kiest voor witte producten. Maar die zie je steeds minder in de rekken. Waar kun je er vandaag nog vinden tegen de allerlaagste prijs? En hoe komt het dat Aldi en Lidl, de goedkoopste supermarkten volgens Testaankoop, ze niet meer aanbieden? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet legt uit. “Kwaliteit is bij deze producten van ondergeschikt belang.” [naar artikel]
In een jaar tijd is de prijs van een goedgevulde winkelkar met 16,5 procent gestegen. Dat blijkt uit een steekproef van het Radio2-programma "De inspecteur". De prijs van een winkelkar is daarmee sneller gestegen dan het huidige inflatieniveau. "Vooral producten waarin zuivel, graan of olijfolie verwerkt is - denk aan pasta, koekjes of brood - zijn duurder geworden", zegt professor marketing Els Breugelmans (KU Leuven). [naar artikel]
Wie zijn winkelkar zo goedkoop mogelijk wil vullen, kiest voor witte producten. Maar die zie je steeds minder in de rekken. Waar kun je er vandaag nog vinden tegen de allerlaagste prijs? En hoe komt het dat Aldi en Lidl, de goedkoopste supermarkten volgens Testaankoop, ze niet meer aanbieden? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet legt uit. “Kwaliteit is bij deze producten van ondergeschikt belang.” [naar artikel]
Onze HLN-winkelkar werd op een jaar tijd zo’n 22 procent duurder. Voor een pakje kaas betaal je vandaag 80 procent meer dan een jaar geleden, ook eieren zijn dubbel zo duur. Onze journalist vulde dezelfde winkelkar in de zes grootste supermarkten, en zag dat die bij één keten zelfs 13 procent goedkoper was. Experten Els Breugelmans en Pierre-Alexandre Billiet leggen uit waar die prijsverschillen vandaan komen en hoe je als consument zelf de beste keuze maakt. [naar artikel]
In vergelijking met juni is onze winkelkar tot een zes procent goedkoper geworden, zo blijkt uit onze Winkelkarwatch. Maar op veel verdere dalingen hoeven we blijkbaar niet meer te rekenen. [naar artikel]
Enkele grote supermarkten probeerden de voorbije weken de illusie te wekken dat de winkelkar goedkoper zou worden. Maar dat blijkt helemaal niet het geval. Een marketingtruc, zeggen experts. [naar artikel]
16:53 Een winkelkar met A-merken is goedkoper in Duitsland en Frankrijk dan in de België. Dat bleek uit een vergelijking van producten in de grootste supermarkten van onze buurlanden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.