Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum stak elf lasagnes in de oven: tien van huismerken en één van hét A-merk Come a Casa. Met mes en vork ging hij op zoek naar het antwoord op de vraag of dat A-merk het extra geld waard is. “Ik vond er best wel wat die beter zijn. Zeker die ene.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum stak elf lasagnes in de oven: tien van huismerken en één van hét A-merk Come a Casa. Met mes en vork ging hij op zoek naar het antwoord op de vraag of dat A-merk het extra geld waard is. “Ik vond er best wel wat die beter zijn. Zeker die ene.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum gooide negen keer spaghettistokjes van een huismerk in een pruttelende pot water. Daarna deed hij hetzelfde met de A-merken Soubry en Barilla. Dé vraag na de uitgebreide spaghettiproeverij: zijn die A-merken dat extra geld waard of vind je al even lekkere spaghetti bij de huismerken? “Dezelfde kwaliteit voor veel minder geld, dan weet je het wel.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum opende tien blikjes tonijn van de huismerken. Daarna ging hij met zijn vork ook nog eens door die van de A-merken Rio Mare en Saupiquet. Doel van de proeverij? Testen of die A-merken écht dat extra geld waard zijn. Of vind je net zo lekkere - of zelfs betere - tonijn bij de goedkopere huismerken? “Er is er een die me écht gelukkig maakt én fors minder kost.” [naar artikel]
Wij Belgen mogen dan de cracks zijn in het bakken van frieten, de Nederlanders bezorgden ons wel een van de absolute toppers onder de frituursnacks: de bitterbal. De Nederlandse sterrenchef Maurice de Jaeger van restaurant Sensum in Gent proefde er voor ons 11 stuks, vond een “absolute topper voor weinig geld”, maar was bij momenten wel ontgoocheld. Ook over dé A-merken: “Dit is niets meer dan een gefrituurd bouillonblokje.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum opende acht blikken met tomatenblokjes. Zeven van de huismerken, één van het A-merk Elvea. De vraag? Is dat A-merk het extra geld waard of zitten er bij de huismerken net zo lekkere én veel goedkopere alternatieven. Het antwoord? “Ik kan blijven proeven, dit blijft altijd de beste.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum liet het kind in zich naar boven komen en proefde van elf potjes verse kaas met fruit: tien van een huismerk en nog eentje van hét A-merk Danonino. Telkens proefde hij van een kaasje met aardbeismaak en ging hij op zoek naar de vraag of dat A-merk wel het extra geld waard is. “Deze krijgt van mij een 8,5 op tien. Is het ook de goedkoopste? Straf.” [naar artikel]
Het is de guilty pleasure van jong en ook wel oud: noedels uit een cup of zakje. Sterrenchef én noedelfan Maurice de Jaeger van Sensum in Gent proefde er zeventien, gaf twee keer een negen, maar was ook vaak ontgoocheld: “Ik snap de intentie niet.” [naar artikel]
Chef Broes Tavernier van ’t Vijfde Seizoen in Aalter test samen met zoontje Casper (12) en dochtertje Liv (6) twaalf lasagnes bolognese uit de supermarkt. Casper heeft zich voorgenomen om de laagjes lasagne te tellen, Liv wil vooral lekker gehakt proeven en papa Broes gaat op zoek naar een mooi gelaagde lasagne met beet en een lekkere, complexe smaak. Wat geen van de drie wil, is een papperige boeltje dat alleen goed is om de honger te stillen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.