Twee van Nederlands bekendste rapartiesten staan volgende week samen op het podium in de MusicDome in Kerkrade in Nederlands-Limburg. Lil Kleine en Boef kwamen meermaals in aanraking met politie en justitie, maar met hun teksten en muziek blijven ze duizenden jongeren beroeren. Wat maakt hen zo populair en hoeveel tweede kansen verdienen ze nog? [naar artikel]
Nadat de Ideale Wereld zich waagde aan een parodie op de nieuwe begingeneriek van de bekendste soap van Vlaanderen, gingen ook de dj’s van radiozender MNM ermee aan de slag. Met eigen beelden én een song maakten ze zelf een versie van het nieuwe ‘Thuis’-deuntje. “We zijn alvast onder de indruk”, lacht ‘Thuis’-producent Hans Roggen. “Het is zo leuk dat we een oproep starten. Als er nog iemand onze begingeneriek nadoet: dan horen we het graag.” [naar artikel]
De familie Hendrikx uit Diepenbeek heeft een hit te pakken op TikTok. Hun versie van het populaire dansje op de tonen van Jerusalema werd in mum van tijd talloze keren bekeken. Daarmee komen ze dicht in de buurt bij de populairste TikTokkers van België, die vlotjes een miljoen kijkers lokken met hun video’s. [naar artikel]
Een van de populairste opleidingen bij opleidingscentrum Syntra dit schooljaar is die tot fietshersteller. “De inschrijvingen in Antwerpen en Mechelen zijn de voorbije vier jaar meer dan verdubbeld”, zegt Lieve Struyf van Syntra AB. Fietsenwinkels gaven al aan dat het moeilijk is om geschoold personeel te vinden. Dat lijkt er weldra dus aan te komen. [naar artikel]
De Vlaamse Energieregulator VREG lanceert een nieuwe V-test, waarmee je kan kijken welk energiecontract voor jou het meest voordelig is. Dat is goed nieuws want de oude test had een aantal belangrijke tekortkomingen. De nieuwe V-test is makkelijker in gebruik en is er beter afgestemd op jouw persoonlijke behoeftes. De VREG stelt de test in primeur voor bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
Van chips waar je tong van in vuur staat tot snoepjes die naar zweetvoeten smaken: Amerikaans en Aziatisch snoep is immens populair bij jongeren dankzij het sociale videoplatform TikTok. Maar wat is in hemelsnaam een brainlicker? En hoe smaakt een nerd? Wij doken met Belgische snoepwinkel Sugar and Sweets de snoepkast in en ontdekten de vijf populairste soorten bij kinderen. “Door al die challenges online krijgen we enorm veel vraag naar specifieke snoepjes.” [naar artikel]
Na teasers op gigantische billboards zullen straks in alle winkels van Louis Vuitton de polkadots van Yayoi Kusama te zien zijn. Geen tas, schoen of jas ontsnapt aan haar iconische stip. Zelden zette het modemerk zo’n grote samenwerking op als met de 93-jarige Japanse kunstenares. [naar artikel]
Deze zomer lijkt iedereen te zonnen met een kleine uv-sticker op de huid, toch op sociale media. Die plakker kleurt paars wanneer je zonnecrème moet smeren. Ultrahandig dus voor zij die dat vergeten of makkelijk verbranden. Maar is die gehypte sticker zijn geld waard en hoe werkt zoiets? Dermatoloog Griet Voet beantwoordt al je vragen. [naar artikel]
Ook de Antwerpse rap krijgt een coronakantje. Het duo Wouleh Bouléh ft. C.Reis brengt het nummer Focus Odaklan uitgerekend nu uit om de aandacht van de veelal jonge luisteraars te verleggen naar wat in deze coronacrisis extra belangrijk is: liefde en gevoelens. [naar artikel]
De Beringse rappers Serkan Ersoy (18) alias ‘Seko’ en Emre Acikgöz (20) alias ‘Emr3’, lanceren met ‘BODEM’ een nieuwe song om jongeren een hart onder de riem te steken in tijden van corona. “We willen met ons lied jongeren laten weten dat ze moeten volhouden en dat ze er niet alleen voor staan.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.