VRT NWS

19/10/2023 - 06:01
"Wie zich de afgelopen week op sociale media heeft gewaagd, is vaak in contact gekomen met de meest uiteenlopende visies over het conflict tussen Israël en de Palestijnse gebieden. Sommigen zijn uitgesproken pro-Israël, anderen hebben meer sympathie voor de Palestijnse zaak. Waarom lopen de meningen zo uiteen? Welke elementen spelen daarin een rol?"

1. Pro-Israël of pro-Palestijnen? Waarom het conflict zoveel extreme standpunten uitlokt (19/10/2023 - VRT NWS)

Wie zich de afgelopen week op sociale media heeft gewaagd, is vaak in contact gekomen met de meest uiteenlopende visies over het conflict tussen Israël en de Palestijnse gebieden. Sommigen zijn uitgesproken pro-Israël, anderen hebben meer sympathie voor de Palestijnse zaak. Waarom lopen de meningen zo uiteen? Welke elementen spelen daarin een rol? [naar artikel]

2. ‘Als u in ons bestuursakkoord extreme standpunten vindt, mag u het zeggen’ (10/11/2018 - De Standaard)

SP.A en PvdA vormen het nieuwe schepencollege van Zelzate, het eerste gemeentebestuur met PvdA ooit. [naar artikel]