De aanslag in Brussel, maar ook eerder de oorlogen tussen Israël en Hamas en Rusland en Oekraïne zorgen voor een golf aan desinformatie op sociale media. Maandag sijpelde foutieve informatie in de nieuwsberichten van VRT en vtm. Vlaams minister van Media Benjamin Dalle (cd&v) wil dergelijke desinformatie grondig aanpakken, zo vertelde hij aan Business AM. […] [naar artikel]
"Als u dit leest, is uw leven nooit meer hetzelfde". Clickbait-koppen als deze zijn - de naam zegt het al - puur bedoeld om de argeloze lezer het verhaal binnen te hengelen. Koppen waar je tegen beter weten in toch even op moet klikken, want kennelijk mis je iets spectaculairs als je dat niet doet. Maar dikwijls zeggen deze koppen bar weinig over waar het artikel of filmpje werkelijk over gaat. [naar artikel]
16:37 De socialenetwerksite verklaart de oorlog aan zogenaamde clickbait-titels. Dat zijn bewust vage of misleidende titels om surfers aan te moedigen om het stuk open te klikken. [naar artikel]
Opvallende tweet van Katy Perry: de zangeres belooft naakt te gaan stemmen. "Morgen gebruik ik mijn lichaam als clickbait om de wereld te [naar artikel]
20:40 Facebook scherpt zijn regels aan over wie er geld kan verdienen met advertenties op zijn platform. Het bedrijf antwoordt zo op de kritiek dat het verspreiders van nepnieuws en sensatie financieel aanm... [naar artikel]
On 18 september zond het Britse Channel 4 een nieuwsitem uit met als onderwerp ‘Potentially deadly bomb ingredients are ‘frequently bought together’ on Amazon.’ Vrij vertaald: “Potentieel dodelijke ingrediënten om bommen te maken worden vaak samen verkocht op Amazon.” Gaat het grotendeels om een non-verhaal, waarin een ganse reeks foute veronderstellingen op een hoop worden […] The post De “Amazon-bommen”: clickbait-economie van online media moedigt roekeloosheid en dramatisering aan appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Ook wij bij HLN.be pleiten niet altijd onschuldig, we geven het toe. Maar zeggen dat we de uitvinders zijn van de clickbait, dat is in elk geval de... [naar artikel]
Sociale media ondermijnen de waarheid. Dat is het vierde argument in een reeks van tien dat de Amerikaanse techpionier Jaron?Lanier aanvoert om je... [naar artikel]
Alexander Klöpping (29) lanceerde twee jaar geleden Blendle, een digitale kiosk waarbij je per artikel van diverse - ook Belgische - media betaalt. Niemand geloofde erin. En dus vindt hij het 'heel erg vet' om te onthullen dat zijn bedrijf ondertussen een miljoen gebruikers heeft. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.