De elektrische auto’s uit China staan klaar om de Europese markt te veroveren. In het zog van die zegetocht zal een sluitingsgolf over de Europese autosector rollen, waarschuwt de auto-industrieel Guido Dumarey in Trends Talk van deze week. “In Europa zullen we twintig autofabrieken verliezen. Ik hoop dat tien ervan overgenomen worden door de Chinezen.” The post Guido Dumarey (Dumarey Group): ‘In Europa gaan 20 autofabrieken dicht door de Chinese concurrentie’ appeared first on Trends. [naar artikel]
Bekijk Trends Talk met Guido Dumarey, CEO van Dumarey Group (28/10/23) The post BEKIJK – Trends Talk met Guido Dumarey, CEO van Dumarey Group appeared first on Trends. [naar artikel]
Een dag na Ford Genk valt ook het doek over twee zusterfabrieken in Groot-Brittannië. Ford schrapt zo 5.700 jobs in twee dagen. Hoewel de saneringen maanden geleden voorspeld werden, slaagde Europa er niet in een zachte landing te organiseren. [naar artikel]
De Europese constructeurs bouwen veel te veel wagens, zegt Fiatbaas Sergio Marchionne. De Duitse autobouwers kunnen nog teren op hun export, alle andere stapelen de verliezen op. 'Het is hoog tijd voor een pijnlijke, maar onvermijdelijke afslanking. De Europese Commissie moet de sluiting van autofabrieken coördineren.' Emmanuel Vanbrussel [naar artikel]
19:18 Steeds meer Europese autofabrieken sluiten tijdelijk de deuren door een gebrek aan onderdelen, te weinig vraag of te veel directe impact van het coronavirus. [naar artikel]
In de autofabriek Audi in Brussel is dinsdagochtend vervroegd tijdelijke werkloosheid ingevoerd na zware druk van het personeel. In heel... The post Autofabrieken in heel Europa stilgelegd onder druk van ongeruste arbeiders appeared first on Business AM. [naar artikel]
De autofabrieken in het Verenigd Koninkrijk hebben tijdens de maand april allemaal samen 197 wagens van de band laten rollen.... The post Britse autofabrieken bouwden in april nog 197 wagens appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Amerikaanse autofabrikant General Motors (GM) verlengt de sluiting van drie fabrieken tot zeker medio maart wegens het gebrek aan chips dat de auto-industrie wereldwijd raakt. Het gaat om fabrieken in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. [naar artikel]
01:00 De wereldwijde rush op halfgeleiders treft de autosector in ons land. Audi Brussels en Volvo Cars Gent hebben geen garanties voor de aanvoer van chips volgende week. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.