Pr-adviseur Arno Creve (25) krijgt binnenkort zijn eerste bedrijfswagen. Maar hij beseft dat het dagelijks gebruik van die wagen niet bijdraagt aan oplossingen voor het fileleed in ons land of de klimaatverandering. Hij pleit ervoor dat mensen niet meer zonder nadenken in de door het werk gesponsorde wagen kruipen, maar juist met een gezonde dosis schaamte. Een soort van collectieve "bedrijfswagenschaamte" kan volgens hem een sterk politiek draagvlak creëren om gedurfde en effectieve mobiliteitsbeslissingen te nemen. [naar artikel]
Zou jij blij zijn met een bedrijfswagen in plaats van een loonsverhoging bij je welverdiende promotie? Voel je vooral niet schuldig of ondankbaar wanneer dat niet het geval zou zijn, want je bent niet de enige… [naar artikel]
Nu we stilaan weer naar kantoor sporen, rijden of fietsen, schiet ook de vraag naar beroepsopleidingen de hoogte in. Na een periode van thuiswerk willen steeds meer werknemers graag iets bijleren - 1 op de 4 zou zelfs van werk veranderen als een andere baas een of meerdere opleidingen zou aanbieden. “Zeker als jongere kan je die vooruitgang niet laten liggen”, vertelt IT’er Pieter Carlier (27). [naar artikel]
Nu we stilaan weer naar kantoor sporen, rijden of fietsen, schiet ook de vraag naar beroepsopleidingen de hoogte in. Na een periode van thuiswerk willen steeds meer werknemers graag iets bijleren - 1 op de 4 zou zelfs van werk veranderen als een andere baas een of meerdere opleidingen zou aanbieden. ‘Zeker als jongere kan je die vooruitgang niet laten liggen’, vertelt IT’er Pieter Carlier (27). [naar artikel]
Meer dan zes op de tien bestelde bedrijfswagens vorig jaar waren elektrisch. Met de almaar strengere wetgeving op fossiele brandstoffen in het achterhoofd zal dat aantal ongetwijfeld jaar na jaar toenemen. Het opladen van zo’n elektrische bedrijfswagen gaat wel gepaard met heel wat financiële en fiscale kluwens. “Er zijn dan ook drie redenen waarom het interessanter kan zijn om hun voertuig op het werk op te laden in plaats van thuis”, zegt mobiliteitsexpert Bart Hollebekkers van hr-dienstverlener SD Worx. [naar artikel]
Het Paul-Henri Spaakgebouw in Brussel, waar het Europees Parlement samenkomt, gaat waarschijnlijk binnen enkele jaren tegen de vlakte. Volgens de secretaris-generaal van het parlement is een renovatie van het 25 jaar oude gebouw “extreem duur en complex”. Hij pleit voor nieuwbouw, maar ook dat heeft een prijskaartje: zo’n 500 miljoen euro. [naar artikel]
Als hij maar niet te veel doorboomt over 3-5-2 en inverted wingbacks: ouders van jonge voetballers willen vooral dat de trainer van hun zoon of dochter pedagogische in plaats van voetbaltechnische kwaliteiten heeft. Dat blijkt uit een bevraging van Voetbal Vlaanderen. “We zijn blij met dat inzicht”, zegt Marc Van Craen van Voetbal Vlaanderen. “Acute championitis moeten we uit het jeugdvoetbal weren.” [naar artikel]
'De Brusselse plannen met de Citroën-garage zijn de ultieme illustratie van een gebrek aan zelfvertrouwen en ambitie. Heeft Brussel niet alles in huis om een werelduniek Brussels cultuurproject uit te bouwen?' vraagt Bart Caron (Groen) zich af. [naar artikel]
De meerderheid van de politici die op 26 mei naar uw stem dingen, durven al eens een danske te placeren. Dat blijkt toch uit de politieke vriendenboekjes die meer dan 1.200 van hen invulden op onze website. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.