Nu we stilaan weer naar kantoor sporen, rijden of fietsen, schiet ook de vraag naar beroepsopleidingen de hoogte in. Na een periode van thuiswerk willen steeds meer werknemers graag iets bijleren - 1 op de 4 zou zelfs van werk veranderen als een andere baas een of meerdere opleidingen zou aanbieden. ‘Zeker als jongere kan je die vooruitgang niet laten liggen’, vertelt IT’er Pieter Carlier (27). [naar artikel]
Werknemers kunnen vanaf april hun bedrijfswagen inruilen voor cash. Dat kan al snel een paar honderd euro extra per maand opleveren. Blijven in de kou: al wie geen auto van het werk heeft. Die werknemers krijgen niets. [naar artikel]
Vanaf april volgend jaar kunnen werknemers ervoor kiezen hun bedrijfswagen in te ruilen voor extra loon, het zogeheten mobiliteitsbudget. Maar hoe gaat dat in zijn werk? [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, geraakt met de nodige durf onder een GAS-boete voor een kleine snelheidsovertreding uit. Reden? Gemeenten, die GAS-boetes uitschrijven, kunnen bedrijven niet dwingen om de chauffeur bekend te maken. “We hebben al meermaals voor deze straffeloosheid gewaarschuwd”, zeggen experts. [naar artikel]
Extra nettoloon voor wie zijn bedrijfswagen inlevert. Dat is de maatregel die de Federale Overheidsdienst (FOD) Financiën onderzoekt. De regering [naar artikel]
Meer dan zes op de tien bestelde bedrijfswagens vorig jaar waren elektrisch. Met de almaar strengere wetgeving op fossiele brandstoffen in het achterhoofd zal dat aantal ongetwijfeld jaar na jaar toenemen. Het opladen van zo’n elektrische bedrijfswagen gaat wel gepaard met heel wat financiële en fiscale kluwens. “Er zijn dan ook drie redenen waarom het interessanter kan zijn om hun voertuig op het werk op te laden in plaats van thuis”, zegt mobiliteitsexpert Bart Hollebekkers van hr-dienstverlener SD Worx. [naar artikel]
1.800 jongeren studeren journalistiek in de hoop ooit op een redactie te werken. Verloren moeite, klagen de critici het niveau van de opleidingen aan. 'Misschien zijn er te veel opleidingen, maar onze studenten vinden wel makkelijk werk', verweren de opleidingen zich. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2018 treedt het nieuw mobiliteitsbudget in werking, waardoor werknemers hun bedrijfswagen kunnen inruilen voor extra loon. 'Car for... [naar artikel]
Een op drie werknemers wil geen extra opleidingen volgen. En toch zou dat handig zijn. Dat vertelde Valerie Maes van online trainingsbureau GoodHabitz in een interview met Business AM. Beluister hier het volledige interview met Valerie Maes: De essentie: Gebrek aan tijd is een grote reden om geen opleiding te willen. Echter zijn er voordelen […] [naar artikel]
Een extra opleiding volgen voor je bedrijf kan logistiek soms lastig zijn. Daar heeft het Belgische bedrijf One Bonsai nu een oplossing voor. Het biedt allerlei opleidingen aan in Virtual Reality (VR). Co-founder en managing partner Evarest Schoofs vertelde Business AM alles over VR-opleidingen. Beluister hier het volledige gesprek met Everest Schoof. De essentie: One […] [naar artikel]
Uit de Vlaamse opleidingsdatabank, die bijna 5.000 opleidingen bevat, worden 701 opleidingen geschrapt. Het Departement Werk en Sociale Economie gaf 756 opleidingen, 15 procent van het totaal, een negatieve beoordeling. [naar artikel]
De Chinese president Xi Jinping heeft vrijdag in Hongkong verklaard dat er “geen enkele reden” is om het principe van “één land, twee systemen” te veranderen. Dat systeem moet Hongkong een zekere autonomie geven. [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, geraakt met de nodige durf onder een GAS-boete voor een kleine snelheidsovertreding uit. Reden? Gemeenten, die GAS-boetes uitschrijven, kunnen bedrijven niet dwingen om de chauffeur bekend te maken. “We hebben al meermaals voor deze straffeloosheid gewaarschuwd”, zeggen experts. [naar artikel]
Een bedrijfswagen is geen reden meer voor een Belgische werknemer om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel (VUB). Maar hoewel de interesse voor de bedrijfswagen afneemt, steeg het aantal de afgelopen tien jaar met maar liefst 56 procent. [naar artikel]
Dat ze een bedrijfswagen hebben, is voor bedienden in België geen reden om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van Evy [naar artikel]
Een auto van het werk blijft aan populariteit winnen, zo blijkt uit cijfers van hr-dienstverlener Acerta. Maar wat is de impact van zo’n bedrijfswagen op je loon? En zijn er gevolgen voor je dertiende maand en pensioen? Jobat.be vroeg het aan Karolien Van Herpe, legal experte verloning bij Acerta Consult. [naar artikel]
Het aantal bedienden met een bedrijfswagen zat vorig jaar in de lift, vooral bij vrouwen. Na een stagnering in 2018 waren er vorig jaar weer meer bedienden met een bedrijfswagen. Hun aandeel steeg van 19,6 procent tot 20,6 procent van alle bedienden. Dat blijkt donderdag uit de resultaten van de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van hr-dienstverlener Acerta. […] The post Meer bedienden met bedrijfswagen, maar fietsen naar het werk sterk in opmars appeared first on Business AM. [naar artikel]
Een auto van het werk blijft aan populariteit winnen, zo blijkt uit de cijfers van hr-dienstverlener Acerta. Wat is de impact van zo’n bedrijfswagen op je loon? En zijn er gevolgen voor je dertiende maand en pensioen? Jobat.be vroeg het aan Karolien Van Herpe, legal experte verloning bij Acerta Consult. Zij werkte ook een paar concrete voorbeeldjes uit om een idee te krijgen van het totale prijskaartje. [naar artikel]
Nergens in Vlaanderen zitten er in verhouding zoveel werkzoekenden in een opleidingstraject als in Limburg. Dat blijkt uit cijfers van Vlaams minister van Werk Jo Brouns (cd&v). “Ruim 70 tot 80 procent van die opleidingen leidt tot een job”, zegt de Limburgse VDAB-topman Joris Philips. [naar artikel]
De bedrijfsauto heeft er een stevige concurrent bij, want steeds meer werknemers ruilen hun salariswagen voor een alternatief loonvoordeel. En opvallend: bijna acht op de tien gebruiken dat mobiliteitsbudget om hun woonlening of huishuur te betalen. Stan Debussche (32) liet zijn bedrijfsauto achterwege, en getuigt over zijn overstap: “De keuze was snel gemaakt. Dit levert mij jaarlijks 9.000 euro netto extra loon op.” [naar artikel]
De nieuwe coronavariant B.1.1.529, die intussen de naam omicron-variant heeft gekregen, is volgens infectioloog Erika Vlieghe reden voor “bezorgdheid”. “Maar anderzijds is het ook niet de apocalyps”, zo zei Vlieghe vrijdag in het duidingsprogramma Terzake op Canvas. “Het helpt ook niet om nu te panikeren en het mag ons niet afleiden van het werk dat we in België nog hebben met de deltavariant”, aldus Vlieghe. Ook denkt de infectioloog dat de extra coronamaatregelen die vrijdag zijn afgesproken in het onderwijs niet zullen volstaan om de situatie “onder controle” te brengen. [naar artikel]
Zes op de tien Belgen zouden veranderen van job, als ze geen bedrijfswagen meer aangeboden krijgen. Dat blijkt uit een bevraging van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 werknemers. De Belg lijkt dus niet zonder zijn bedrijfswagen te kunnen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.