Op alle flessen Coca-Cola, Fanta én Sprite komt er in België vanaf nu een dop die vast blijft zitten aan de hals. Eerst op de grote, daarna op de kleine flessen en tegen eind dit jaar ook op de rest van hun drankenassortiment: Aquarius, Minute Maid, Chaudfontaine,... Zo wil Coca-Cola voorkomen dat die dopjes in de natuur terechtkomen. Al kost die dop hen wel 4,5 miljoen euro én zullen ze de Belgen met een campagne leren hoe je ermee drinkt en inschenkt. Want zeer handig is het niet. [naar artikel]
De vijfde grootste drinkers ter wereld, dat zijn de Belgische jongeren. Dat stond te lezen in De Morgen. Een op de drie mannen en een op de vijf vrouwen drinkt problematisch veel. Zo blijkt uit de Global Drug Survey, het grootste drugsonderzoek ter wereld. [naar artikel]
Maar liefst een op de zeven Belgische werknemers drinkt te veel. Dat blijkt uit nieuw onderzoek. Open Vld weigert nochtans het alcoholplan goed te keuren omdat het om het probleem 'van een beperkte groep gaat'. [naar artikel]
Nieuw-Zeeland lanceert de campagne "Love Better" om jongeren met liefdesverdriet te steunen en te helpen. Dat doen ze via video's, artikels, podcasts en een speciaal platform waar jongeren met professionals kunnen praten over hun gevoelens. De campagne volgt een eerder onderzoek van de regering, waaruit blijkt dat veel jongeren te maken hebben gehad met zowel emotionele als fysieke pijn. [naar artikel]
Zo'n 22 procent van de Belgische werknemers zegt meer dan twee tot drie glazen alcohol per dag te drinken. Ongeveer 24 procent drinkt per week tien... [naar artikel]
Uit een onderzoek bij Vlaamse jongeren tussen 16 en 25 jaar blijkt dat jongeren die diepgaande vriendschappen hebben het gelukkigst zijn. Wie vrienden heeft waar veel mee gedeeld wordt, voelt zich doorgaans emotioneel beter dan anderen. [naar artikel]
Op alle flessen Coca-Cola, Fanta én Sprite komt er in België vanaf nu een dop die vast blijft zitten aan de hals. Eerst op de grote, daarna op de kleine flessen en tegen eind dit jaar ook op de rest van hun drankenassortiment: Aquarius, Minute Maid, Chaudfontaine,... Zo wil Coca-Cola voorkomen dat die dopjes in de natuur terechtkomen. Al kost die dop hen wel 4,5 miljoen euro én zullen ze de Belgen met een campagne leren hoe je ermee drinkt en inschenkt. Want zeer handig is het niet. [naar artikel]
In Japan heeft de overheid een opmerkelijke campagne gelanceerd om jongeren aan te moedigen om meer alcohol te drinken. In Japan drinkt de jonge generatie minder dan hun ouders en dat brengt dus ook minder geld in het laatje van de Japanse schatkist. Er is daarnaast een wedstrijd waarbij Japanners tussen 20 en 39 jaar suggesties kunnen indienen om die trend te keren en de sector aantrekkelijker te maken. [naar artikel]
Lees dit artikel: Nergens in Europa drinkt men zo veel frisdrank als in België Het is de trieste conclusie van de Europese statistiekdienst Eurostat. De consumptie van suikerhoudende dranken ligt in België veel hoger dan in andere EU-landen. De meest recente cijfers over de consumptie van frisdrank dateren van 2019. En ze zijn ondubbelzinnig voor België: 20 procent van de Belgen consumeert ten minste één suikerhoudende drank per dag. […] Lees dit artikel: Nergens in Europa drinkt men zo veel frisdrank als in België [naar artikel]
“Een echte vriend laat je niet in de steek”, is de slagzin van de nieuwe campagne tegen rijden onder invloed van Brussel Mobiliteit. De campagne richt zich specifiek tot jongeren tussen 18 en 30 jaar en vraagt hen om vrienden die onder invloed willen rijden, tegen te houden. [naar artikel]
In 2017 belandden 2.334 jongeren tussen 12 en 17 jaar in het ziekenhuis nadat ze te veel gedronken hadden. Dat is het hoogste cijfer in tien jaar tijd. Ook bij de 18- tot 29-jarigen gaat het met 11.554 om een recordaantal, zo blijkt uit cijfers van het Intermutualistisch Agentschap (IMA). De Christelijke Mutualiteit (CM) roept […] Het bericht Aantal jongeren dat te veel drinkt stijgt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Bobcampagne is uitgewerkt. Het aantal Belgische chauffeurs dat drinkt en rijdt, stijgt zelfs. Verkeerskundigen geloven niet dat bobben, de nieuwe campagne van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid, veel zal veranderen. 'Op termijn is een nultolerantie de enige oplossing.' [naar artikel]
Minder dan één procent van de 18- tot 34-jarigen drinkt elke dag alcohol. Dat blijkt uit een bevraging in opdracht van de Vlaamse overheid waar De Standaard over bericht. Mannen tussen 55 en 74 jaar oud drinken het meest. In die groep drinkt één op de vijf meer dan 10 glazen alcohol per week. "Er is sprake van een generatieverschil", zegt Katleen Peleman, directeur van VAD, het Vlaamse expertisecentrum voor alcohol en andere drugs. [naar artikel]
Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) wil dat er een campagne komt om lezen “hip” te maken. De campagne moet mikken op een ruime doelgroep... [naar artikel]
Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) wil dat er een campagne komt om lezen “hip” te maken. De campagne moet mikken op een ruime doelgroep... [naar artikel]
Een nieuwe campagne van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde en de federale politie moet drugsgebruik bij jongeren in het verkeer ontraden. Dat lijkt nodig, want de afgelopen twee jaar steeg het aantal jongeren dat toegeeft soms onder invloed te rijden van 11 naar 19%. In tegenstelling tot de kennis over de combinatie van alcohol en rijden, zijn de risico’s van rijden onder invloed van drugs veel minder gekend. De campagne wil daar nu verandering in brengen. [naar artikel]
#ImNotFake, dat is het motto van een nieuwe campagne die jongeren moet duidelijk maken dat namaak kopen geen goed idee is. De campagne is een initiatief van Nanac en het Europees Centrum voor de Consument (ECC) België, die er in november en december mee langs Belgische scholen toeren. Namaakgoederen zijn overal te koop, maar niet […] Het bericht Campagne #ImNotFake sensibiliseert jongeren rond namaak verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Hoe lager het inkomen, hoe meer geheelonthouders. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Belgische statistiekbureau Statbel. “Het stereotiep van de man in armoede die Carapils drinkt, is manifest onjuist.” [naar artikel]
Zestig procent van de kinderen en jongeren drinkt energiedranken, zo blijkt uit een nieuw onderzoek bij meer dan 1.200 jongeren tussen 12 en 18 jaar. Dat is veel, zegt onderzoeker en kinderarts Thierry Devreker (VUB) in "Over eten". Hij pleit alvast voor een verbod. [naar artikel]
Prinses Delphine is één van de ambassadeurs van #binnenstebuiten, een campagne van de organisatie Warme William die het mentaal welzijn van jongeren wil verbeteren. De campagne wil aandacht voor het feit dat je ook zonder woorden over je gevoelens kan praten. “Kunst is een taal. Als je geen woorden kan vinden, kan je je uitdrukken via kunst”, vertelt prinses Delphine in Goeiemorgen Morgen! op Radio2. [naar artikel]
WAT WAT, een informatieplatform voor jongeren in opdracht van de Vlaamse Overheid, lanceerde vorige week de campagne #ikbendaar. Die wil jongeren een geïnformeerde keuze laten maken over coronavaccinatie. De campagne botst op hevige kritiek van antivaxers. Op het onderwijsplatform Smartschool zijn de campagnebeelden voorlopig offline gehaald. [naar artikel]
Hoe hoger het bedrag op je loonbrief, hoe vaker je alcohol drinkt. Dat blijkt uit een nieuwe Britse studie en wordt ook bevestigd door Belgische... [naar artikel]
Jongeren krijgen na een opname voor alcoholmisbruik al te vaak geen goede nazorg. De eerste Belgische alcoholpolikliniek in Antwerpen wil daar verandering in brengen door hen te behandelen, op te volgen en te sensibiliseren. ‘Nu gaat het vaak niet verder dan medisch oplapwerk’, zegt professor Guido Van Hal. [naar artikel]
Eén op de vijf Vlaamse mannen tussen 55 en 74 jaar drinkt meer dan tien glazen alcohol per week. De jongere groepen zijn opvallend voorzichtiger met alcohol. “Maar het is veel gemakkelijker om verontwaardigd te zijn over jonge bingedrinkers.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.