De Vlaming kiest steeds vaker voor een alternatief vervoersmiddel, behalve voor woon-werkverkeer, zo blijkt uit onderzoek. Allemaal goed en wel, zegt Neeroetenaar Patrick van Horne, maar in Limburg is dat zo goed als onmogelijk. Hij schreef een open brief naar minister Weyts om de toestand aan te klagen. [naar artikel]
De park-and-rides Merksem, Linkeroever en Luchtbal die automobilisten moeten aansporen om hun wagen buiten het Antwerpse stadscentrum te parkeren, bestaan twee jaar. Ze worden nog niet intensief gebruikt. Al waren er zondag wel wat automobilisten die er voor het eerst hun weg naartoe vonden. [naar artikel]
Als het openbaar vervoer geen voordelen biedt tegenover de auto, dan blijft de perceptie van het openbaar vervoer die van “het vervoer voor de kneusjes”. “En dat is zeer kwalijk als we de klimaatproblematiek en de verkeersellende willen aanpakken”, zegt Peter Thoelen van reizigersvereniging TreinTramBus vandaag, in een reactie op de dalende tevredenheidscijfers voor De […] Het bericht Openbaar vervoer blijft “vervoer voor kneusjes” als er geen voordelen zijn tegenover auto verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het openbaar vervoer in de vervoerregio Aalst krijgt eind 2021 een opknapbeurt. In de vervoerregio zitten naast Aalst ook Dendermonde, Ninove en Denderleeuw, samen met de omliggende gemeenten. In Aalst komt er een frequente buslijn, cruciale plaatsen zoals de ziekenhuizen en de stations worden meer bediend. “Het openbaar zal veel beter op elkaar afgestemd zijn”, zegt schepen Jean-Jacques De Gucht (Open VLD). [naar artikel]
Massa’s automobilisten beleefden maandag een helse dag onderweg, maar voor tienduizenden gebruikers van het openbaar vervoer werd het ook een beproeving. In Antwerpen ontspoorden een paar trams en liepen er andere vast, soms midden in een tunnelkoker. En tientallen bussen strandden aan bruggen, viaducten en andere hellingen. Had het niet ietsje efficiënter kunnen aangepakt zijn, vroegen we woordvoerster van De Lijn Astrid Hulhoven the day after. [naar artikel]
Duurzame mobiliteit, daar gaat het de hele komende week over tijdens de 'Mobiliteitsweek'. Maar in de Antwerpse haven trekken ze eens een wenkbrauw op: meer dan 80 procent van de werknemers moet er met de auto naartoe, bij gebrek aan openbaar vervoer. Ongehoord, vindt Stephan Vanfraechem van Alfaport, dat de havenbedrijven vertegenwoordigt. Hij wijst in één-programma "De markt" onder meer De Lijn met de vinger. [naar artikel]
In de jaarlijkse 1 mei-optocht van sp.a door de Antwerpse straten wordt ietwat verbaasd gereageerd op de houding van voorzitter John Crombez... [naar artikel]
De Antwerpse burgerbewegingen rond de Oosterweelverbinding zijn verheugd met het Vlaamse regeerakkoord. Toch zien ze tekortkomingen, vooral dan het gebrek aan investeringen in het openbaar vervoer. [naar artikel]
De lokale politie van Antwerpen heeft vrijdag en zaterdag gecontroleerd op sluikstort en andere vormen van overlast. Verschillende mensen werden beboet voor het achterlaten van afval, na bijvoorbeeld een picknick. Ook liepen er 35 personen tegen de lamp die geen mondmasker droegen op het openbaar vervoer of aan een halte. [naar artikel]
De voorbije vijf jaar is de verkeersdrukte in veel woonstraten in de Antwerpse binnenstad niet gedaald. Dat blijkt uit de jaarlijkse telling van de vrijwilligers van Straatvinken. De resultaten staan haaks op cijfers die de stad recent gaf. "Er is te weinig openbaar vervoer en te veel parkeermogelijkheden in de stad", zegt mobiliteitsexpert Thomas Vanoutrive (UAntwerpen) aan Radio2 in Antwerpen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.