Klanten die op publieke laadplaatsen de stekker in hun auto laten steken terwijl de laadsessie al lang is afgelopen, het is een ergernis van veel chauffeurs van elektrische wagens. Blue Corner, uitbater van laadpalen, wil daar nu komaf mee maken door blokkeerkosten aan te rekenen. [naar artikel]
Shell rolt vanaf aanstaande donderdag een nieuwe tariefstructuur uit voor het opladen van elektrische wagens in België. Vanaf 21 december zal Shell “blokkeerkosten” aanrekenen wanneer klanten de laadplek niet verlaten zodra de laadsessie is afgelopen. Met deze maatregel wil het bedrijf de beschikbaarheid van hun laadpunten verbeteren. [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
De Vereniging van Steden en Gemeenten wil dat bestuurders van een elektrische auto die onterecht op een parkeerplaats bij laadpalen staan, beboet worden. Dat meldt Radio 2 West-Vlaanderen. Het gaat dan om auto's die niet aan het opladen zijn of die urenlang aan het opladen zijn. Gewone auto's die er geparkeerd staan, krijgen nu al een boete, maar elektrische niet. [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet... [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet beboet. De Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG) wil dat dat verandert, zo meldt Radio 2. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2020 vijfduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens installeren. Het Antwerpse aandeel bedraagt 272 laadpalen. Maar het is allesbehalve simpel om zelf een laadpaal aan te vragen, zo klaagt Frederik Saen van Antwerpen-Linkeroever aan. [naar artikel]
Vlaams mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) heeft een potentieelkaart voor laadpalen klaar. De centrumsteden weten nu in welke wijken en straten er behoefte is aan extra laadinfrastructuur. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.