Europa probeert nog dit jaar rond te geraken met een hele rist nieuwe verkeersregels. Opvallendste voorstellen? Jonge chauffeurs die niet sneller dan 90 km per uur mogen rijden. Elke 5 jaar een medische test voor chauffeurs ouder dan 70. En nergens in Europa nog sneller dan 130 km per uur. [naar artikel]
Een vrouw uit het Oost-Vlaamse Stekene is ontsnapt aan een financieel drama. Per ongeluk dumpte ze een immense geldsom in het containerpark van haar thuisgemeente. Als bij wonder werd het waardevolle afval nog niet verwerkt. Vier chauffeurs van de afvalintercommunale MIWA brachten uiteindelijk redding. [naar artikel]
In het eerste trimester van 2016 is het aantal doden bij ongevallen met jonge chauffeurs 37 procent gestegen in vergelijking met een jaar eerder. 'Ze overschatten hun eigen rijvaardigheden.' [naar artikel]
Europa probeert nog dit jaar rond te geraken met een hele rist nieuwe verkeersregels. Opvallendste voorstellen? Jonge chauffeurs die niet sneller dan 90 km per uur mogen rijden. Elke 5 jaar een medische test voor chauffeurs ouder dan 70. En nergens in Europa nog sneller dan 130 km per uur. [naar artikel]
Europa probeert nog dit jaar rond te geraken met een hele rist nieuwe verkeersregels. Opvallendste voorstellen? Jonge chauffeurs die niet sneller dan 90 km per uur mogen rijden. Elke 5 jaar een medische test voor chauffeurs ouder dan 70. En nergens in Europa nog sneller dan 130 km per uur. [naar artikel]
In het eerste trimester van 2016 is het aantal doden bij ongevallen met jonge chauffeurs 37% gestegen in vergelijking met een jaar eerder. "Ze [naar artikel]
De Vlaamse ombudsman vraagt Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) om jonge chauffeurs meer tijd te geven om een ‘terugkommoment’ bij te wonen, schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws donderdag. [naar artikel]
In het eerste trimester van 2016 is het aantal doden bij ongevallen met jonge chauffeurs met 37 procent gestegen in vergelijking met een jaar eerder, schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen vandaag. 'Ze onderschatten het gevaar op de weg en overschatten hun rijvaardigheden.' [naar artikel]
Alle campagnes en controles ten spijt, worden in ons land elke dag 135 dronken chauffeurs beboet. Dat blijkt drie weken voor de start van de grootschalige winter-bobcampagne. [naar artikel]
In het eerste trimester van 2016 is het aantal doden bij ongevallen met jonge chauffeurs met 37 procent gestegen in vergelijking met een jaar eerder, schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen maandag. “Ze onderschatten het gevaar op de weg en overschatten hun rijvaardigheden.” [naar artikel]
In het eerste trimester van 2016 is het aantal doden bij ongevallen met jonge chauffeurs met 37 procent gestegen in vergelijking met een jaar eerder, schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen maandag. ‘Ze onderschatten het gevaar op de weg en overschatten hun rijvaardigheden.’ [naar artikel]
De politie betrapte vorig jaar elke dag gemiddeld 63 chauffeurs met een rijverbod. “Voer een digitaal rijbewijs in, zodat de controle hierop veel efficiënter kan”, zegt veiligheidsinstituut Vias. [naar artikel]
Alle campagnes ten spijt krijgen in ons land elke dag gemiddeld 135 chauffeurs een boete omdat ze te veel gedronken hebben. Dat blijkt uit cijfers van Binnenlandse Zaken die in Het Nieuwsblad staan. "Mensen moeten het gevoel krijgen dat ze altijd en overal kunnen worden gecontroleerd", klinkt het bij het instituut voor verkeersveiligheid VIAS. [naar artikel]
Jonge chauffeurs die een nieuwe wagen bij autohandelaar Cardoen kopen, kunnen voortaan een uitzonderlijk voordelige autoverzekering afsluiten. Voorwaarde is wel dat ze een zogenaamde ‘safety stick’ in de wagen laten installeren, een apparaatje dat dag en nacht het rijgedrag van de nieuwbakken chauffeurs monitort. Wie zich niet aan de regeltjes houdt, verliest het recht op het gunsttarief. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden blijft veel te hoog en alcohol is niet zelden de oorzaak. Europa wil daarom een totaalverbod op drinken en rijden voor jonge chauffeurs. Maar verkeersinstituut Vias zou liever een stap verder gaan en pleit voor een algemene nultolerantie. [naar artikel]
Er zijn veel goede redenen waarom onze strafwet mildheid toont bij verkeersongevallen. Een onoplettendheid kan iedereen overkomen, met gevolgen die dramatisch zijn. Maar onze rechters zouden tegelijkertijd meer mogelijkheden moeten krijgen om ook het omgekeerde te bestraffen. Bij bestuurders waarvoor overdreven snelheid geen onoplettendheid is, maar een manier van leven. Die chauffeurs hebben geen “ongeluk”, ze plegen een misdrijf. [naar artikel]
Twee jonge voetballers van het Sloveense Maribor zijn dinsdag om het leven gekomen bij een auto-ongeluk, zo maakte de Europese voetbalbond UEFA bekend. [naar artikel]
Een vrouw uit het Oost-Vlaamse Stekene is ontsnapt aan een financieel drama. Per ongeluk dumpte ze een immense geldsom in het containerpark van haar thuisgemeente. Als bij wonder werd het waardevolle afval nog niet verwerkt. Vier chauffeurs van de afvalintercommunale MIWA brachten uiteindelijk redding. [naar artikel]
Een vrouw uit het Oost-Vlaamse Stekene is ontsnapt aan een financieel drama. Per ongeluk dumpte ze een immense geldsom in het containerpark van haar thuisgemeente. Als bij wonder werd het waardevolle afval nog niet verwerkt. Vier chauffeurs van de afvalintercommunale MIWA brachten uiteindelijk redding. [naar artikel]
Pechverhelper Touring, verzekeraar AG en telecomoperator Proximus gaan 1.000 jonge chauffeurs van nabij begeleiden, om hen zo veiliger te laten rondrijden. Zij krijgen via hun smartphone ‘raad-op-maat’ over hun rijstijl, die constant wordt gemonitord. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.