“We waren meer dan veertig jaar klant bij bpost bank. Nooit problemen gehad. Maar sinds de overname van bpost bank door BNP Paribas Fortis kunnen we al zestig dagen niet aan ons pensioen”, getuigen Jan (86) en Rita (72), een Vlaams gepensioneerd koppel dat al drie decennia in de Verenigde Staten woont. Wat is er aan de hand? Kan een bank zomaar je rekening blokkeren? En hoe los je dit op? HLN-consumentenexperte Safia Yachou zoekt het voor hen en jou uit. [naar artikel]
“We waren meer dan veertig jaar klant bij bpost bank. Nooit problemen gehad. Maar sinds de overname van bpost bank door BNP Paribas Fortis kunnen we al meer dan zestig dagen niet aan ons pensioen”, getuigen Jan (86) en Rita (72), een Vlaams gepensioneerd koppel dat al drie decennia in de Verenigde Staten woont. Wat is er aan de hand? Kan een bank zomaar je rekening blokkeren? En hoe los je dit op? HLN-consumentenexperte Safia Yachou zoekt het voor hen en jou uit. [naar artikel]
Hij is 67 jaar en toch behoort hij pas sinds deze week officieel opnieuw tot het rijk van de levenden. In volle crematieplechtigheid voor zijn overleden papa kreeg Jacques De Pickere immers te horen dat door een administratieve blunder niet vader Valère (89), maar hijzelf voor alle officiële instanties van het land dood was verklaard. [naar artikel]
“We waren meer dan veertig jaar klant bij bpost bank. Nooit problemen gehad. Maar sinds de overname van bpost bank door BNP Paribas Fortis kunnen we al zestig dagen niet aan ons pensioen”, getuigen Jan (86) en Rita (72), een Vlaams gepensioneerd koppel dat al drie decennia in de Verenigde Staten woont. Wat is er aan de hand? Kan een bank zomaar je rekening blokkeren? En hoe los je dit op? HLN-consumentenexperte Safia Yachou zoekt het voor hen en jou uit. [naar artikel]
“We waren meer dan veertig jaar klant bij bpost bank. Nooit problemen gehad. Maar sinds de overname van bpost bank door BNP Paribas Fortis kunnen we al zestig dagen niet aan ons pensioen”, getuigen Jan (86) en Rita (72), een Vlaams gepensioneerd koppel dat al drie decennia in de Verenigde Staten woont. Wat is er aan de hand? Kan een bank zomaar je rekening blokkeren? En hoe los je dit op? HLN-consumentenexperte Safia Yachou zoekt het voor hen en jou uit. [naar artikel]
Bij een overlijden worden de (gemeenschappelijke) rekeningen van een overledene geblokkeerd. Het kan maanden duren vooraleer banken die rekeningen weer vrijgeven. Dat blijkt uit verschillende getuigenissen die De Inspecteur ontvangt. De Vlaamse Belastingdienst erkent dat het soms lang kan duren. “Rekeningen kunnen pas worden vrijgegeven wanneer het helemaal duidelijk is wie de erfgenamen zijn.” [naar artikel]
De bestuurder van een oude Opel zal in de toekomst twee keer nadenken als hij zich parkeert. Hij zette zijn auto dinsdagmorgen namelijk op twee plaatsen voor elektrische wagens. En blokkeerde zo in één klap twee laadpalen. De bestuurster van een elektrische wagen verwittigde de politie. [naar artikel]
Phishers proberen zoveel mogelijk geld te stelen van hun slachtoffers. Ze zijn dan ook heel creatief in hun aanpak. Joris Lombaerts werd slachtoffer nadat een oplichter hem contacteerde via een zoekertjessite. Wanneer Joris de fraude ontdekt, blokkeert hij alle rekeningen. "Maar de oplichter had allemaal transacties gepland die de bank niet heeft opgemerkt." [naar artikel]
Marc Meert (58), zaakvoerder van de gelijknamige firma uit Ternat, voert vandaag protest aan het ING-filiaal in Asse. Hij plaatste zijn bestelwagen voor de inkomdeur met als bedoeling de toegang af te sluiten. De man zijn professionele zichtrekening werd in oktober geblokkeerd en de situatie is volgens hem uitzichtloos. “Voorlopig kan ik mijn plan trekken, maar dit moet niet veel langer meer duren”, zegt hij. “Als het moet, kom ik volgende week terug.” [naar artikel]
Er is dan toch een oplossing uit de bus gekomen voor Marc Meert (58) uit Ternat. U weet wel, de zelfstandige die dinsdagvoormiddag met zijn bestelwagen de toegang tot het ING-filiaal in Asse blokkeerde. Dat deed Marc omdat hij al sinds oktober geen toegang tot zijn rekening meer heeft bij de bank. Door de protestactie zette een team van ING plots alles in het werk om het probleem op te lossen. Met succes zo blijkt. “Want na acht uur kon ik opnieuw overschrijvingen doen”, aldus Meert. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.