Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Humo

‘Een klant moest ineens 21.000 euro bijbetalen’: Hilde Van Mieghem krijgt plots hoge energie-afrekening in de bus, en ze is niet de enige

21/03/2024 - 22:40
"Geen omschrijving gevonden."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. ‘Een klant moest ineens 21.000 euro bijbetalen’: Hilde Van Mieghem krijgt plots hoge energie-afrekening in de bus, en ze is niet de enige (21/03/2024 - Humo)

[naar artikel]


2. Zij zien hun energievoorschot plots serieus verhoogd: “Nooit moeten bijbetalen en nu wordt mijn voorschot ineens verdubbeld” (25/09/2021 - Het Laatste Nieuws)

Om zelf de historisch hoge energieprijzen enigszins op te vangen, schotelen steeds meer elektriciteits- en gasleveranciers hun klanten plots een abrupte voorschot-verhoging voor. Na eerder Mega dropte nu ook de Vlaamse Energieleverancier dat onaangename nieuws de voorbije dagen in de brievenbus of mailbox van heel wat Vlamingen. Met soms zelfs een bijna-verdubbeling van het voorschot: “Terwijl wij nochtans in een zuinige woning leven en niet buitensporig veel energie verbruiken”, klinkt het bij de onbegrijpende klanten. [naar artikel]


3. Gezin van drie krijgt energieafrekening van 17.000 euro in de bus, maar dat is volgens Fluvius geen vergissing (31/05/2023 - Gazet van Antwerpen)

Een energieafrekening van net geen 17.000 euro, dat kregen Yannick Piessens (28) en Tatiana Ysewyn (33) uit Sint-Niklaas voorgeschoteld van hun energieleverancier. Het koppel en hun zoontje zouden viermaal zoveel gas en dubbel zoveel stroom verbruikt hebben als een doorsnee gezin van drie. Onmogelijk, klinkt het. Nochtans is het volgens Fluvius geen vergissing. [naar artikel]


4. Lindsy ontdekte bij toeval dat ze al bijna twee jaar geen energieafrekening krijgt, en ze is niet de enige: “Wat als ik straks duizenden euro’s moet betalen?” (19/02/2024 - Het Nieuwsblad)

Lindsy Geboers krijgt al sinds juni 2022 geen elektriciteitsafrekening meer en vreest duizenden euro’s te moeten bijbetalen. De oorzaak: het softwareprobleem bij Fluvius waar op dit moment nog altijd 3.500 klanten slachtoffer van zijn. “Het gaat helaas om complexe en tijdsintensieve materie.” [naar artikel]


5. Lindsy ontdekt dat ze al bijna 2 jaar geen energieafrekening krijgt: “Ik had het misschien nooit geweten” (19/02/2024 - Het Belang van Limburg)

Lindsy Geboers krijgt al sinds 2022 geen eindafrekening voor haar elektriciteitsverbruik. Ze vreest dat ze duizenden euro’s zal moeten bijbetalen. “Misschien zijn er veel andere mensen die in mijn situatie zitten, maar dat zelf nog niet door hebben.” [naar artikel]


6. Maandelijkse energieafrekening mogelijk sinds april, maar enkel bij grote leveranciers: wanneer zal het overal een optie zijn? (23/05/2022 - Het Laatste Nieuws)

Sinds 1 april moeten energieleveranciers hun klanten de optie bieden om maandelijks een afrekening te betalen. Geen voorschot dus, maar een afrekening voor hun reële verbruik van die maand. In tijden van erg onstabiele prijzen kan je zo op het einde van het jaar een gepeperde afrekening vermijden. Alleen blijkt die optie tot maandelijkse afrekening nog niet bij alle leveranciers mogelijk. Mijnenergie.be bestudeert de zaak van naderbij. [naar artikel]


7. Is een maandelijkse energieafrekening een goed idee? ‘Wie moeilijk rondkomt, zet mogelijk niet genoeg opzij’ (12/04/2023 - De Morgen)

[naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!