Om zelf de historisch hoge energieprijzen enigszins op te vangen, schotelen steeds meer elektriciteits- en gasleveranciers hun klanten plots een abrupte voorschot-verhoging voor. Na eerder Mega dropte nu ook de Vlaamse Energieleverancier dat onaangename nieuws de voorbije dagen in de brievenbus of mailbox van heel wat Vlamingen. Met soms zelfs een bijna-verdubbeling van het voorschot: “Terwijl wij nochtans in een zuinige woning leven en niet buitensporig veel energie verbruiken”, klinkt het bij de onbegrijpende klanten. [naar artikel]
Een energieafrekening van net geen 17.000 euro, dat kregen Yannick Piessens (28) en Tatiana Ysewyn (33) uit Sint-Niklaas voorgeschoteld van hun energieleverancier. Het koppel en hun zoontje zouden viermaal zoveel gas en dubbel zoveel stroom verbruikt hebben als een doorsnee gezin van drie. Onmogelijk, klinkt het. Nochtans is het volgens Fluvius geen vergissing. [naar artikel]
Lindsy Geboers krijgt al sinds juni 2022 geen elektriciteitsafrekening meer en vreest duizenden euro’s te moeten bijbetalen. De oorzaak: het softwareprobleem bij Fluvius waar op dit moment nog altijd 3.500 klanten slachtoffer van zijn. “Het gaat helaas om complexe en tijdsintensieve materie.” [naar artikel]
Lindsy Geboers krijgt al sinds 2022 geen eindafrekening voor haar elektriciteitsverbruik. Ze vreest dat ze duizenden euro’s zal moeten bijbetalen. “Misschien zijn er veel andere mensen die in mijn situatie zitten, maar dat zelf nog niet door hebben.” [naar artikel]
Sinds 1 april moeten energieleveranciers hun klanten de optie bieden om maandelijks een afrekening te betalen. Geen voorschot dus, maar een afrekening voor hun reële verbruik van die maand. In tijden van erg onstabiele prijzen kan je zo op het einde van het jaar een gepeperde afrekening vermijden. Alleen blijkt die optie tot maandelijkse afrekening nog niet bij alle leveranciers mogelijk. Mijnenergie.be bestudeert de zaak van naderbij. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.