Je snelheid stevig verminderen wanneer je plots een flitspaal ziet. Heel wat Belgen maken zich er schuldig aan. Uit een onderzoek van Axis Communications blijkt dat 64 procent van de Belgen hun rijgedrag aanpast wanneer er een camera in de buurt is. Maar kun je daar ook een boete voor krijgen? En hoeveel bedraagt die dan? [naar artikel]
34 ritzeges in de Tour is een record. Dat staat nu op naam van Eddy Merckx en Mark Cavendish (38) en Cavendish wil dat record breken. Hij haalde daarvoor de Australiër Mark Renshaw (40) uit wielerpensioen. En de Engelsman weet goed waarom. Bij twintig van zijn 34 zeges was Renshaw de laatste man voor Cavendish. “Hij wil er nog twee winnen.” [naar artikel]
Uit een internationale online enquête blijkt dat Belgen – in vergelijking met andere EU-burgers – het niet al te nauw nemen met verkeersregels. Nochtans zijn de straffen voor overtredingen echt niet min. Stef Willems van verkeersinstituut Vias koppelt de boetes aan de tien verkeersregels waar we het vaakst onze voeten aan vegen. [naar artikel]
3 op de 10 Belgen hebben er geen probleem meer mee een rekening te laat te betalen. De helft van de Belgen met een betalingsachterstand mist zelfs af en toe een betaling voor bijvoorbeeld energie of het ziekenhuis. Een verontrustende evolutie, volgens verkopers en dienstverleners. Hoeveel dagen betalen we nu al gemiddeld te laat? En welke kosten riskeer je met de nieuwe incassowet? En bestaat dat nog, een ‘zwarte lijst’ van wanbetalers? Guy Van Mullem van invorderingsbureau Intrum geeft antwoorden. [naar artikel]
Uit een internationale online-enquête blijkt dat Belgen, in vergelijking met andere EU-burgers, het niet al te nauw nemen met verkeersregels. Nochtans zijn de straffen voor overtredingen echt niet min. Stef Willems van verkeersinstituut Vias koppelt de boetes aan de tien verkeersregels waar we het vaakste onze voeten aan vegen. [naar artikel]
Duizend verkeersboetes per uur. Dat wil minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) mogelijk maken met meer budget voor tientallen extra mensen bij de Gewestelijke Verwerkingscentra van de federale politie, waar verkeersboetes worden verwerkt. En dat is nodig, zo blijkt uit een internationale enquête van ESRA. Die toont aan dat Belgen, in vergelijking met andere EU-burgers, het niet al te nauw nemen met verkeersregels. Nochtans zijn de straffen voor overtredingen echt niet min. Stef Willems van verkeersinstituut Vias koppelt de boetes aan de tien verkeersregels waar we het vaakste onze voeten aan vegen. [naar artikel]
Extra man- en vrouwkracht bij de federale politie moet het straks mogelijk maken om jaarlijks tot 9 miljoen verkeersovertredingen te verwerken. En dat is nodig, zo blijkt uit een internationale enquête van ESRA. Die toont aan dat Belgen, in vergelijking met andere EU-burgers, het niet al te nauw nemen met verkeersregels. Nochtans zijn de straffen voor overtredingen echt niet min. Stef Willems van verkeersinstituut Vias koppelt de boetes aan de tien verkeersregels waar we het vaakste onze voeten aan vegen. [naar artikel]
Wie aan dit scenario had gedacht, mag zijn vinger opsteken. Dat deed Carl Hoefkens dan maar. “Ik had wel aan dit scenario gedacht”, verraste de Club-trainer na afloop. “Echt wel. Dat was in het geval dat de spelers ons plan perfect zouden uitvoeren. [naar artikel]
Wie is de mens achter de bekende kop? En welke vragen heb je nodig om dat te ontrafelen? Psychiater Dirk De Wachter kraakte de code en ontwikkelde voor ons de ultieme vragen waarmee je werkelijk iedereen kan doorgronden. Deze week: minister Caroline Gennez (47). Amper veertien was ze toen ze haar hardste levensles leerde en toen ze haar toekomst tegen wil en dank in een compleet andere plooi gelegd zag worden.“Je kinderdroom moeten opgeven: dat is hard. Ik heb daar om gerouwd. Dat is de grootste cesuur in mijn jeugd.” [naar artikel]
Het aantal werkende vaste flitspalen langs Vlaams gewestwegen neemt toe. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.