Lees dit artikel: Fabrikanten motorfietsen werken aan eenvormig oplaadsysteem; voorbeeld voor de autobouwers? De Italiaanse scooterfabrikant Piaggio heeft samen met de motorfietsenbouwers Honda, KTM Sportmotorcycle en Yamaha een consortium opgericht om het gebruik van verwisselbare batterijen voor elektrische motorfietsen en lichte elektrische voertuigen te stimuleren. Dit Swappable Batteries Motorcycle Consortium (SBMC) wil daarmee het gebruik van lichte elektrische voertuigen – zoals scooters, bromfietsen en motorfietsen – stimuleren en […] Lees dit artikel: Fabrikanten motorfietsen werken aan eenvormig oplaadsysteem; voorbeeld voor de autobouwers? [naar artikel]
Fabrikanten van 'slimme' horloges en polsbandjes voldoen niet aan de privacyregels van Europese toezichthouders. Dat schrijft de Nederlandse krant... [naar artikel]
Een EU-voorstel om lithium, een cruciaal bestanddeel voor de batterijen van elektrische voertuigen, als ‘giftig’ te classificeren, zou nefast zijn voor de Europese competitiviteit. Dat menen zeven organisaties uit de metaalindustrie. In een open brief die deze week naar de beleidsmakers van de EU is gestuurd, hebben zeven metaalorganisaties hun “diepe bezorgdheid” uitgesproken over een […] [naar artikel]
De Europese automakers willen dat auto’s in 2030 20 procent minder CO2 (een broeikasgas verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde, nvdr.) uitstoten dan in 2021. Dat plan lanceerde de Europese autofabrikantenassociatie ACEA. Volgens voorzitter Dieter Zetsche is dat een “stevige reductie”, die ook in lijn is met wat er van andere industriesectoren wordt verwacht, […] [naar artikel]
De Europese automakers willen dat auto's in 2030 twintig procent minder CO2 (een broeikasgas verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde, nvdr.) uitstoten dan in 2021. Dat plan lanceerde de Europese autofabrikantenassociatie ACEA. [naar artikel]
De Europese autobouwersassociatie ACEA heeft kritiek op de nieuwe uitstootnormen voor auto's die de Europese Commissie voorgesteld heeft. Van de autobouwers wordt momenteel verlangd dat ze de gemiddelde uitstoot tegen 2021 inperken tot 95 gram CO2 per kilometer. Tegen 2025 en 2030 wil de Commissie daar respectievelijk 15 en 30 procent afdoen. Maar volgens de ACEA is 2025 te snel en laat dit niet genoeg tijd voor technische wijzigingen. De doelstelling tegen 2030 vindt de ACEA "bovenmaats veeleisend". [naar artikel]
Met gerichte maatregelen houdt de Chinese regering de autoimport streng onder controle, terzelfdertijd moedigt ze Chinese bedrijven aan om in Europa te investeren. [naar artikel]
De automarkt zal in Europa dit jaar naar verwachting met 26 procent krimpen ten opzichte van pre-coronajaar 2019. In vergelijking met vorig jaar zou de verkoop van personenwagens in Europa 1 procent lager uitkomen. Dat meldt de koepel van Europese autobouwers ACEA vandaag. De sector dringt aan op een beleidskader dat de markt toelaat om te herstellen en de overstap te maken naar nulemissies. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.