De NMBS heeft een aangepast beheerscontract goedgekeurd, waarbij een aantal investeringen wordt uitgesteld. Maar ‘op operationeel personeel besparen we niet’, klinkt het. [naar artikel]
De raad van bestuur van de NMBS heeft vrijdag het toekomstige beheerscontract voor de spoorwegmaatschappij goedgekeurd. De vakbonden krijgen het nu ter advies voorgelegd, de bedoeling is dat de federale regering voor het einde van het jaar het licht definitief op groen zet. [naar artikel]
Het afsluiten van het beheerscontract voor spoorwegmaatschappij NMBS zit in de laatste rechte lijn. Nu vrijdag ligt het dossier op de raad van bestuur van de spoorwegmaatschappij, en tegen 23 december zou het in principe, na groen licht van de regering en de vakbonden, definitief goedgekeurd moeten zijn. Dat verklaarde de topvrouw van de NMBS, Sophie Dutordoir, vandaag op de RTBF. [naar artikel]
Het afsluiten van het beheerscontract voor spoorwegmaatschappij NMBS zit in de laatste rechte lijn. Nu vrijdag ligt het dossier op de raad van bestuur van de spoorwegmaatschappij, en tegen 23 december zou het in principe, na groen licht van de regering en de vakbonden, definitief goedgekeurd moeten zijn. Dat verklaarde de topvrouw van de NMBS, Sophie Dutordoir, dinsdag op RTBF. [naar artikel]
De laatste stoomtrein van België rijdt zaterdag in Maldegem voor het eerst in vijf jaar weer uit. Honderden toeristen kunnen dit weekend meerijden met stoomlocomotief 29.013, die in 1966 zijn laatste rit maakte voor de NMBS. Het is de 27ste editie van het stoomtreinfestival in Maldegem, waar jaarlijks zowat 4.000 geïnteresseerden op afkomen. In Maldegem […] Het bericht Laatste stoomtrein van België na vijf jaar weer op de sporen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
21:01 De raad van bestuur van spoornetbeheerder Infrabel heeft vrijdag het toekomstige beheerscontract, onderhandeld met de federale regering, goedgekeurd. Het legt de krijtlijnen vast voor de komende tien ... [naar artikel]
Het nieuwe beheerscontract met de NMBS bevat een bonus-malussysteem. Als de vervoersmaatschappij de performantie-indicatoren niet haalt kan ze maximaal 5 miljoen euro aan middelen verliezen, haalt ze die wel dan zit er een bonus van 5 miljoen in. [naar artikel]
De federale regering wil dat de NMBS in de toekomst meer treinen rijden laat rijden 's ochtends vroeg en 's avonds laat en tijdens het weekend. Dat schrijft De Morgen. In elk station zou er ook een minimaal onthaal georganiseerd moeten worden. De doelstellingen staan in het ontwerp voor het nieuwe beheerscontract voor de NMBS, dat de federale ministerraad heeft goedgekeurd. Daarover zal de komende twee jaar nog met de spoorwegmaatschappij onderhandeld worden. In december 2022 zou het nieuwe beheerscontract van kracht moeten worden. [naar artikel]
Het nieuwe beheerscontract met de NMBS bevat een bonus-malussysteem. Als de vervoersmaatschappij de performantie-indicatoren niet haalt, kan ze maximaal 5 miljoen euro aan middelen verliezen, haalt ze die wel dan zit er een bonus van 5 miljoen in. [naar artikel]
Minder kaartjesknippers, variabele ticketprijzen en de mogelijke sluiting van stopplaatsen. Het beheerscontract van de NMBS schetst de toekomst van het Belgische spoor. Hoewel het beheerscontract nog niet is goedgekeurd, oogst het hier en daar al verzet. [naar artikel]
De laatste stoomtrein van België rijdt zaterdag in Maldegem voor het eerst in vijf jaar weer uit. Honderden toeristen kunnen dit weekend meerijden met stoomlocomotief 29.013, die in 1966 zijn laatste rit maakte voor de NMBS. Het is de 27e editie van het Stoomtreinfestival in Maldegem, waar jaarlijks zowat 4.000 geïnteresseerden op afkomen. [naar artikel]
In een afgesloten technische ruimte van twee treinmotorstellen heeft de NMBS sporen van asbest aangetroffen. In de reizigerscompartimenten van beide treinen is geen asbest gevonden, meldt de NMBS. De treinbegeleiders maken zich zorgen. [naar artikel]
De NMBS moet over tien jaar 30 procent meer reizigers vervoeren – met dank aan meer treinen, variabele tarieven en levendige stations. Dat staat in het nieuwe beheerscontract met de overheid, dat met tien jaar vertraging door de federale regering werd goedgekeurd. [naar artikel]
Sinds 16.05 uur zijn alle sporen weer in dienst tussen Brussel en Leuven. Dat heeft spoorwegnetbeheerder Infrabel gemeld. Het treinverkeer ondervond tot nu ernstige hinder van een persoonsongeval in de buurt van Kortenberg. Om 8.30 uur lag het treinverkeer op de vier sporen volledig stil door de aanrijding van een persoon. Geleidelijk werden de sporen […] Het bericht Alle sporen weer vrij na ongeval in Kortenberg verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Niet alleen is de stiptheid vorig jaar gezakt tot het laagste niveau in vijf jaar, ook de klantentevredenheid bereikte een nieuw dieptepunt. Dat bleek woensdag tijdens een hoorzitting met de top van spoorwegmaatschappij NMBS en spoornetbeheerder Infrabel in de Kamercommissie Infrastructuur. “Het is tijd dat we een klantenbedrijf worden”, concludeerde NMBS-topvrouw Sophie Dutordoir. [naar artikel]
Tussen de stations Gent-Dampoort en Gent-Sint-Pieters zijn beide sporen opnieuw vrij, nadat het treinverkeer er sinds 17.50 uur onderbroken was door een persoonsongeval. “Het treinverkeer kan nu geleidelijk aan hervatten, al zullen er wel nog gevolgvertragingen zijn”, zegt Charlotte Verbeke van spoorwegnetbeheerder Infrabel. Reizigers konden tussen de twee Gentse stations overstappen op bussen van De […] Het bericht Beide sporen weer vrij tussen Gent-Dampoort en Gent-Sint-Pieters verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De NMBS raadt reizigers af om de trein naar de kust te nemen. De kustgemeenten vrezen een overrompeling door het... The post NMBS roept op om niet naar de kust te sporen appeared first on Business AM. [naar artikel]
De NMBS start vandaag de eerste fase van de plannen om het treinaanbod fors uit te breiden. Voor studenten die op zondag van en naar Hasselt sporen, verandert wat. Tussen Genk en Hasselt worden dan weer spitstreinen geschrapt. [naar artikel]
Omdat de NMBS straks een nieuwe beheersovereenkomst krijgt en Sophie Dutordoir er bijna twee jaar aan het hoofd staat, maakt Knack samen met vijf NMBS-watchers het rapport van onze spoorwegmaatschappij. Opvallend: ondanks de lamentabele stiptheidscijfers mag de NMBS de komende jaren toch de tarieven verhogen. [naar artikel]
Meer vroege en late treinen, meer ritten tijdens het weekend en een minimaal onthaal in ieder station. Dat zijn eisen die de regering oplegt aan de NMBS in haar nieuwe beheerscontract, dat het beleid voor tien jaar vastklikt. [naar artikel]
De NMBS moet over tien jaar 30 procent meer reizigers vervoeren, met dank aan meer treinen, extra ruimte voor fietsen, betere gsm-ontvangst onderweg en levendige stations. Dat staat in het nieuwe beheerscontract met de overheid, waarop al een decennium wordt gewacht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.