Facebook heeft vanaf de Amerikaanse verkiezingen van vorig jaar tot mei 2017 voor 100.000 dollar aan politieke advertenties verkocht aan pro-Russische 'trolls' die het Amerikaanse publiek wilden beïnvloeden. Dat heeft de sociaalnetwerksite zelf bekendgemaakt. [naar artikel]
Facebook verkocht tijdens de presidentscampagnes meer dan 3000 advertenties aan een Russische trollfarm. Het deelt nu alle informatie over die advertenties aan het Amerikaanse Congres, liet Mark Zuckerberg in een live video weten. [naar artikel]
Facebook zegt in een blogpost vanavond dat het na diepgaand onderzoek voor 100.000 dollar aan Russische politieke advertenties heeft ontdekt die [naar artikel]
Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat deelde het sociale netwerk dinsdag mee. Met de 256 miljoen dollar zijn ongeveer 1,7 miljoen advertenties betaald om een kandidaat te steunen bij de verkiezingen, steun te verwerven voor een maatregel die ter stemming voorligt, of […] Het bericht Facebook boekt ruim 250 miljoen dollar aan politieke advertenties verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat deelt het sociale... [naar artikel]
Facebook zal dan toch optreden tegen politieke advertenties, naar aanleiding van de Amerikaanse verkiezingen. Of toch een beetje: de gebruikers zullen ervoor kunnen kiezen om minder advertenties te zien. Dat kondigde Facebook aan in een blogpost. Er stond al even druk op Facebook om tegen politieke advertenties op te treden. Presidentskandidaat Elizabeth Warren beschuldigde Facebook […] The post Facebook treedt dan toch op tegen politieke advertenties, maar wel heel beperkt appeared first on Business AM. [naar artikel]
Facebook blijft worstelen met het herkennen en labelen van politieke advertenties. Wereldwijd nam Facebook de verkeerde beslissing voor meer dan 8 op die 10 advertenties die niet door hun adverteerders werden aangeduid als 'politiek'. Dat blijkt uit een onderzoek van de KU Leuven en de New York University, na analyse van maar liefst 33,8 miljoen advertenties. De kans op manipulatie blijft groot als Facebook haar eigen advertentiebeleid niet kan handhaven, zeggen de onderzoekers. [naar artikel]
Acteur Sacha Baron Cohen heeft Facebook, Twitter, YouTube en Google de ‘grootste propagandamachine in de geschiedenis’ genoemd op een top tegen antisemitisme en haat in New York. ‘Als Facebook er was geweest in de jaren 1930, zou het Hitler hebben toegestaan advertenties te posten over zijn ‘oplossing’ voor het ‘Joodse probleem’.’ [naar artikel]
Facebook maakt donderdag een einde aan het verbod op politieke advertenties in de Verenigde Staten op zijn platformen. Daarmee wordt het voor het eerste in maanden weer mogelijk om advertenties over politiek, verkiezingen en sociale kwesties te plaatsen. “We zijn van plan de komende maanden te gebruiken om beter te bekijken hoe deze advertenties werken, ook om te zien waar verdere wijzigingen nodig zijn,” schreef Facebook woensdag. [naar artikel]
Facebook zal de inhoud van duizenden politieke advertenties die door een Russisch bedrijf verspreid werden, overmaken aan de commissie in het Amerikaans Congres die de Russissche inmeninging in de presidentiële verkiezingscampagne onderzoekt. Dat heeft topman Mark Zuckerberg aangekondigd. Facebook werkt ook aan grotere transparantie bij politieke advertenties op de netwerksite. [naar artikel]
Facebook doet er alles aan om politieke advertenties te controleren, laat technologiedirecteur Mike Schroepfer van Facebook weten aan het Britse... [naar artikel]
Zowat elke Belg met een Facebookprofiel kreeg in de weken voor 26 mei advertenties te zien van politieke partijen. Volgens data van Facebook publiceerden partijen en individuele politici samen zeker meer dan 2.600 advertenties. [naar artikel]
Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook Facebook slaagt er vaak niet in om politieke advertenties te herkennen, zo blijkt uit grondig onderzoek door de KU Leuven en New York University. Sommige berichten worden niet als politieke advertenties herkend, en niet-politieke boodschappen krijgen soms onterecht wél een politiek label. Je hebt het misschien zelf gemerkt in je eigen Facebook-feed: de socialmediareus wil […] Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook [naar artikel]
De dominantie van Google en Facebook zal ook dit jaar verder uitbreiden, blijkt uit een nieuwe studie van eMarketer. 90% van alle nieuwe reclamedollars die worden uitgegeven zullen onder beide bedrijven worden verdeeld. De 10% resterende kruimels zijn voor alle andere spelers samen. Geschat wordt dat de inkomsten uit digitale advertenties in 2017 ruim 83 […] The post Duopolie FACEBOOKGOOGLE grijpt alle nieuwe reclamedollars appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
21:28 De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. [naar artikel]
'Facebook weigert met de regelmaat van de klok advertenties van social profit', zegt Wim Van de Voorde, Vlaams coördinator van de hulplijn 1712. 'Hoe kan het dat politieke advertenties met nepnieuws niet worden geweerd, en wij wel?' [naar artikel]
In 2018 beloofde Facebook om politieke advertenties voortaan uit te rusten met een label, dat ook aangeeft wie ervoor betaalt. Uit een nieuw onderzoek van de KU Leuven blijkt nu dat het controlesysteem allesbehalve op punt staat. In België glipt zelfs 9 procent van de politieke advertenties door de mazen van het net. [naar artikel]
Facebook heeft voor 100.000 dollar advertenties verkocht aan ‘een duister Russisch bedrijf’ dat bekend staat om het verspreiden van pro-Kremlinpropaganda. Dat schrijft de Washington Post. De advertenties verschenen voor het eerst in de zomer van 2015 en werden verder nog gepubliceerd tijdens de campagne. De onderwerpen die daarin werden aangesneden waren immigratie, racisme en de wapenwetten, […] The post “Russen kochten advertenties bij Facebook tijdens verkiezingscampagne” appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen verdiende Facebook 81 miljoen dollar aan de advertenties van Hillary Clinton en Donald Trump. En ook de Vlaamse partijen adverteren op Facebook, terwijl de campagne nog moet beginnen. [naar artikel]
Facebook overweegt in de dagen voorafgaand aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen politieke advertenties van het socialmediaplatform te weren.... [naar artikel]
Facebook lanceert 'Off-Facebook Activity', dat gebruikers toelaat hun surfgedrag op andere applicaties en websites los te koppelen van hun Facebook-account. ‘We zullen niet weten welke websites je hebt bezocht of wat je daar hebt gedaan, en we zullen geen data die je loskoppelt, gebruiken om advertenties naar jou te richten op Facebook, Instagram of Messenger’, klinkt het. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.