Het Amerikaans Congres heeft meer dan 3.500 Facebook- en Instagram-advertenties vrijgegeven die mee de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016 beïnvloed hebben. Deze advertenties werden allemaal vanuit Rusland geplaatst. Facebook gaf die informatie aan het Congres zo dat die een beter beeld kan schetsen over de Russische inmening. [naar artikel]
Facebook zal de inhoud van duizenden politieke advertenties die door een Russisch bedrijf verspreid werden, overmaken aan de commissie in het Amerikaans Congres die de Russissche inmeninging in de presidentiële verkiezingscampagne onderzoekt. Dat heeft topman Mark Zuckerberg aangekondigd. Facebook werkt ook aan grotere transparantie bij politieke advertenties op de netwerksite. [naar artikel]
Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat deelt het sociale... [naar artikel]
Tijdens een Facebook Live-event maakte Facebook-CEO Mark Zuckerberg vanavond bekend dat het sociaal netwerk zal samenwerking met de Amerikaanse [naar artikel]
Facebook zal dan toch optreden tegen politieke advertenties, naar aanleiding van de Amerikaanse verkiezingen. Of toch een beetje: de gebruikers zullen ervoor kunnen kiezen om minder advertenties te zien. Dat kondigde Facebook aan in een blogpost. Er stond al even druk op Facebook om tegen politieke advertenties op te treden. Presidentskandidaat Elizabeth Warren beschuldigde Facebook […] The post Facebook treedt dan toch op tegen politieke advertenties, maar wel heel beperkt appeared first on Business AM. [naar artikel]
Facebook blijft worstelen met het herkennen en labelen van politieke advertenties. Wereldwijd nam Facebook de verkeerde beslissing voor meer dan 8 op die 10 advertenties die niet door hun adverteerders werden aangeduid als 'politiek'. Dat blijkt uit een onderzoek van de KU Leuven en de New York University, na analyse van maar liefst 33,8 miljoen advertenties. De kans op manipulatie blijft groot als Facebook haar eigen advertentiebeleid niet kan handhaven, zeggen de onderzoekers. [naar artikel]
Facebook heeft tijdens de Amerikaanse verkiezingen van vorig jaar voor 100.000 dollar aan politieke advertenties verkocht aan pro-Russische 'trolls' die zich op het kiespubliek in de VS richtten. Dat heeft de sociaalnetwerksite verklaard tegenover het Amerikaanse Congres, meldt de Washinton Post. [naar artikel]
Facebook heeft voor 100.000 dollar advertenties verkocht aan ‘een duister Russisch bedrijf’ dat bekend staat om het verspreiden van pro-Kremlinpropaganda. Dat schrijft de Washington Post. De advertenties verschenen voor het eerst in de zomer van 2015 en werden verder nog gepubliceerd tijdens de campagne. De onderwerpen die daarin werden aangesneden waren immigratie, racisme en de wapenwetten, […] The post “Russen kochten advertenties bij Facebook tijdens verkiezingscampagne” appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Twitter heeft 201 accounts verwijderd omdat ze gelinkt waren aan Russen die vorig jaar voor meer dan 100.000 euro aan verkiezingsgerelateerde reclame op Facebook hadden gekocht. [naar artikel]
Facebook maakt donderdag een einde aan het verbod op politieke advertenties in de Verenigde Staten op zijn platformen. Daarmee wordt het voor het eerste in maanden weer mogelijk om advertenties over politiek, verkiezingen en sociale kwesties te plaatsen. “We zijn van plan de komende maanden te gebruiken om beter te bekijken hoe deze advertenties werken, ook om te zien waar verdere wijzigingen nodig zijn,” schreef Facebook woensdag. [naar artikel]
Het netwerk van de internetgigant Google is tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen vanuit Rusland gebruikt om misleidende politieke advertenties de wereld in te sturen. Dat meldt de krant Washington Post maandag. Eerder was ook al bekendgemaakt dat Rusland via Facebook en Twitter geprobeerd zou hebben om de Amerikaanse kiezer te beïnvloeden. [naar artikel]
Facebook doet er alles aan om politieke advertenties te controleren, laat technologiedirecteur Mike Schroepfer van Facebook weten aan het Britse... [naar artikel]
Zowat elke Belg met een Facebookprofiel kreeg in de weken voor 26 mei advertenties te zien van politieke partijen. Volgens data van Facebook publiceerden partijen en individuele politici samen zeker meer dan 2.600 advertenties. [naar artikel]
Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook Facebook slaagt er vaak niet in om politieke advertenties te herkennen, zo blijkt uit grondig onderzoek door de KU Leuven en New York University. Sommige berichten worden niet als politieke advertenties herkend, en niet-politieke boodschappen krijgen soms onterecht wél een politiek label. Je hebt het misschien zelf gemerkt in je eigen Facebook-feed: de socialmediareus wil […] Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook [naar artikel]
Twitter heeft 201 accounts verwijderd omdat ze gelinkt waren aan Russen die vorig jaar voor meer dan 100.000 euro aan verkiezingsgerelateerde reclame op Facebook hadden gekocht. Dat meldt de microblogsite donderdag op zijn website. [naar artikel]
21:28 De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. [naar artikel]
'Facebook weigert met de regelmaat van de klok advertenties van social profit', zegt Wim Van de Voorde, Vlaams coördinator van de hulplijn 1712. 'Hoe kan het dat politieke advertenties met nepnieuws niet worden geweerd, en wij wel?' [naar artikel]
Facebook heeft een vanuit Rusland gefinancierde campagne ontdekt die via politieke advertenties op de sociale netwerksite de Amerikaanse politiek [naar artikel]
In 2018 beloofde Facebook om politieke advertenties voortaan uit te rusten met een label, dat ook aangeeft wie ervoor betaalt. Uit een nieuw onderzoek van de KU Leuven blijkt nu dat het controlesysteem allesbehalve op punt staat. In België glipt zelfs 9 procent van de politieke advertenties door de mazen van het net. [naar artikel]
08:24 De sociaalnetwerksite Facebook heeft bevestigd dat Russische stromannen tijdens de Amerikaanse verkiezingen advertenties hebben verspreid die aanzetten tot polarisering tussen bevolkingsgroepen. [naar artikel]
Facebook staat na het sluiten van de stembureaus in de Amerikaanse presidentsverkiezingen op 3 november tijdelijk geen politieke advertenties meer... [naar artikel]
Facebook overweegt in de dagen voorafgaand aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen politieke advertenties van het socialmediaplatform te weren.... [naar artikel]
Vanaf vandaag kan je op een Facebook-pagina zien welke advertenties een pagina allemaal heeft lopen. Op die manier wil Facebook gebruikers meer inzicht geven in hoe het netwerk precies werkt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.