Slechts twaalf procent van de Belgen gelooft dat 'slim rekeningrijden' een echte oplossing kan zijn voor de files. Opmerkelijk is dat het vertrouwen daalt voor wie meer dan het gemiddeld aantal kilometers rijdt (15.000 km/jaar) en voor wie een bedrijfswagen heeft. Zelfs voor wie minstens wekelijks in de file staat, blijkt het vertrouwen in 'slim rekeningrijden' klein. Dat blijkt vandaag, aan de start van de week van de mobiliteit, uit een bevraging van mobiliteitsclub VAB. [naar artikel]
Slechts twaalf procent van de Belgen gelooft dat 'slim rekeningrijden' een echte oplossing kan zijn voor de files. Opmerkelijk is dat het [naar artikel]
Slechts twaalf procent van de Belgen gelooft dat ‘slim rekeningrijden’ een echte oplossing kan zijn voor de files. Opmerkelijk is dat het vertrouwen daalt voor wie meer dan het gemiddeld aantal kilometers rijdt (15.000 km/jaar) en voor wie een bedrijfswagen heeft. Zelfs voor wie minstens wekelijks in de file staat, blijkt het vertrouwen in ‘slim […] [naar artikel]
Slechts twaalf procent van de Belgen gelooft dat ‘slim rekeningrijden’ een echte oplossing kan zijn voor de files. Opmerkelijk is dat het vertrouwen daalt voor wie meer dan het gemiddeld aantal kilometers rijdt (15.000 km/jaar) en voor wie een bedrijfswagen heeft. Zelfs voor wie minstens wekelijks in de file staat, blijkt het vertrouwen in ‘slim rekeningrijden’ klein. Dat blijkt maandag, aan de start van de week van de mobiliteit, uit een bevraging van mobiliteitsclub VAB. [naar artikel]
“En daar duikt rekeningrijden weer op”, ziet onze politiek journalist Isolde Van den Eynde. “Deze keer om ook de federale begroting op te lossen. Het stoort dat de kilometerheffing een passe-partout lijkt voor een hoop problemen, terwijl enkele ongemakkelijke waarheden daar niet over worden verteld.” [naar artikel]
Ik was 40 toen ik voor het eerst hoorde over de Oosterweelverbinding. Als volgens optimisten alles klaar is in 2030, zal ik er 75 zijn. En intussen horen we elke ochtend op de radio via de verkeersredactie hoe groot het infarct is op en rond de Antwerpse Ring der Nibelungen. [naar artikel]
Rekeningrijden is een effectieve maatregel om bij fileproblemen het autoverkeer op de wegen te verminderen en de gemiddelde verplaatsingssnelheid [naar artikel]
N-VA-voorzitter Bart De Wever zette op het Voka-debat met de kopstukken voor de Antwerpse gemeenteraadsverkiezingen het onderwerp 'rekeningrijden' opnieuw op de agenda. Een dossier dat al jaren op tafel ligt, maar waar tot dusver geen knopen over werden doorgehakt. Vijf vragen en vijf antwoorden over rekeningrijden. "Het is de enige manier om de files aan te pakken, het is een kwestie van politieke wil." [naar artikel]
De kilometerheffing en het rekeningrijden. Er wordt al jaren over gesproken, maar nu lijkt het er onvermijdelijk te komen op de Vlaamse wegen. Een goede maatregel? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.