Foodwatch, de Nederlandse voedselwaakhond, reikt opnieuw een prijs uit voor het meest misleidende product dat in onze warenhuizen te vinden is. Ze nomineren producten die consumenten misleiden door hun onbetrouwbare marketing. De producten die dit jaar genomineerd werden staan nu op hun website. [naar artikel]
De winkelkar zou dit jaar duurder worden, zo voorspelden experts dit voorjaar. Wij namen de proef op de som, en stelden een korf van vijftig producten samen. Daarvan vergeleken we de prijs tussen april en nu. Wat blijkt: vooral levensnoodzakelijke basisproducten werden fors duurder. Voor sommige producten betaal je nu zelfs 76,9 procent meer. Bekijk hier een vergelijking tussen prijzen én supermarkten. [naar artikel]
1+1 gratis bij de wasmiddelen, 60 procent korting op vaatwastabletten, tweede product aan de helft van de prijs voor bier… Het aanbod aan promoties in de supermarkten is gigantisch. Maar betaal je met al die kortingen ook echt minder? En welke producten staan zo vaak in reclame dat je ze eigenlijk nooit aan volle prijs zou mogen kopen? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet geeft vier tips om je slag te slaan en waarschuwt: “Je doet niet met elke promotie een voordeel.” [naar artikel]
Naast hummus is guacamole ongetwijfeld de populairste apérodip: voor bij nacho’s, in een salade of gewoon op een toastje. Niet moeilijk om zelf te maken, maar ook makkelijk om mee te nemen in de supermarkt. Maar is die versie gezond? “Deze supermarktversie lijkt al eerder op ingedikte soep”, vertelt diëtiste Sanne Mouha. Ze neemt 10 keer guacamole onder de loep én deelt haar eigen exclusief recept. “Deze voorgekochte dip lijkt écht op een verse qua smaak en voedingswaarden.” [naar artikel]
Foodwatch, de Nederlandse voedselwaakhond reikt opnieuw een prijs uit voor het meest misleidende product dat in de winkelrekken ligt. Ze nomineren dus producten die gezonder aangeprezen worden dan ze eigenlijk zijn. Een interessante lijst, want heel wat producten zijn ook in onze winkels te vinden. [naar artikel]
Wist u dat in ‘alcoholvrij’ bier van Jupiler toch een half procent alcohol zit? Of dat de kokosblokjes van de Aldi vooral zetmeel-gelatine-blokjes en amper een derde kokosschaafsel bevatten? Het zijn twee van de producten die op de shortlist staan van het Gouden Windei, een prijs die de Nederlandse organisatie Foodwatch nu al voor de zevende keer uitreikt om misleidende reclame onder de aandacht te brengen. [naar artikel]
In Nederland heeft het blauwe bosbessensap van het merk Healthy People het Gouden Windei weggekaapt. Dat is de prijs voor het meest misleidende [naar artikel]
Albert Heijn is in een verkiezing die is uitgeschreven door de Nederlandse dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier uitgeroepen tot het 'grootste [naar artikel]
Het einde van het jaar nadert, tijd voor de nodige lijstjes. In Nederland wordt er jaarlijks door de voedselwaakhond foodwatch een trofee uitgereikt voor het “meest misleidende product van het jaar”. Anno 2017 gaat die ‘eer’ naar de winkelketen Jumbo voor hun ‘Goudeerlijk boerenmaisbrood’. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.