Foodwatch, de Nederlandse voedselwaakhond reikt opnieuw een prijs uit voor het meest misleidende product dat in de winkelrekken ligt. Ze nomineren dus producten die gezonder aangeprezen worden dan ze eigenlijk zijn. Een interessante lijst, want heel wat producten zijn ook in onze winkels te vinden. [naar artikel]
Een voorverpakte "verse" appelcake, of een schaaltje "verse" olijven dat nog minstens twee maanden houdbaar is. Sommige supermarktketens plakken die term enthousiast op bepaalde producten, terwijl ze vol bewaarmiddelen zitten of al weken in de rekken liggen. Mag dat zomaar of misleidt die reclameboodschap de consument? [naar artikel]
Na het Sportkookboek 1 heeft topsportdiëtiste Stephanie Scheirlynck nu ook – verder moet je een titel niet zoeken – Sportkookboek 2 uit. “Verbeter je sportprestaties met de juiste voeding”, is de baseline. Dat je beter kan sporten door het juiste te eten, daar twijfel ik geen seconde over. Maar eet je dan ook lekker? [naar artikel]
Als het op gezondheid aankomt, verdient iedere euro die je in preventie steekt zich dubbel en dik terug. Voor de maatschappij betekent dat minder kosten voor de ziekteverzekering, voor mensen betekent dat ook minder persoonlijk leed en ziekte. Dat voeding een cruciale preventie factor is, zagen we nog maar tijdens tijdens de pandemie. Mensen met […] The post ‘Preventie dankzij voeding: enkele tips om tegen 2030 een stap verder staan met gezonde voeding in ons land’ appeared first on Knack. [naar artikel]
Wist u dat in ‘alcoholvrij’ bier van Jupiler toch een half procent alcohol zit? Of dat de kokosblokjes van de Aldi vooral zetmeel-gelatine-blokjes en amper een derde kokosschaafsel bevatten? Het zijn twee van de producten die op de shortlist staan van het Gouden Windei, een prijs die de Nederlandse organisatie Foodwatch nu al voor de zevende keer uitreikt om misleidende reclame onder de aandacht te brengen. [naar artikel]
In Nederland heeft het blauwe bosbessensap van het merk Healthy People het Gouden Windei weggekaapt. Dat is de prijs voor het meest misleidende [naar artikel]
Albert Heijn is in een verkiezing die is uitgeschreven door de Nederlandse dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier uitgeroepen tot het 'grootste [naar artikel]
Foodwatch, de Nederlandse voedselwaakhond, reikt opnieuw een prijs uit voor het meest misleidende product dat in onze warenhuizen te vinden is. Ze nomineren producten die consumenten misleiden door hun onbetrouwbare marketing. De producten die dit jaar genomineerd werden staan nu op hun website. [naar artikel]
Het einde van het jaar nadert, tijd voor de nodige lijstjes. In Nederland wordt er jaarlijks door de voedselwaakhond foodwatch een trofee uitgereikt voor het “meest misleidende product van het jaar”. Anno 2017 gaat die ‘eer’ naar de winkelketen Jumbo voor hun ‘Goudeerlijk boerenmaisbrood’. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.