Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

De meest misleidende voeding is bekend

04/11/2016 - 10:50
"Foodwatch, de Nederlandse voedselwaakhond reikt opnieuw een prijs uit voor het meest misleidende product dat in de winkelrekken ligt. Ze nomineren dus producten die gezonder aangeprezen worden dan ze eigenlijk zijn. Een interessante lijst, want heel wat producten zijn ook in onze winkels te vinden."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. De meest misleidende voeding is bekend (04/11/2016 - Het Belang van Limburg)

Foodwatch, de Nederlandse voedselwaakhond reikt opnieuw een prijs uit voor het meest misleidende product dat in de winkelrekken ligt. Ze nomineren dus producten die gezonder aangeprezen worden dan ze eigenlijk zijn. Een interessante lijst, want heel wat producten zijn ook in onze winkels te vinden. [naar artikel]


2. Mogen supermarkten voeding zomaar "vers" noemen, of is dat misleidende reclame? (19/09/2023 - VRT NWS)

Een voorverpakte "verse" appelcake, of een schaaltje "verse" olijven dat nog minstens twee maanden houdbaar is. Sommige supermarktketens plakken die term enthousiast op bepaalde producten, terwijl ze vol bewaarmiddelen zitten of al weken in de rekken liggen. Mag dat zomaar of misleidt die reclameboodschap de consument? [naar artikel]


3. ‘Het Sportkookboek 2’ belooft ons “betere sportprestaties met de juiste voeding”, maar is die voeding ook lekker? Wij deden de test (31/10/2021 - Het Belang van Limburg)

Na het Sportkookboek 1 heeft topsportdiëtiste Stephanie Scheirlynck nu ook – verder moet je een titel niet zoeken – Sportkookboek 2 uit. “Verbeter je sportprestaties met de juiste voeding”, is de baseline. Dat je beter kan sporten door het juiste te eten, daar twijfel ik geen seconde over. Maar eet je dan ook lekker? [naar artikel]


4. ‘Preventie dankzij voeding: enkele tips om tegen 2030 een stap verder staan met gezonde voeding in ons land’ (04/12/2022 - Knack)

Als het op gezondheid aankomt, verdient iedere euro die je in preventie steekt zich dubbel en dik terug. Voor de maatschappij betekent dat minder kosten voor de ziekteverzekering, voor mensen betekent dat ook minder persoonlijk leed en ziekte. Dat voeding een cruciale preventie factor is, zagen we nog maar tijdens tijdens de pandemie. Mensen met […] The post ‘Preventie dankzij voeding: enkele tips om tegen 2030 een stap verder staan met gezonde voeding in ons land’ appeared first on Knack. [naar artikel]


5. ‘Alcoholvrij’ bier van Jupiler maakt kans op ‘prijs’ voor meest misleidende product (07/11/2016 - Het Belang van Limburg)

Wist u dat in ‘alcoholvrij’ bier van Jupiler toch een half procent alcohol zit? Of dat de kokosblokjes van de Aldi vooral zetmeel-gelatine-blokjes en amper een derde kokosschaafsel bevatten? Het zijn twee van de producten die op de shortlist staan van het Gouden Windei, een prijs die de Nederlandse organisatie Foodwatch nu al voor de zevende keer uitreikt om misleidende reclame onder de aandacht te brengen. [naar artikel]


6. En de prijs van het meest misleidende product van het jaar gaat naar ... (30/11/2016 - Het Laatste Nieuws)

In Nederland heeft het blauwe bosbessensap van het merk Healthy People het Gouden Windei weggekaapt. Dat is de prijs voor het meest misleidende [naar artikel]


7. Albert Heijn heeft meest misleidende reclame, zegt dierenorganisatie (23/08/2017 - Het Laatste Nieuws)

Albert Heijn is in een verkiezing die is uitgeschreven door de Nederlandse dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier uitgeroepen tot het 'grootste [naar artikel]


8. Dit zijn de meest misleidende producten in de supermarkt (24/11/2017 - Het Belang van Limburg)

Foodwatch, de Nederlandse voedselwaakhond, reikt opnieuw een prijs uit voor het meest misleidende product dat in onze warenhuizen te vinden is. Ze nomineren producten die consumenten misleiden door hun onbetrouwbare marketing. De producten die dit jaar genomineerd werden staan nu op hun website. [naar artikel]


9. “Goudeerlijk” brood is meest misleidende product van 2017 (15/12/2017 - Het Belang van Limburg)

Het einde van het jaar nadert, tijd voor de nodige lijstjes. In Nederland wordt er jaarlijks door de voedselwaakhond foodwatch een trofee uitgereikt voor het “meest misleidende product van het jaar”. Anno 2017 gaat die ‘eer’ naar de winkelketen Jumbo voor hun ‘Goudeerlijk boerenmaisbrood’. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!