08:18 Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open Vld) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Dat schrijf... [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open VLD) verkleint die tot 250 meter. [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
49 procent van de huizen in Vlaanderen is een gesloten bebouwing of een appartement. Daar een laadpaal plaatsen is niet evident, want de laadkabel over het voetpad naar je auto leggen is in principe verboden. Hier en daar is er wat een creativiteit, maar vooral de wildgroei aan lokale interpretaties valt op. Dat blijkt uit een exclusieve rondvraag van HLN in alle Vlaamse gemeenten. Wil u alles weten over laadpalen in uw gemeente? Lees het op uw gemeentepagina. [naar artikel]
Als je met een elektrische auto rijdt, maar thuis geen laadpaal kan zetten, dan zal je er bij je gemeente één kunnen aanvragen binnen een straal van 250 meter van je woning. Dat schrijven de kranten van het Mediahuis. Het is aan de gemeente om dan goed te keuren of en waar er een laadpaal kan komen. [naar artikel]
Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld) reikt de steden een reeks ideeën aan waarmee ze het aantal laadpalen kunnen opkrikken. Hij wil dat elke gemeente een laadpaal-plan opstelt, waarin ze aangeeft hoeveel laadpalen ze wil en hoe ze dat concreet gaat realiseren. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
Tegen 2026 moeten de bestuurders van elektrische auto’s op Europese snelwegen minstens om de zestig kilometer hun voertuig kunnen opladen. Dat heeft het Europees Parlement voorgesteld. [naar artikel]
Volgend jaar zal iedere Brusselaar binnen 150 meter van zijn woning over een laadpaal beschikken voor elektrische wagens. Dat belooft de Brusselse minister van Leefmilieu Alain Maron (Ecolo). In het Brussels Gewest zijn momenteel 2.000 laadpunten publiek toegankelijk. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.