De Limburgse stad Peer gaat als eerste in Vlaanderen een trajectcontrole plaatsen in haar centrum, om de winkelstraat veiliger te maken. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad vrijdag. [naar artikel]
De Limburgse stad Peer gaat als eerste in Vlaanderen een trajectcontrole plaasen in haar centrum, om de winkelstraat veiliger te maken. Dat [naar artikel]
Mechelen is de eerste stad in Vlaanderen die vanaf volgend jaar een mobiele trajectcontrole inzet om sluipverkeer te weren. Vandaag negeren bestuurders verbodsborden ‘uitgezonderd plaatselijk verkeer’ vaak gewoon. [naar artikel]
Aartrijke tekent voor een primeur: als eerste gemeente in onze provincie voert het op een gemeentelijke weg trajectcontrole in. Het controlesysteem in de Noordstraat, ook uitgerust met nummerplaatherkenning, treedt in werking op 1 september. [naar artikel]
Er komt een systeem van mobiele trajectcontrole in Vlaanderen. Dat is een verplaatsbaar camerasysteem dat tijdelijk, bijvoorbeeld bij wegenwerken, de snelheid kan controleren. [naar artikel]
Volgende maand treden de eerste trajectcontroles op Limburgse gewestwegen in werking. En dat zullen vooral de inwoners van Hechtel geweten hebben: op drie van de vier grote invalswegen naar hun dorpskern is het prijs. En het zal niet bij die drie trajecten blijven want ook in Genk, Maasmechelen en Dilsen-Stokkem gaat de politie snelheidsduivels met trajectcontrole vatten. “En op termijn ook op de Noord-Zuid tussen Neerpelt en Hechtel”, zegt Jan Dalemans, burgemeester van Hechtel-Eksel. [naar artikel]
De trajectcontrole op de N76 in Soetebeek in Wijshagen is actief. De installatie van de camera’s voor trajectcontrole op de N76 in Wijshagen gebeurde al een tijdje geleden, maar nu zijn ze dus ook in werking gesteld. De trajectcontrole loopt van de kruising van de Weg naar Bree met de Boenderstraat-Martinlaan over de Soetebeek en de Meeuwerkiezel tot net voorbij Gerkenberg in Bree. [naar artikel]
Er komt wel degelijk een systeem van mobiele trajectcontrole in Vlaanderen. Zeg maar een verplaatsbaar camerasysteem dat bijvoorbeeld tijdelijk bij wegwerkzaamheden opduikt, om de lagere maximumsnelheid te controleren. Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts heeft een bestelling klaar voor zo’n 350.000 euro. [naar artikel]
Zonhoven start volgend najaar met de bouw van een nieuwe dorpskern. "De Kwint" is een project met winkels, horeca, appartementen, een feestzaal en een lokaal politiebureau. Over ruim 3 jaar moet het project afgerond zijn. Het gemeentebestuur wil met het project de dorpskern versterken. [naar artikel]
De trajectcontrole bij het binnenrijden van de bebouwde kom in Lozen is actief, je mag er maximaal 50 km per uur rijden. Verderop op dezelfde Hamonterweg komt later ook nog een gewestelijke trajectcontrole. [naar artikel]
Er komt wel degelijk een systeem van mobiele trajectcontrole in Vlaanderen. Zeg maar een verplaatsbaar camerasysteem dat bijvoorbeeld tijdelijk bij wegenwerken opduikt, om de lagere maximumsnelheid te controleren. Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil een bestelling van zo’n 350.000 euro plaatsen. [naar artikel]
Trajectcontrole: Heel binnenkort start er een trajectcontrole op de Breeërsteenweg. Schepen van Verkeer Mark Hoedemakers (cd&v): “Tussen het verhoogd plateau ter hoogte van Kinsport en het kruispunt met de Hilvenstraat en de Hoogstraat zal een trajectcontrole nagaan of je gemiddeld 50 km reed op deze 620 meter afstand. Na de herinrichting van de Breeërsteenweg wordt de trajectcontrole iets langer: dan loopt ze tot aan het kruispunt met de Broekstraat. De installatie moet nog geijkt worden, maar we gaan ervan uit dat ze begin juli operationeel zal zijn.” [naar artikel]
Zware vrachtwagens horen niet thuis in een dorpskern of een woonwijk. Dat lijkt logisch. Maar dat was het niet in Vlaanderen. Talloze burgemeesters proberen al vele jaren wanhopig het zwaar doorgaand verkeer uit hun dorpskern te weren. Ze worden nu eindelijk geholpen, dankzij een samenwerking tussen de federale en de Vlaamse regering. [naar artikel]
Er komt wel degelijk een systeem van mobiele trajectcontrole in Vlaanderen. Zeg maar een verplaatsbaar camerasysteem dat bijvoorbeeld tijdelijk bij wegenwerken opduikt, om de lagere maximumsnelheid te controleren. Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA, foto) heeft een bestelling klaar voor zo’n 350.000 euro. [naar artikel]
Er zal langs gewestwegen niet meer met verkeersborden worden aangekondigd dat op die plaats een trajectcontrole actief is. Dat bevestigt het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV). Langs 240 wegen in Vlaanderen is er een trajectcontrole geïnstalleerd en er staan er nog eens 165 op de planning volgens cijfers van Vlaams mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open VLD). [naar artikel]
Gent wil weten of het mogelijk is om in de stad een trajectcontrole in te voeren. Met zo’n trajectcontrole wordt het verkeer over een lang stuk gevolgd en wordt er gecontroleerd of iedereen zich aan de snelheidsbeperkingen houdt. [naar artikel]
Wie deze week op de E17 van Gent naar Antwerpen reed, zag plots ter hoogte van Lokeren een bord met ‘trajectcontrole’ opduiken. En het is heus niet de enige plek in Vlaanderen waar snelheidsduivels binnenkort ook tegen de lamp kunnen lopen. Er zijn nog tientallen extra trajectcontroles in opbouw. [naar artikel]
Zeven maanden na de aankondiging is de trajectcontrole op de E313 tussen Wommelgem en Ranst nog steeds niet operationeel. De start wordt nu voor een tweede keer uitgesteld. Hetzelfde geldt nog voor andere tracés in Vlaanderen. De oorzaak van de vertraging is een technisch probleem. Een nieuwe startdatum is er niet. [naar artikel]
Vorig jaar was de regen nog spelbreker en kon de OLVrouw processie niet uitgaan. Voor deze editie hielden de weergoden het droog en konden jong en oud samen door de dorpskern trekken. [naar artikel]
Drie kwart van de Vlaamse automobilisten vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van snelheidscontrole. Dat blijkt uit een bevraging van mobiliteitsclub VAB bij zowat 2.000 Belgen. Opvallend is dat de Walen er een stuk minder positief tegenover staan: nauwelijks de helft (49 procent) van hen vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van controleren. [naar artikel]
Een 22-jarige vrouw die 35 keer te snel reed binnen dezelfde trajectcontrole, hoeft geen enkele boete te betalen. Volgens haar advocaat wist ze niet hoe een trajectcontrole werkt en daarom werd ze vrijgesproken. [naar artikel]
Drie kwart van de Vlaamse automobilisten vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van snelheidscontrole. [naar artikel]
Op dit moment zijn er nog maar enkele trajectcontroles in Vlaanderen, waaronder het viaduct van de E17 in Gentrbugge en het stuk tussen Wetteren [naar artikel]
Drie kwart van de Vlaamse automobilisten vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van snelheidscontrole. Dat blijkt uit een bevraging van mobiliteitsclub VAB bij zowat 2.000 Belgen. Opvallend is dat de Walen er een stuk minder positief tegenover staan: nauwelijks de helft (49 procent) van hen vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van controleren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.