De Limburgse stad Peer gaat als eerste in Vlaanderen een trajectcontrole plaatsen in haar centrum, om de winkelstraat veiliger te maken. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad vrijdag. [naar artikel]
Trajectcontroles op snelwegen kennen we. Maar nu gaat de Limburgse stad Peer – als eerste in Vlaanderen – er een winkelstraat mee uitrusten, pal in het centrum. Zo’n 680 meter lang wordt de snelheid van je auto minutieus bijgehouden. Maximumsnelheid: 30 kilometer per uur. “Dit is dé toekomst: over vijf jaar hebben tientallen steden dit”, zegt het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV). [naar artikel]
De stad Peer en de gemeente Houthalen-Helchteren hebben hun plannen klaar voor de aanleg van een fietsveilige verbinding tussen Peer en Houthalen-Helchteren, tussen Peer en Wijchmaal en vanuit Linde richting Hechtel-Eksel. Zo wordt naast een tractorsluis ook een trajectcontrole voorzien. [naar artikel]
Op dinsdag 3 mei start de aanleg van fietspaden langs de Deusterstraat, de verbindingsweg tussen Peer en Oudsbergen. De werken waarbij ook een trajectcontrole wordt voorzien, duren tot het einde van het jaar. [naar artikel]
De trajectcontrole die tussen 2017 en november 2023 werd ingezet in de fietsstraat in het centrum van Peer blijkt niet over de hele lijn wettig. En dat is enkel doordat er vanaf eind 2020 een passend verkeersbord ontbrak. Kunnen snelheidsovertreders hun boete nu terugvorderen? [naar artikel]
Aartrijke tekent voor een primeur: als eerste gemeente in onze provincie voert het op een gemeentelijke weg trajectcontrole in. Het controlesysteem in de Noordstraat, ook uitgerust met nummerplaatherkenning, treedt in werking op 1 september. [naar artikel]
Midden in het historische centrum van Peer wordt voortaan elke auto gefilmd en wie te snel van de ene stadspoort naar de andere rijdt, krijgt een boete. Trajectcontrole in het centrum van een stad is uniek in ons land. [naar artikel]
Mechelen is de eerste stad in Vlaanderen die vanaf volgend jaar een mobiele trajectcontrole inzet om sluipverkeer te weren. Vandaag negeren bestuurders verbodsborden ‘uitgezonderd plaatselijk verkeer’ vaak gewoon. [naar artikel]
Na een testfase is de trajectcontrole in het centrum van Peer nu effectief in werking gezet. De camera’s staan opgesteld over een afstand van amper 680 meter tussen de twee stadspoorten waar onlangs een fietsstraat werd aangelegd. “Wie met een gemiddelde snelheid van 31 km/u over het traject rijdt, mag zich al aan een boete verwachten. Er bestaat dus geen foutenmarge zoals bij flitstoestellen”, waarschuwt de stad. [naar artikel]
Het Peerse stadsbestuur heeft het licht op groen gezet voor een trajectcontrole van amper 680 meter. Het traject loopt tussen de twee stadspoorten en wordt ook als fietsstraat ingericht “De maximale snelheid is er 30 km/uur. Met dit systeem willen we vooral ’s avonds, wanneer er weinig fietsen rijden, auto’s afremmen”, motiveert schepen Rudi Vanhees (sp.a) de investering van 111.000 euro. [naar artikel]
Een tweede voorstel om de drukke sluipweg Peersedijk-Helchterensedijk en Houtestraat om te vormen naar een veilige fietsverbinding, is dinsdagavond voorgesteld in een vol Poorthuis. Hierin wordt doorgaand verkeer geweerd. Lokaal verkeer is mogelijk tussen Linde en Wijchmaal, mits een trajectcontrole die een limiet van 50 km per uur handhaaft. [naar artikel]
De trajectcontrole op de N76 in Soetebeek in Wijshagen is actief. De installatie van de camera’s voor trajectcontrole op de N76 in Wijshagen gebeurde al een tijdje geleden, maar nu zijn ze dus ook in werking gesteld. De trajectcontrole loopt van de kruising van de Weg naar Bree met de Boenderstraat-Martinlaan over de Soetebeek en de Meeuwerkiezel tot net voorbij Gerkenberg in Bree. [naar artikel]
De trajectcontrole bij het binnenrijden van de bebouwde kom in Lozen is actief, je mag er maximaal 50 km per uur rijden. Verderop op dezelfde Hamonterweg komt later ook nog een gewestelijke trajectcontrole. [naar artikel]
Trajectcontrole: Heel binnenkort start er een trajectcontrole op de Breeërsteenweg. Schepen van Verkeer Mark Hoedemakers (cd&v): “Tussen het verhoogd plateau ter hoogte van Kinsport en het kruispunt met de Hilvenstraat en de Hoogstraat zal een trajectcontrole nagaan of je gemiddeld 50 km reed op deze 620 meter afstand. Na de herinrichting van de Breeërsteenweg wordt de trajectcontrole iets langer: dan loopt ze tot aan het kruispunt met de Broekstraat. De installatie moet nog geijkt worden, maar we gaan ervan uit dat ze begin juli operationeel zal zijn.” [naar artikel]
De Britse retailveteraan Bill Grimsey is allesbehalve nostalgisch over de teloorgang van de buurtwinkels. In zijn jongste rapport 'The Grimsey Review' trekt hij resoluut de kaart van de toekomst. 'De winkelstraat van morgen is er een zonder winkels.' [naar artikel]
Een wilde pogodans: dat moet dankzij de loeiharde garagerockers van Sons een primeur geweest zijn voor Blues Peer dat zaterdagavond het bordje ‘uitverkocht’ mocht uithangen. [naar artikel]
Afgelopen nacht vond er een schietincident plaats in de winkelstraat Langemunt in Gent. In de bekende winkelstraat was iemand met zijn wagen [naar artikel]
Gent wil weten of het mogelijk is om in de stad een trajectcontrole in te voeren. Met zo’n trajectcontrole wordt het verkeer over een lang stuk gevolgd en wordt er gecontroleerd of iedereen zich aan de snelheidsbeperkingen houdt. [naar artikel]
Limburg krijgt er vier extra trajectcontroles bij, allemaal in de drie gemeentes van politiezone Kempenland: Leopoldsburg, Hechtel-Eksel en Peer. De vier trajecten komen bij de enige werkende trajectcontrole in onze provincie, die in de fietsstraat in Peer, en de eerder aangekondigde controles in As en Maasmechelen. De vier nieuwe trajectcontroles maken deel uit van een netwerk van 36 slimme ANPR-camera’s op 14 locaties in de politiezone. [naar artikel]
Drie kwart van de Vlaamse automobilisten vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van snelheidscontrole. Dat blijkt uit een bevraging van mobiliteitsclub VAB bij zowat 2.000 Belgen. Opvallend is dat de Walen er een stuk minder positief tegenover staan: nauwelijks de helft (49 procent) van hen vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van controleren. [naar artikel]
Een 22-jarige vrouw die 35 keer te snel reed binnen dezelfde trajectcontrole, hoeft geen enkele boete te betalen. Volgens haar advocaat wist ze niet hoe een trajectcontrole werkt en daarom werd ze vrijgesproken. [naar artikel]
Natuurpunt Meeuwen-Gruitrode & Peer stapte mee in het project plantenverkoop. De verdeling voor Peer op 3 december gebeurde aan de terreinen van de technische dienst van de stad Peer. [naar artikel]
Drie kwart van de Vlaamse automobilisten vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van snelheidscontrole. [naar artikel]
Corona zorgt voor een nieuwe droevige primeur in Herenthout. De in oktober verkozen prins carnaval Bram Van Dyck wordt volgende maand niet officieel aangesteld. “2022 wordt een prinsloos jaar. Als de stoet doorgaat, zal dat zonder prinsenwagen zijn”, zegt Gunther Nevelsteen, voorzitter van carnavalsvereniging Peer Stoet. “Vooral voor mijn achterban is dit een zware dobber”, zucht Bram Van Dyck. [naar artikel]
Drie kwart van de Vlaamse automobilisten vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van snelheidscontrole. Dat blijkt uit een bevraging van mobiliteitsclub VAB bij zowat 2.000 Belgen. Opvallend is dat de Walen er een stuk minder positief tegenover staan: nauwelijks de helft (49 procent) van hen vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van controleren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.