De Zweedse autobouwer Volvo gaat de nieuwe hybride bussen van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB produceren. De eerste bestelling is goed voor 90 stuks en zal grotendeels dit jaar al worden opgeleverd. De bussen zullen in Polen worden gebouwd. [naar artikel]
De Waalse openbaarvervoermaatschappij TEC koopt 298 hybride bussen voor meer dan 100 miljoen euro. De bestelling gaat naar het Zweedse Volvo en het Poolse Solaris. Het order gaat dus niet naar de Belgische busbouwers VDL Bus en Van Hool. [naar artikel]
De Waalse openbaarvervoermaatschappij TEC koopt 298 hybride bussen voor meer dan 100 miljoen euro. De bestelling gaat naar het Zweedse Volvo en het Poolse Solaris. Alle bussen zullen in Polen gebouwd worden. Het order gaat dus niet naar de Belgische busbouwers VDL Bus en Van Hool. [naar artikel]
Wie naar een nieuwe auto zoekt met een ecologische motor, wordt om de oren geslagen met allerlei termen: naast volledig elektrische wagens kan je immers ook kiezen voor een hybride. Maar wat is het verschil tussen een gewone hybride en een plug-in hybride? En wat met die derde soort, die recent opgang maakt: de milde hybride. HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Het openbaar vervoer in de vervoerregio Aalst krijgt eind 2021 een opknapbeurt. In de vervoerregio zitten naast Aalst ook Dendermonde, Ninove en Denderleeuw, samen met de omliggende gemeenten. In Aalst komt er een frequente buslijn, cruciale plaatsen zoals de ziekenhuizen en de stations worden meer bediend. “Het openbaar zal veel beter op elkaar afgestemd zijn”, zegt schepen Jean-Jacques De Gucht (Open VLD). [naar artikel]
De Vlaming kiest steeds vaker voor een alternatief vervoersmiddel, behalve voor woon-werkverkeer, zo blijkt uit onderzoek. Allemaal goed en wel, zegt Neeroetenaar Patrick van Horne, maar in Limburg is dat zo goed als onmogelijk. Hij schreef een open brief naar minister Weyts om de toestand aan te klagen. [naar artikel]
Als het openbaar vervoer geen voordelen biedt tegenover de auto, dan blijft de perceptie van het openbaar vervoer die van “het vervoer voor de kneusjes”. “En dat is zeer kwalijk als we de klimaatproblematiek en de verkeersellende willen aanpakken”, zegt Peter Thoelen van reizigersvereniging TreinTramBus vandaag, in een reactie op de dalende tevredenheidscijfers voor De […] Het bericht Openbaar vervoer blijft “vervoer voor kneusjes” als er geen voordelen zijn tegenover auto verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In de Marokkaanse stad Marrakech zijn donderdag 10 volledig elektrische autobussen in gebruik genomen. De voertuigen rijden op zonne-energie, die wordt opgewekt in een station net buiten de stad. Tegen 2019 moeten daar nog eens 20 autobussen bijkomen. In Marrakech wonen 1 miljoen mensen. De autobussen zijn van Chinese makelij en worden uitgebaat door een Spaans […] The post Openbaar vervoer in Marrakech introduceert 10 elektrische bussen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Massa’s automobilisten beleefden maandag een helse dag onderweg, maar voor tienduizenden gebruikers van het openbaar vervoer werd het ook een beproeving. In Antwerpen ontspoorden een paar trams en liepen er andere vast, soms midden in een tunnelkoker. En tientallen bussen strandden aan bruggen, viaducten en andere hellingen. Had het niet ietsje efficiënter kunnen aangepakt zijn, vroegen we woordvoerster van De Lijn Astrid Hulhoven the day after. [naar artikel]
Eind volgend jaar zal het Limburgse openbaar vervoer helemaal hertekend worden, met de klemtoon op de trein en op snelle busverbindingen tussen de steden. Het openbaar vervoer moet zo een waardig alternatief zijn voor de auto. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.