Het Meldpunt Wegen heeft vorig jaar 280 klachten gekregen over de staat van de fietspaden in Limburg. Dat zijn er ongeveer evenveel als in 2020. Dat zegt Vlaams Parlementslid Roosmarijn Beckers (Vlaams Belang). [naar artikel]
Het Meldpunt Wegen heeft vorig jaar 280 klachten gekregen over de staat van de fietspaden in Limburg. Dat zijn er ongeveer evenveel als in 2020. Wat vind jij: zijn de fietspaden in onze provincie in orde, of is er op het vlak van onderhoud en aanleg nog werk aan de winkel? [naar artikel]
Met bijna 5.000 klachten en zo’n 6.600 vragen werd vorig jaar een recordaantal meldingen gedaan bij het Meldpunt voor de Consument van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV). Dat komt neer op gemiddeld 26 vragen en 20 klachten per dag. Van de 4.998 klachten die het FAVV ontving, bleek 50 procent gegrond tijdens de controle, meldt het FAVV vrijdag in het jaarverslag 2022. [naar artikel]
In 2021 heeft het Meldpunt Wegen 1.974 klachten gekregen over fietspaden langs Vlaamse gewestwegen, een kleine daling in vergelijking met de 2.102 meldingen het jaar ervoor. Zo blijkt uit cijfers van minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld), maar Vlaams Parlementslid Carmen Ryheul (Vlaams Belang) ziet nog voldoende pijnpunten waar de fietsinfrastructuur beter kan: “Veel problemen worden niet gerapporteerd, terwijl de staat van het fietspad een essentiële factor is, zowel voor de verkeersveiligheid als het fietscomfort.” [naar artikel]
De klachtendienst van de VRT ontving in 2018, 46 klachten die gerelateerd waren aan ‘diversiteit’. Dat zijn er minder dan de 83 in 2017, al zijn de cijfers niet vergelijkbaar omdat de openbare omroep ze sinds vorig jaar op een andere manier verzamelt en rapporteert. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams Mediaminister Sven Gatz (Open Vld) op een schriftelijke vraag van Vlaams parlementslid Orry Van De Wauwer (CD&V). [naar artikel]
De Woonzorglijn heeft vorig jaar 172 klachten behandeld. Dat zijn er bijna dubbel zoveel als in 2015. Bij het meldpunt kunnen mensen terecht met vragen of klachten over woonzorgcentra en andere ouderenvoorzieningen. In zo'n 40 procent van de gevallen bleek na onderzoek dat de klacht terecht was. Het vaakst wordt er geklaagd over de kwaliteit van de zorg. [naar artikel]
Het voorbije jaar ontving het Belgisch UFO Meldpunt 223 meldingen. Dat is een kleine stijging in vergelijking met 2022, toen 217 waarnemingen het meldpunt bereikten. Bij hun Franstalige tegenhanger COBEPS (Comité Belge pour l’Etude des Phénomènes Spatiaux) werden 48 waarnemingen gerapporteerd. [naar artikel]
De sterke stijging van de energieprijzen sinds de tweede helft van vorig jaar, heeft in 2021 tot een recordaantal klachten geleid bij de federale Ombudsdienst voor Energie. De dienst ontving vorig jaar 9.088 klachten, een stijging met 37 procent in vergelijking met het voorgaande jaar. [naar artikel]
Het Meldpunt Sociale Fraude ontvangt nu al gemiddeld vijftig "klachten" per dag. Vorig jaar waren er dat slechts dertig. "We zien een duidelijke [naar artikel]
14:59 De Ombudsdienst Pensioenen ontving vorig jaar 1.533 klachten en verzoeken, een stijging met 41 procent in vergelijking met 2022. Wel waren slechts vier op tien klachten gegrond, een laagterecord. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie van de federale overheid ontving vorig jaar een recordaantal klachten. Opvallend daarbij zijn de vele klachten rond... [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie ontving vorig jaar 176 klachten van mensen die per ongeluk de energiefactuur van hun buur betalen. Een van die gedupeerden is Mia Dehaes (67) uit Zaventem. “Mijn buurvrouw stookt veel meer en ik moet dat dus betalen. Ondertussen blijft een oplossing uit.” Hoe kun je nagaan of dit jou ook is overkomen? En wat is de zogenaamde ‘mystery switch’, waar de Ombudsdienst vorig jaar ook een pak meer klachten over ontving? [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie ontving vorig jaar 176 klachten van mensen die per ongeluk de energiefactuur van hun buur betalen. Een van die gedupeerden is Mia Dehaes (67) uit Zaventem. “Mijn buurvrouw stookt veel meer en ik moet dat dus betalen. Ondertussen blijft een oplossing uit.” Hoe kun je nagaan of dit jou ook is overkomen? En wat is de zogenaamde ‘mystery switch’, waar de Ombudsdienst vorig jaar ook een pak meer klachten over ontving? [naar artikel]
Het aantal klachten over online verkoop is vorig jaar gestegen tot 5.535 stuks. Dat blijkt uit cijfers die N-VA-Kamerlid Goedele Uyttersprot opvroeg bij minister van Consumenten Kris Peeters (CD&V), schrijft Het Laatste Nieuws zaterdag. De Belg koopt steeds vaker online, maar dat gaat soms ook mis. Twee jaar geleden heeft de Economische Inspectie daarom een […] Het bericht Aantal klachten over online verkoop verdubbeld verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De sterke stijging van de energieprijzen sinds de tweede helft van vorig jaar, heeft in 2021 tot een recordaantal klachten geleid bij de federale Ombudsdienst voor Energie. De dienst ontving vorig jaar 9.088 klachten, een stijging met 37 procent in vergelijking met een jaar eerder. De ombudsman pleit dan ook voor een uitbreiding van de betalingstermijn van energiefacturen, van 15 naar minstens 30 kalenderdagen. [naar artikel]
Nooit eerder dienden reizigers zoveel klachten in over afgeschafte of te late treinen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Het gaat om klachten van reizigers verzameld bij Ombudsrail. De ombudsdienst voor treinreizigers ontving in 2023 al een recordaantal klachten: een derde meer dan vorig jaar. [naar artikel]
De ombudsdienst voor de treinreizigers ontving vorig jaar 3.194 klachten, of 12,5 procent minder dan de 3.709 klachten van 2016, en dat was al het... [naar artikel]
Het aantal klachten over online aankopen is vorig jaar fors gestegen. Dat komt omdat e-commerce alsmaar populairder wordt. Maar ook omdat gedupeerden sneller problemen melden via het meldpunt. [naar artikel]
In 2016 ontving de ombudsdienst voor de Postsector 15.856 nieuwe klachten. Dit is een sterke stijging van 25 procent tegenover 2015. Zowel het [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie van de federale overheid ontving vorig jaar een recordaantal klachten. Opvallend daarbij zijn de vele klachten rond... [naar artikel]
Netbeheerder Fluvius ontving dit jaar al 2.397 klachten over uitvallende zonnepanelen. Dat is 65 procent meer dan vorig jaar. [naar artikel]
Netbeheerder Fluvius ontving dit jaar al 2.397 klachten over uitvallende zonnepanelen. Dat is 65 procent meer dan vorig jaar. Dat melden Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg vandaag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.