Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Meldpunt Fietspaden ontving vorig jaar 3.477 klachten

06/03/2018 - 16:10
"Het Meldpunt Fietspaden van de Vlaamse overheid ontving 3.477 klachten in 2017. Iets minder dan de helft handelde over fietspaden langs..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. 280 klachten over Limburgse fietspaden (16/02/2022 - Het Belang van Limburg)

Het Meldpunt Wegen heeft vorig jaar 280 klachten gekregen over de staat van de fietspaden in Limburg. Dat zijn er ongeveer evenveel als in 2020. Dat zegt Vlaams Parlementslid Roosmarijn Beckers (Vlaams Belang). [naar artikel]


2. DEBAT. Vind jij dat de fietspaden in Limburg in orde zijn of is er werk aan de winkel? (16/02/2022 - Het Belang van Limburg)

Het Meldpunt Wegen heeft vorig jaar 280 klachten gekregen over de staat van de fietspaden in Limburg. Dat zijn er ongeveer evenveel als in 2020. Wat vind jij: zijn de fietspaden in onze provincie in orde, of is er op het vlak van onderhoud en aanleg nog werk aan de winkel? [naar artikel]


3. Voedselagentschap FAVV ontving recordaantal meldingen in 2022 (30/06/2023 - Het Nieuwsblad)

Met bijna 5.000 klachten en zo’n 6.600 vragen werd vorig jaar een recordaantal meldingen gedaan bij het Meldpunt voor de Consument van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV). Dat komt neer op gemiddeld 26 vragen en 20 klachten per dag. Van de 4.998 klachten die het FAVV ontving, bleek 50 procent gegrond tijdens de controle,  meldt het FAVV vrijdag in het jaarverslag 2022. [naar artikel]


4. Minder klachten over fietspaden, maar nog werk aan de winkel (25/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

In 2021 heeft het Meldpunt Wegen 1.974 klachten gekregen over fietspaden langs Vlaamse gewestwegen, een kleine daling in vergelijking met de 2.102 meldingen het jaar ervoor. Zo blijkt uit cijfers van minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld), maar Vlaams Parlementslid Carmen Ryheul (Vlaams Belang) ziet nog voldoende pijnpunten waar de fietsinfrastructuur beter kan: “Veel problemen worden niet gerapporteerd, terwijl de staat van het fietspad een essentiële factor is, zowel voor de verkeersveiligheid als het fietscomfort.” [naar artikel]


5. VRT ontving vorig jaar 46 klachten over diversiteit (15/04/2019 - Het Nieuwsblad)

De klachtendienst van de VRT ontving in 2018, 46 klachten die gerelateerd waren aan ‘diversiteit’. Dat zijn er minder dan de 83 in 2017, al zijn de cijfers niet vergelijkbaar omdat de openbare omroep ze sinds vorig jaar op een andere manier verzamelt en rapporteert. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams Mediaminister Sven Gatz (Open Vld) op een schriftelijke vraag van Vlaams parlementslid Orry Van De Wauwer (CD&V). [naar artikel]


6. Woonzorglijn behandelde vorig jaar een pak meer klachten over woonzorgcentra (05/10/2017 - VRT NWS)

De Woonzorglijn heeft vorig jaar 172 klachten behandeld. Dat zijn er bijna dubbel zoveel als in 2015. Bij het meldpunt kunnen mensen terecht met vragen of klachten over woonzorgcentra en andere ouderenvoorzieningen. In zo'n 40 procent van de gevallen bleek na onderzoek dat de klacht terecht was. Het vaakst wordt er geklaagd over de kwaliteit van de zorg. [naar artikel]


7. U zag ze vorig jaar weer iéts meer vliegen: Belgisch UFO Meldpunt kreeg 223 meldingen binnen. “Dé video van het jaar was er eentje uit Wetteren” (02/01/2024 - Het Laatste Nieuws)

Het voorbije jaar ontving het Belgisch UFO Meldpunt 223 meldingen. Dat is een kleine stijging in vergelijking met 2022, toen 217 waarnemingen het meldpunt bereikten. Bij hun Franstalige tegenhanger COBEPS (Comité Belge pour l’Etude des Phénomènes Spatiaux) werden 48 waarnemingen gerapporteerd. [naar artikel]


8. Stijging energieprijzen leidt tot recordaantal klachten bij ombudsman (10/05/2022 - Het Laatste Nieuws)

De sterke stijging van de energieprijzen sinds de tweede helft van vorig jaar, heeft in 2021 tot een recordaantal klachten geleid bij de federale Ombudsdienst voor Energie. De dienst ontving vorig jaar 9.088 klachten, een stijging met 37 procent in vergelijking met het voorgaande jaar. [naar artikel]


9. Belgen verklikken elkaar massaal: meldpunt Sociale Fraude ontvangt vijftig 'klachten' per dag (06/07/2017 - Het Laatste Nieuws)

Het Meldpunt Sociale Fraude ontvangt nu al gemiddeld vijftig "klachten" per dag. Vorig jaar waren er dat slechts dertig. "We zien een duidelijke [naar artikel]


10. Fors meer klachten over pensioen, maar minder dan helft is gegrond (17/04/2024 - De Tijd)

14:59 De Ombudsdienst Pensioenen ontving vorig jaar 1.533 klachten en verzoeken, een stijging met 41 procent in vergelijking met 2022. Wel waren slechts vier op tien klachten gegrond, een laagterecord. [naar artikel]


11. Na recordaantal klachten: Ombudsman Energie wil vergelijken energieleveranciers gemakkelijker maken (04/02/2020 - Het Laatste Nieuws)

De Ombudsdienst voor Energie van de federale overheid ontving vorig jaar een recordaantal klachten. Opvallend daarbij zijn de vele klachten rond... [naar artikel]


12. Mia (67) betaalt de veel duurdere energierekening van haar buurvrouw: “Hoe lang al? Ik ben ook benieuwd” (18/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

De Ombudsdienst voor Energie ontving vorig jaar 176 klachten van mensen die per ongeluk de energiefactuur van hun buur betalen. Een van die gedupeerden is Mia Dehaes (67) uit Zaventem. “Mijn buurvrouw stookt veel meer en ik moet dat dus betalen. Ondertussen blijft een oplossing uit.” Hoe kun je nagaan of dit jou ook is overkomen? En wat is de zogenaamde ‘mystery switch’, waar de Ombudsdienst vorig jaar ook een pak meer klachten over ontving? [naar artikel]


13. Mia (67) betaalt de veel duurdere energierekening van haar buurvrouw: “Hoelang al? Ik ben ook benieuwd” (18/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

De Ombudsdienst voor Energie ontving vorig jaar 176 klachten van mensen die per ongeluk de energiefactuur van hun buur betalen. Een van die gedupeerden is Mia Dehaes (67) uit Zaventem. “Mijn buurvrouw stookt veel meer en ik moet dat dus betalen. Ondertussen blijft een oplossing uit.” Hoe kun je nagaan of dit jou ook is overkomen? En wat is de zogenaamde ‘mystery switch’, waar de Ombudsdienst vorig jaar ook een pak meer klachten over ontving? [naar artikel]


14. Aantal klachten over online verkoop verdubbeld (14/04/2018 - Metro)

Het aantal klachten over online verkoop is vorig jaar gestegen tot 5.535 stuks. Dat blijkt uit cijfers die N-VA-Kamerlid Goedele Uyttersprot opvroeg bij minister van Consumenten Kris Peeters (CD&V), schrijft Het Laatste Nieuws zaterdag. De Belg koopt steeds vaker online, maar dat gaat soms ook mis. Twee jaar geleden heeft de Economische Inspectie daarom een […] Het bericht Aantal klachten over online verkoop verdubbeld verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


15. Stijging energieprijzen leidt tot recordaantal klachten, ombudsman vraagt om “betaaltermijn te verlengen tot 15 dagen” (10/05/2022 - Het Nieuwsblad)

De sterke stijging van de energieprijzen sinds de tweede helft van vorig jaar, heeft in 2021 tot een recordaantal klachten geleid bij de federale Ombudsdienst voor Energie. De dienst ontving vorig jaar 9.088 klachten, een stijging met 37 procent in vergelijking met een jaar eerder. De ombudsman pleit dan ook voor een uitbreiding van de betalingstermijn van energiefacturen, van 15 naar minstens 30 kalenderdagen. [naar artikel]


16. Recordaantal klachten over afgeschafte of te late treinen (27/11/2023 - Het Nieuwsblad)

Nooit eerder dienden reizigers zoveel klachten in over afgeschafte of te late treinen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Het gaat om klachten van reizigers verzameld bij Ombudsrail. De ombudsdienst voor treinreizigers ontving in 2023 al een recordaantal klachten: een derde meer dan vorig jaar. [naar artikel]


17. Treinreiziger klaagt steeds minder over NMBS, maar kan het klagen ook gewoon moe zijn (07/06/2018 - Het Laatste Nieuws)

De ombudsdienst voor de treinreizigers ontving vorig jaar 3.194 klachten, of 12,5 procent minder dan de 3.709 klachten van 2016, en dat was al het... [naar artikel]


18. Veel meer klachten over e-commerce (16/10/2017 - VRT NWS)

Het aantal klachten over online aankopen is vorig jaar fors gestegen. Dat komt omdat e-commerce alsmaar populairder wordt. Maar ook omdat gedupeerden sneller problemen melden via het meldpunt. [naar artikel]


19. Ombudsdienst Post kreeg vorig jaar kwart meer klachten (27/06/2017 - Het Laatste Nieuws)

In 2016 ontving de ombudsdienst voor de Postsector 15.856 nieuwe klachten. Dit is een sterke stijging van 25 procent tegenover 2015. Zowel het [naar artikel]


20. Ombudsman Energie vraagt prijsvereenvoudiging leveranciers (04/02/2020 - Het Laatste Nieuws)

De Ombudsdienst voor Energie van de federale overheid ontving vorig jaar een recordaantal klachten. Opvallend daarbij zijn de vele klachten rond... [naar artikel]


21. Fors meer klachten over zonnepanelen die uitvallen… als de zon schijnt (11/10/2021 - Gazet van Antwerpen)

Netbeheerder Fluvius ontving dit jaar al 2.397 klachten over uitvallende zonnepanelen. Dat is 65 procent meer dan vorig jaar. [naar artikel]


22. Steeds meer klachten over zonnepanelen die uitvallen als de zon schijnt (11/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Netbeheerder Fluvius ontving dit jaar al 2.397 klachten over uitvallende zonnepanelen. Dat is 65 procent meer dan vorig jaar. Dat melden Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg vandaag. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!