Het gloednieuwe systeem om verkeersboetes automatisch te innen, staat twee maanden na datum nog altijd niet op punt. De afgelopen weken vielen bij... [naar artikel]
Meer dan een jaar nadat ze zonder morren een verkeersboete hebben betaald, krijgen veel zelfstandigen en zaakvoerders van vennootschappen plots een extra boete van 509 euro in de bus. Omdat ze vergaten de chauffeur te identificeren. “Ongehoord”, klinkt het bij Unizo, dat “per direct” een oplossing eist. [naar artikel]
Meer dan een jaar nadat ze zonder morren een verkeersboete hebben betaald, krijgen veel zelfstandigen en zaakvoerders van vennootschappen plots een extra boete van 509 euro in de bus. Omdat ze vergaten de chauffeur te identificeren. “Ongehoord”, klinkt het bij Unizo, dat “per direct” een oplossing eist. [naar artikel]
Zo’n 2.500 bestuurders die in Mechelen of Willebroek een verkeersovertreding begingen, hebben mogelijk twee keer dezelfde GAS-boete ontvangen. Volgens de hervormde politiezone Rivierenland gaat het om een fout in de administratie. Wie het pv twee keer ontving, hoeft uiteraard maar een keer te betalen. [naar artikel]
Europa drijft de inspanningen op om verkeersovertredingen die in het buitenland zijn begaan, effectief te laten betalen. Binnenkort zullen we er dus niet meer aan ontsnappen, maar hoe is het vandaag gesteld? Via een gecentraliseerde database met rijbewijs- en nummerplaatgegevens is het voor overheden steeds makkelijker om buitenlandse chauffeurs op de bon te slingeren. Al wil dat niet zeggen dat je alle boetes automatisch moet betalen. Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit wanneer je dat wel én niet moet doen. [naar artikel]
Als werknemer ben je zelf verantwoordelijk voor het betalen van verkeersboetes, ook als je die oploopt tijdens het werk of als je je door je firma onder druk gezet voelt door een strak rittenschema. Dat zegt Jan Vantournhout, expert sociaal recht bij SD Worx, nu De Lijn een recordaantal boetes van chauffeurs heeft betaald. "De firma is het eerste aanspreekpunt en kan daarna aankloppen bij de werknemers." [naar artikel]
330 euro. Zo veel moest Jos ophoesten toen hij onderweg naar de kust werd tegengehouden door de douane, zo verklaarde hij dinsdagochtend in ‘De Inspecteur’ op Radio 2. Wat bleek? De leasingwagen waarmee hij rondreed, had nog een openstaande verkeersboete. Niet van hem, maar van iemand anders. En toch moest hij de boete betalen. “Wie heeft dat uitgevonden?” [naar artikel]
De overheid lanceerde vorig jaar een website om verkeersboetes digitaal af te handelen. Vandaag wordt een nieuwe belangrijke stap gezet. “Gerechtigheid zal nog sneller geschieden”, aldus minister van Justitie Koen Geens (CD&V). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.