Piet Delcourt woont in Landen en heeft een idee voor zijn gemeente. Hij stelt voor op jijkiest.be dat de gemeente elektrisch rijden promoot. "Landen kan een echte voortrekkersrol spelen in Vlaanderen als het meer elektrische laadpalen plaatst." [naar artikel]
Als het van informateur Paul Magnette afhangt, zijn bedrijfswagens op diesel en benzine binnen drie jaar ten dode opgeschreven. Zijn voorstel: maak... [naar artikel]
Wie die dit weekend op vakantie richting de sneeuw vertrekt, zal mogelijk in de file staan aan de laadpalen in Duitsland. Tot 75 minuten zelfs, verwacht consultancybureau KPMG. [naar artikel]
Elektrisch rijden is duur, het laden neemt veel tijd in beslag,… er heersen heel wat vooroordelen over EV’s. Maar vaak zijn die gebaseerd op conclusies die enkele jaren geleden waarheid waren. Welke vooroordelen over elektrisch rijden houden vandaag nog steek? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Vanaf 2027 mogen in Vlaanderen alleen nog maar elektrische wagens worden verkocht: dat voorstel van Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) ligt althans op tafel. Dat lijkt drastisch voor veel mensen, zeker omdat er nog veel vooroordelen leven. Maar kloppen die nog wel? En is 2027 haalbaar? [naar artikel]
Vanaf 2027 mogen in Vlaanderen alleen nog maar elektrische wagens worden verkocht: dat voorstel van Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) ligt althans op tafel. Dat lijkt drastisch voor veel mensen, zeker omdat er nog veel vooroordelen leven. Maar kloppen die nog wel? En is 2027 haalbaar? [naar artikel]
Met de nieuwe Qashqai E-Power van Nissan rij je elektrisch maar tank je toch gewoon benzine. Een ideale tussenstap naar de elektrische wagen, of vooral een creatieve technische oplossing zonder veel echte voordelen? Onze mobiliteitsspecialist Brecht Vanhaelewyn licht het concept en de auto door. “Qua verbruik en emissie is dit geen mirakeloplossing.” [naar artikel]
De Brusselse regering heeft een ingrijpend decreet goedgekeurd. Vanaf 2025 moeten alle parkeergarages in Brussel over laadpalen beschikken. Langzaam aan werkt het Brussels Gewest rond het kader van de overgang naar elektrische wagens. Zo moeten er binnen drie jaar laadpalen te vinden zijn in alle Brusselse parkings. Daarnaast moeten er tegen 2035 zo’n 11.000 nieuwe […] [naar artikel]
Het is welbekend: de Europese regelgever verplicht ons om vanaf 2035 met een elektrische auto te rijden. Maar heeft iemand de kleine lettertjes gelezen? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn deed dat wel en ziet heel wat uitdagingen, die door eurocommissaris Thierry Breton werden aangestipt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.