De hoeveelheid stikstof in de Gentse lucht is met een vijfde afgenomen sinds de invoering van het circulatieplan. Die daling is dubbel zo groot als in de rest van Vlaanderen. Als het van Groen-voorzitter Meyrem Almaci afhangt, komt er ook in andere steden een circulatieplan. [naar artikel]
Voer het circulatieplan niet in op 3 april 2017, maar op 3 april 2018. Die oproep lanceert de Gentse CD&V. Met nog 74 dagen te gaan is duidelijk dat het een race tegen de tijd wordt om Gent klaar te krijgen. “Uitstellen is de logica zelf”, zegt CD&V-fractieleider Veli Yüksel. [naar artikel]
De Gentse CD&V dient in de gemeenteraad een voorstel in om de invoering van het circulatieplan met een jaar uit te stellen (zie De Gentenaar van gisteren). Maar Filip Watteeuw (Groen), schepen van Mobiliteit, zegt dat de afgesproken randvoorwaarden wél vervuld zullen zijn. [naar artikel]
De eerste ochtendspits na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent verloopt vlot. Er zijn geen ongevallen en geen noemenswaardige files. Dat is te horen op de tijdelijke commandopost die de invoering van het nieuwe circulatieplan in de gaten houdt. [naar artikel]
Er komt een autovignet voor centrumbewoners zodat ze kunnen tonen dat ze een vergunning hebben om in de voetgangerszone te rijden. Dat is nodig, want hun wagens worden belaagd door boze voetgangers. De strijd om de openbare weg in Gent krijgt nijdige trekjes. [naar artikel]
De Gentse handelaars blijven het debat over het circulatieplan domineren. De Stad komt maandag met een nieuwe campagne en schaaft de parkeertarieven bij. N-VA wil de hogere tarieven helemaal de vuilnisbak in. CD&V wil handelaars gratis laten parkeren. [naar artikel]
Het Gentse circulatieplan dat op 3 april in voege ging, heeft een positieve invloed op de verkeersveiligheid. Het aantal zware verkeersongevallen ging sterk omlaag, zo blijkt uit een evaluatie van Radio 2. [naar artikel]
Sinds de invoering van het Gentse circulatieplan zijn er meer dan een derde minder ongevallen gebeurd in de stad. Dat verklaarde mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen) op een persconferentie, waarover De Standaard bericht. [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan krijgen de bewoners van de Leuvense Vesten opvallend meer verkeer langs hun voordeur, en dat zijn ze grondig beu. “Wij zijn blijkbaar tweederangsburgers, minder belangrijk dan de mensen in het centrum” [naar artikel]
Het aantal Gentenaars dat de fiets neemt is met 22 procent gestegen sinds de invoering van het circulatieplan vorig jaar. Dat blijkt uit een grootschalige telling van binnenrijdende fietsen op 39 kruispunten van de ring. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.