“Moeteke is dood,” zegt ze wel vaker. Met een monkellachje. Als iemand in zeven haasten nog zeven dingen bombardeert tot de hoogdringendheid van de dag. Een uitspraak die waakt over de waan. Als die druk dreigt te doen. Of het een excuus is, of gemeend advies om wat anders en beters uit te stellen, dat maakt niet uit. “Moeteke is dood. Je moet alleen naar de wc gaan en doodgaan”, volgt ter aanvulling. Een doodschop van relativering. Waartegen geen woord als verweer kan dienen. Daar hou ik wel van. [naar artikel]
Fan van Kevin De Bruyne en sportieve terreinwagens? Haast je dan naar Mercedes-garage Eurostar 2000 in Sint-Pieters-Leeuw want daar staat [naar artikel]
Je kan beter lenen voor een nieuwe auto dan voor een tweedehandswagen. Gemiddeld ligt de rente voor een occasie drie keer hoger, blijkt uit een [naar artikel]
De verkoop van tweedehands auto’s lijdt amper onder de coronacrisis. Dat blijkt uit cijfers van sectorfederatie Traxio. Het aantal inschrijvingen van occasies gaat weliswaar achteruit, maar veel minder dan die van nieuwe auto’s. “De onzekerheid doet mensen kiezen voor een occasie”, zegt woordvoerder Filip Rylant. [naar artikel]
De Belg heeft zich helemaal bekeerd tot de occasie. Er werden vorige maand dubbel zoveel tweedehands wagens ingeschreven als nieuwe, en 10 procent meer dan in 2019. En ook de komende maanden verwacht de autosector een grote verkoop van occasies. De Belg waagt zich niet meer aan een nieuwe wagen. Een op drie mensen die van plan zijn een nieuwe auto te kopen, stelt die aankoop uit. En daar zijn verschillende redenen voor - en het is niet alleen door de lange levertermijnen. [naar artikel]
Vanaf 2029 moeten alle nieuwe wagens in Vlaanderen volledig elektrisch zijn. Veel consumenten zoeken bij de aankoop van een wagen echter hun toevlucht tot de tweedehandsmarkt. Maar hoe zit het eigenlijk met het elektrische aanbod van tweedehandswagens? Kan je ook op de occasiemarkt terecht om elektrisch te rijden? Waar moet je dan op letten? En wat kost zo’n tweedehandswagen met elektromotor? [naar artikel]
Lees dit artikel: De onvindbare elektrische occasie: slechts 0,7 procent van de tweedehandswagens in België is elektrisch Tegen 2029 moeten alle nieuwe auto’s in Vlaanderen volledig elektrisch zijn, met die ambitie hoopt de Vlaamse regering de CO2-uitstoot naar omlaag te krijgen. Veel particulieren rekenen op de tweedehandsmarkt wanneer ze een eigen auto kopen. Voorlopig is het echter enorm moeilijk om een betaalbare elektrische occasie te vinden, dat meldt Het Laatste Nieuws. Van […] Lees dit artikel: De onvindbare elektrische occasie: slechts 0,7 procent van de tweedehandswagens in België is elektrisch [naar artikel]
De Limburgse autogroep A&M Invest, de holding boven VW-dealer Delorge, gaat in Tessenderlo 10 miljoen euro investeren in een showroom en logistiek centrum voor occasie voertuigen. “Tweedehands wordt een nieuwe speerpunt van onze groep”, zeggen stichter en eigenaar Peter Guelinckx en CEO Tom Lambert. [naar artikel]
In het Verenigd Koninkrijk moeten consumenten momenteel bij de aankoop van een auto al geregeld meer betalen voor een jonge occasie dan voor een compleet nieuw exemplaar van hetzelfde type. Dat blijkt uit cijfers van de online autoverkoper Auto Trader. Inmiddels zou dit fenomeen al bij nagenoeg een vijfde van alle bestudeerde modellen moeten worden […] [naar artikel]
De verkoop van occasie motorfietsen is in februari in elkaar gestuikt. Dat blijkt uit de maandelijkse statistiek van sectororganisatie Traxio. Boosdoener is volgens Traxio de verplichte tweedehands keuring die sinds 1 januari van kracht is. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.