Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Honderden klachten over onverwacht hoge facturen: CD&V wil telecomoperatoren verplichten om datalimiet aan te bieden

27/09/2018 - 17:26
"CD&V-Kamerlid Roel Deseyn wil telecomoperatoren verplichten om klanten een datalimiet aan te bieden. Hij heeft daarover een wetsvoorstel klaar...."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Hoge gsm-factuur door Pokémon Go? Zo eenvoudig los je het op (12/09/2016 - Het Nieuwsblad)

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie krijgt geregeld klachten binnen van ouders met onverwacht hoge gsm-facturen van hun kroost. Tot 500 euro extra zelfs, en dat allemaal door het spelletje Pokémon Go. “Nochtans is dat met één telefoontje op te lossen”, aldus computerexpert Nico Cool. “Bij sommige providers is het zelfs volledig gratis.” [naar artikel]


2. De Croo wil telecomoperatoren verplichten om hun klanten compensaties te geven na pannes (09/01/2018 - Knack)

Minister van Telecom Alexander De Croo wil telecomoperatoren verplichten om compensaties te geven bij langdurige onderbrekingen. Volgende maand hoopt hij een uitgewerkt voorstel in eerste lezing te laten goedkeuren door de ministerraad, zo meldt zijn kabinet. Daarna volgen nog een consultatieronde en overleg met de deelstaten. [naar artikel]


3. Onderhoud van uw gasketel? Hoed u voor haastwerk en hoge facturen (02/02/2019 - VRT NWS)

Een technicus die hoogstens 10 minuten aan het werk is, facturen van 350 euro of meer, gedoe met de bijhorende attesten. De voorbije week regende het klachten over het tweejaarlijkse verplichte onderhoud van gasinstallaties in "De inspecteur" op Radio 2. De sector wil nu meer controles en verspreidt een basisonderhoudscontract, zo vertellen ze in "De markt" op Eén.  [naar artikel]


4. Overheid betaalde meer facturen op tijd in 2020 (05/05/2021 - De Tijd)

02:00 Ondanks de coronacrisis hebben de meeste overheidsdiensten hun facturen vorig jaar op tijd betaald. Met een nieuwe wet wil CD&V-Kamerlid Leen Dierick alle administraties verplichten om binnen de 30 da... [naar artikel]


5. Door telecomoperatoren te vergelijken, kunt u jaarlijks tot 405 euro besparen (25/11/2020 - Express)

Een tariefstudie van het BIPT, de toezichthouder van de telecomsector, toont aan dat wie telecomoperatoren vergelijkt honderden euro’s kan besparen.... The post Door telecomoperatoren te vergelijken, kunt u jaarlijks tot 405 euro besparen appeared first on Business AM. [naar artikel]


6. “Spectaculaire stijging van klachten over telecomoperatoren die de regels aan hun laars lappen” (02/09/2018 - Het Nieuwsblad)

Het aantal klachten van consumenten bij telecomregulator BIPT gaat in stijgende lijn. In 2016 werden 16 klachten ontvangen. Vorig jaar steeg dat aantal naar 47. Dat meldt parlementslid Veli Yüksel (CD&V) zondag op basis van een parlementaire vraag aan minister Alexander De Croo (Open VLD). [naar artikel]


7. Facturen-wet gekelderd na zware druk bedrijfswereld (20/12/2019 - Het Belang van Limburg)

Het sp.a-wetsvoorstel dat hoge boetes voor wanbetalers aan banden moest leggen, is donderdag onverwacht niet goedgekeurd geraakt in het federale parlement. “Van uitstel mag geen afstel komen”, beklemtonen sp.a en CD&V, die erg boos reageerden op het vertragingsmanoeuvre. [naar artikel]


8. Minister Van Peteghem wil winkels verplichten elektronisch betalen aan te bieden (11/03/2021 - Het Belang van Limburg)

Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) wil alle handelaars verplichten om minstens één vorm van elektronisch betalen aan te bieden. Dat staat in zijn actieplan voor fraudebestrijding waarover De Tijd donderdag bericht. Het plan wordt binnenkort voorgelegd aan de regering. [naar artikel]


9. 1.600 klachten over oplichting met vervalste facturen (29/12/2016 - Gazet van Antwerpen)

Liefst 1.659 Belgen hebben bij het meldpunt van de FOD Economie een klacht ingediend voor fraude met vervalste facturen. Gemiddeld raakten de slachtoffers door die fraude 12.000 euro kwijt. [naar artikel]


10. Hoge Gezondheidsraad wil mondmaskers verplichten in winkels (09/07/2020 - De Tijd)

10:56 De Hoge Gezondheidsraad beveelt aan het dragen van mondmaskers te verplichten in winkels. Dat is nodig 'om de bescherming van klanten en verkopers te verbeteren', zegt het wetenschappelijk adviesorgaa... [naar artikel]


11. Terwijl consumenten kreunen onder hoge facturen, boeken grote energieproducenten recordwinsten (16/02/2022 - De Morgen)

3,7 miljard euro. Zoveel winst maakte het Franse Engie vorig jaar. Met dank aan — onder meer — de hoge stroom- en gasprijzen. En de Belgische kerncentrales. Ook andere grote energieconcerns maken miljardenwinsten. En dat terwijl de consument kreunt onder hoge facturen en dito prijzen aan de pomp. Hoe kan dat? En valt daar niets aan te doen? [naar artikel]


12. Klachten over energieleveranciers gaan meer en meer over dubieuze verkooppraktijken (03/05/2018 - VRT NWS)

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft in 2017 in totaal 5.797 klachten ontvangen. Dat is 5 procent meer dan in 2016, en op twee jaar tijd bedraagt de stijging zelfs al 37 procent. De meeste klachten gaan nog altijd over facturen, maar er zijn ook meer en meer klachten over dubieuze verkooppraktijken. [naar artikel]


13. Burgers steeds vaker met klachten naar Hoge Raad voor Justitie (08/12/2022 - Het Laatste Nieuws)

De Hoge Raad voor Justitie (HRJ) heeft in 2021 in totaal 364 klachtendossiers afgesloten, goed voor 639 klachten in totaal. De advies- en onderzoekscommissies hebben zich voor 172 klachten bevoegd verklaard. Uiteindelijk zijn 45 klachten gegrond gebleken. Burgers vinden steeds vaker de weg naar de Raad met hun klachten over justitie, maar de meerderheid van de ingediende klachten behoort niet tot de bevoegdheid van de HRJ, blijkt donderdag uit het jaarverslag. [naar artikel]


14. Spectaculaire stijging van klachten over telecom, vooral Telenet is kop van Jut (21/03/2024 - VRT NWS)

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie kreeg in 2023 meer dan 15.000 klachten over de Belgische telecomoperatoren. Een spectaculaire stijging van 65 procent in vergelijking met 2022. Vooral de grote ICT-problemen bij Telenet wegen zwaar door in de cijfers. Meer dan 40 procent van de klachten ging over Telenet. Maar ook over de andere grote spelers, zoals Proximus en Orange, kreeg de ombudsman opvallend meer klachten. [naar artikel]


15. Onbeperkt downloaden, extra data en gratis films: telecomoperatoren doen geste in coronatijden (14/03/2020 - Het Nieuwsblad)

Telecomoperatoren Proximus, Telenet, Orange en Scarlet willen klanten tegemoetkomen die thuiswerken, online lessen volgen of meer contacten houden op afstand door het coronavirus. Zo laten ze klanten gratis bellen naar vaste lijnen of bieden ze gratis extra mobiel datavolume aan. [naar artikel]


16. OPROEP. Krijg ook jij al maandenlang foutieve facturen van Telenet? (08/12/2023 - Het Laatste Nieuws)

Al meer dan een jaar regent het klachten over Telenet. Klanten die een modem hebben ingeleverd en alsnog facturen ontvangen, zelfs zaakvoerders die afrekeningen krijgen voor bedrijven die niet meer bestaan. Allemaal te wijten aan softwareproblemen bij Telenet zelf. [naar artikel]


17. Armoede-experts moeten scholen helpen met onbetaalde facturen (21/04/2017 - De Redactie)

Scholen schakelen nu soms incassobureaus in om die facturen toch betaald te krijgen. Minister Crevits start een proefproject waarbij wordt ingezet op het voorkomen van al te hoge schoolfacturen. [naar artikel]


18. Aantal klachten over wachttijden bij klantendienst Telenet stijgt enorm: “In januari al meer klachten dan in heel 2022” (29/03/2023 - VRT NWS)

Sinds begin dit jaar komen er opvallend meer klachten binnen bij de Ombudsdienst voor telecom over de wachttijden bij de klantendiensten van de telecomoperatoren. De meeste klachten gaan over Telenet. Ook bij De Inspecteur komen heel veel mails binnen van ontevreden klanten. Telenet bevestigt het probleem: “Ondanks veel testen en voorbereiding zitten er toch nog veel kinderziektes in het nieuwe IT-systeem.” [naar artikel]


19. Datalimiet overschreden? Zo blijf je voordelig verder surfen (19/08/2022 - Het Laatste Nieuws)

Wie gsm-abonnementen vergelijkt, doet dat doorgaans op basis van de kosten voor bellen, sms’en en mobiele data. Zeker voor mobiel internet bestaan er grote verschillen tussen de operatoren. Maar welke operator komt het meest voordelig uit de bus als je jouw maandelijkse datalimiet hebt overschreden? Mijntelco.be bezorgt een overzicht. [naar artikel]


20. Aantal klachten in telecom met 10 procent gestegen: nu ook veel klachten over roaming (29/03/2018 - VRT NWS)

De Ombudsdienst voor telecommunicatie kreeg vorig jaar de meeste klachten over facturen, overstappen naar een andere operator, en roaming. Dat laatste – duurder bellen en surfen in het buitenland – is sinds midden vorig jaar afgeschaft in de landen van de Europese Unie, maar dus niet in alle Europese landen, maar dat weet duidelijk nog niet iedereen. In totaal kreeg de ombudsdienst 16.249 klachten. Dat is 9,21 procent meer dan in 2016. 96 procent van de klachten kreeg een oplossing. [naar artikel]


21. Drinkwatermaatschappij De Watergroep waarschuwt voor valse facturen (30/03/2020 - VRT NWS)

Drinkwatermaatschappij De Watergroep, die in heel wat West-Vlaamse gemeenten water levert, waarschuwt voor valse facturen. De maatschappij heeft daarover al verschillende klachten gekregen van klanten. [naar artikel]


22. Nederlandse telecomoperatoren KPN en T-Mobile stappen over op 5G (28/07/2020 - Express)

De Nederlandse telecomoperatoren KPN en T-Mobile zetten dinsdag hun vernieuwde mobiele netwerk met 5G-technologie aan. Nederlanders die klant zijn bij... The post Nederlandse telecomoperatoren KPN en T-Mobile stappen over op 5G appeared first on Business AM. [naar artikel]


23. Mobiele data opgesoupeerd? Zo vermijd je een gepeperde rekening nadat je datalimiet is overschreden (19/08/2022 - Het Laatste Nieuws)

Wie gsm-abonnementen vergelijkt, doet dat doorgaans op basis van de kosten voor bellen, sms’en en mobiele data. Zeker voor mobiel internet bestaan er grote verschillen tussen de operatoren. Maar welke operator komt het meest voordelig uit de bus als je jouw maandelijkse datalimiet hebt overschreden? Mijntelco.be bezorgt een overzicht. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!