Vandaag controleren lokale politiezones extra op gordeldracht in de auto. Dat doen ze in het kader van de nationale campagne 'Beloofd.be'. De campagne roept op om kinderen correct vast te klikken in de auto. Het politiekorps van Balen-Dessel-Mol houdt op vier locaties extra toezicht. "Kinderen worden vaak niet of verkeerd vastgeklikt", zegt Sara Gevers van politiezone Balen-Dessel-Mol. "Bij ongevallen merken we dat kinderen vaak zware letsels hebben." [naar artikel]
De NAVO-top in Brussel is volgens Amerikaans president Donald Trump "geweldig" verlopen. Hij is "zeer tevreden" dat alle lidstaten beloofd hebben... [naar artikel]
De NAVO-top in Brussel is volgens Amerikaans president Donald Trump "geweldig" verlopen. Hij is "zeer tevreden" dat alle lidstaten beloofd hebben... [naar artikel]
De jaarlijkse campagne om geestelijke gezondheidsproblemen bespreekbaar te maken "Te Gek", focust dit jaar op alcohol-, drugs- en illegale gokproblemen. De campagne is afgetrapt in het Museum Dr. Guislain in Gent. Onder naam de "roest" worden een jaar lang activiteiten georganiseerd om het taboe te ontzenuwen. Dat is nodig, want gemiddeld zoekt iemand met een alcoholprobleem pas hulp na gemiddeld 18 jaar. Paul Van Bruystegem van Triggerfinger en actrice Tania Van de Sanden zijn de ambassadeurs van de campagne. "Ik heb me laten helpen en het is een bevrijding, ik kan het niet anders zeggen", aldus Van de Sanden. [naar artikel]
De NAVO-top in Brussel is volgens Amerikaans president Donald Trump "geweldig" verlopen. Hij is zeer tevreden dat alle lidstaten beloofd hebben hun... [naar artikel]
{ "title": "20. Familie Catheline Périer-D’Ieteren", "type": "aside-inline", "content": [ { "subhead": "" }, { "image": { "credit": "Vub", "url": "//Assets/Images_Upload/2023/08/14/fae966b1-8bbb-4ac3-af12-cf0e15b2678c.jpg", "format": "image/jpg", "metadata": { "alignment": "left", "original_size": { "width": 1001, "height": 1515 } }, "caption": "" } }, { "p": "Hoeveel? 1.813.506.588 euro" }, { "p": "Wat? Auto-import, herstel en vervanging autoruiten" }, { "p": "Waar? Brussel" }, { "styled_text": { "text": "", "type": "information_text" } } ] } [naar artikel]
De Federale Overheidsdienst Volksgezondheid lanceert de campagne "Advance Care Planning" (ACP) zodat mensen durven praten over hun wensen voor hun levenseinde. De campagne is gericht op burgers en zorgverleners, met bijzondere aandacht voor huisartsen. "Het doel is om de dialoog rond deze wensen te vergemakkelijken", zegt de FOD. De nieuwe website "www.mijnoudedag.be" helpt mensen daarbij. [naar artikel]
Automerken Renault, Nissan, Dacia, Mitsubishi, Opel en zelfs Jaguar pakken plots uit met een opmerkelijke boodschap. Wie nu een auto koopt, moet pas over drie maanden beginnen met afbetalen. "Het wordt te simpel voorgesteld", zo oordeelt SAM vzw, de organisatie die zich met schuldbemiddeling bezighoudt, bij "De inspecteur" op Radio 2. "Het gaat hier wel degelijk om een lening die je aangaat. Bovendien lijkt het erop dat niet elke campagne alle regels naleeft." De organisatie sluit een klacht bij de economische inspectie niet uit. [naar artikel]
De N-VA-campagne lanceerde twee weken geleden de campagne#IkSteunTheo waarin de partij het had over "wereldvreemde rechters" die "de grenzen [naar artikel]
Transgender Kenny Jones duikt op tussen verschillende vrouwen in een nieuwe campagne die het taboe rond menstruatie wil doorbreken. "Als transgender kon ik mijn regels moeilijk aanvaarden en het feit dat er sowieso al zo weinig over werd gepraat, maakte het nog moeilijker." [naar artikel]
"De kopstukken die betrokken zijn bij dit nieuwe 'schandaal' hebben hun verdediging al klaar", zegt VTM NIEUWS-journalist Karel Lattrez. "Zij [naar artikel]
Vzw Boven De Wolken, de organisatie die steun biedt aan ouders van een doodgeboren kind, vraagt in een nieuwe campagne om maandelijks geld te doneren. "Zo hebben we een stabieler inkomen en kan er meer aandacht gaan naar het begeleiden van ouders", vertelt medeoprichter Sharon Geirnaert in "Goeiemorgen Morgen!" op Radio2. [naar artikel]
"Sterker dan corona", dat is het motto van een nieuwe campagne die iedereen een hart onder de riem wil steken in deze onzekere tijden. Olympisch kampioene Kim Gevaert, die zelf ook corona overwon, is de ambassadrice. Gevaert en vele anderen vertellen wat hun "kracht" is die hen door de coronacrisis helpt, waardoor zij "sterker zijn dan corona". De campagne wil alle Belgen de komende weken inspireren om ook nu er opnieuw strengere maatregelen zijn, te blijven volhouden. [naar artikel]
Het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid Sensoa lanceert vandaag een nieuwe campagne om een aantal hardnekkige "seksmythes" te ontkrachten. De campagne is vooral gericht op jongeren, homomannen en mensen met hiv. [naar artikel]
Met de campagne, die Vlamingen met een migratie-achtergrond toont en de vraag stelt "Mag ik ook fier zijn?", wil met het debat over de Vlaamse identiteit aanwakkeren. [naar artikel]
Een lage-emissiezone in heel Vlaanderen, meer groen in de buurt en een financiële inspanning van de auto-industrie: het zijn maar enkele voorstellen waarmee Groen de luchtkwaliteit in ons land wil verbeteren. "De autosector heeft de consument doelbewust bedrogen met vervuilende dieselwagens." [naar artikel]
De organisatie Te Gek?!, die psychische problemen bespreekbaar wil maken, lanceert vandaag een nieuwe campagne die de problematiek van depressie onder de aandacht moet brengen. Onder meer Jitske Van de Veire, woordvoerder van Wel Jong Niet Hetero, treedt op als ambassadrice. Ze is zelf ook ervaringsdeskundige en getuigde daarover in "De ochtend" op Radio 1. "Ik wil proberen om een taboe te doorbreken", zei ze daar. [naar artikel]
Eén dag per week kiezen voor een zogenoemde combimobiliteit. Dat is het doel van "Mobiele Maandag", de nieuwe campagne van De Lijn. De vervoersmaatschappij wil de Vlaming kritisch doen nadenken over de verplaatsingen die hij of zij doet en het fileprobleem dat daaruit voortvloeit. [naar artikel]
Britse autobestuurders die buiten het Verenigd Koninkrijk reizen, moeten voortaan rondrijden met een nieuwe landcode op hun auto. De bekende stickers met "GB" en een Europees vlaggetje zijn niet meer toegelaten. In de plaats komt de landcode "UK" met een Union Jack, de vlag van het Verenigd Koninkrijk. [naar artikel]
Ook dit jaar komt er een BOB-campagne, met de naam "Deze keer ben ik Bob". De Vlaamse popzanger Metejoor wil zich graag mee persoonlijk engageren: "Een goede vriend werd jaren geleden het slachtoffer van een ongeval met een dronken bestuurder." Jaarlijks sterven in het verkeer, volgens cijfers van het Verkeersinstituut VIAS, 120 mensen door alcoholgebruik achter het stuur. [naar artikel]
De stad Brugge lanceert een campagne om mensen erop te wijzen dat ze geen dieren in de auto mogen achterlaten. De hitte is dan wel voorbij, maar ook nu is zo'n waarschuwing nodig, vindt de stad. 2 weken geleden stierf er nog een chihuahua op een parking in Brugge. [naar artikel]
Zit u te veel op uw smartphone? Met de nieuwe campagne "Kop op" kan u het zelf testen. De provincie Antwerpen, UGent, UAntwerpen en Mediawijs lanceren samen de campagne “Kop Op”. Daarmee willen ze mensen aanzetten om wat meer “op te kijken” van hun smartphone. [naar artikel]
"Naar je baby lachen kan dodelijk zijn", "Je partner kussen kan dodelijk zijn" of "Selfies nemen kan dodelijk zijn". Het zijn enkele slogans van de nieuwe campagne van mobiliteitsorganisatie Touring. Die wil duidelijk maken dat we vaker afgeleid achter het stuur zitten dan we zelf denken. "En je moet maar twee seconden afgeleid zijn om zelf in een ongeval betrokken te zijn", benadrukt Danny Smagghe van Touring. [naar artikel]
Vandaag start "30 dagen zonder klagen", de campagne die oproept om minstens 30 dagen niet te klagen en meer te focussen op positief gedrag. Dit jaar is regisseur Stijn Coninx, bekend van de films "Daens", "Marina" en "Niet schieten", ambassadeur van de campagne. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.