Gratis bier, ijs of een cinematicket als je de auto laat staan. In Bologna is dat het opzet om meer mensen op de fiets te krijgen, te voet de stad in te sturen of het openbaar vervoer te laten gebruiken. [naar artikel]
Zin in een voordelig avondje uit? Dankzij een ‘CineQuick’-menu kan je genieten van een lekkere hamburger én een gratis film bij Kinepolis. De leden van Promojagers België zijn erg enthousiast over de deal en taggen elkaar volop. Beheerder Gunther Devisch maakt er dan ook zijn wekelijkse supertip van voor de lezers van HLN. [naar artikel]
Zelf maakt ze geen kaas. Toch is Ann Keymeulen de meest gedreven kaasmeester van het land. 'We zijn niet trots genoeg op wat van eigen bodem komt.' [naar artikel]
De krokusvakantie had zich wat droger aangekondigd, maar de weercomputers lijken toch een bocht te nemen. Krijgen we er nog een herfstvakantie bij, waarbij het van ‘s morgens tot ‘s avonds regent? En moeten we dan naar het buitenland voor wat zon? VTM-weerman David Dehenauw analyseert de weerkaarten en doet zijn voorspelling. “Het is nog geen paasvakantie, nee.” [naar artikel]
Joeri (48) en Lauren (24) Cools, brouwers van het gloednieuwe Bavo-bier, komen met een opvallende stunt. Om hun nieuwe bier en de daaraan gekoppelde goede doelen in de kijker te zetten, geven ze eind juni gratis bierpakketten weg aan iedereen uit het Gentse die Bavo heet. “We kunnen allemaal meer doen voor anderen dan we zouden denken”, klinkt het. [naar artikel]
Welke banken bieden nog een gratis zichtrekening aan? En hoe "gratis" is "gratis" dan? We werpen een blik op het aanbod, nu grootbank KBC heeft aangekondigd dat de basisrekening voortaan 2 euro per maand zal kosten. [naar artikel]
"Jupiler, mannen weten waarom." Een duidelijk statement van biergigant Jupiler. Want vrouwen drinken ofwel géén bier, ofwel een mierzoet [naar artikel]
Een pintje na het voetbal. In een flesje of in een glas. Daar stopt voor velen de bierbeleving. Dat bier veel meer is dan het occasionele pintje na... [naar artikel]
Vorig jaar slaagde AB InBev er opnieuw niet in om meer bier te verkopen. De groei was verwaarloosbaar. De volumekrimp van het jaar ervoor is weliswaar tenietgedaan, maar de biermarkt ligt al jarenlang op apegapen. Daar wil ’s werelds grootste brouwer een einde aan maken. “Als marktleider hebben we de plicht om niet alleen ons marktaandeel te verdedigen, maar de productcategorie als zodanig te promoten”, vindt CEO Carlos Brito. Het doel is om bier weer een grotere rol te laten spelen in de “share of throat” – het totaal aan de dranken die consumenten door hun keelgat gieten. Het actieplan om dat te bewerkstelligen – officieel: category expansion framework – is afkomstig van SAB Miller, de van oorsprong Zuid-Afrikaanse brouwer die in 2016 werd overgenomen. [naar artikel]
Er zijn zo van die regeltjes waar we aan blijven vasthouden. We drinken geen pintje na een goed glas wijn, maar een glas wijn na bier kan dan weer... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.