Het gaat niet goed met Zalando. In het derde kwartaal van dit jaar maakte de populaire online modewinkel 55,7 miljoen euro verlies, tien keer meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat klanten massaal bestellingen gratis terugsturen, is de hoofdoorzaak van die rode cijfers. En dat terwijl Zalando groot geworden is dankzij het kosteloos retourneren. Is het einde van de paskamer in huis nabij? [naar artikel]
HasseltHet gaat niet goed met Zalando. In het derde kwartaal van dit jaar maakte de populaire online modewinkel 55,7 miljoen euro verlies, tien keer meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat klanten massaal bestellingen gratis terugsturen, is de hoofdoorzaak van die rode cijfers. En dat terwijl Zalando groot geworden is dankzij het kosteloos retourneren. Is het einde van de paskamer in huis nabij? [naar artikel]
Een hele resem zomerjurken bestellen, de leukste uitkiezen, en de andere negen terugsturen. We doen het steeds meer, maar al dat gratis retourneren drukt de winst bij webwinkels. Als de klant niet meewerkt, is het straks misschien uit met de bestelpret. [naar artikel]
De beloofde gratis laptops voor kwetsbare kinderen aan het begin van de eerste lockdown zorgen voor een financiële kater voor het VTI in Zeebrugge. Directeur Joke Knockaert heeft het gehad met de goednieuwsshow van Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts: “De factuur krijgen we door onze strot geduwd.” [naar artikel]
Bij verschillende grote webshops als Sarenza, Zalando, Bol.com en Torfs kun je producten gratis retourneren als je niet tevreden bent. En dat [naar artikel]
Webshops die je artikelen gratis laten terugsturen doen dat niet alleen voor jouw comfort. Ze halen er ook zelf voordeel uit, want op die manier koop je meer. Dat is de conclusie van de Nederlandse econoom Alec Minnema, die retourbeleid onder de loep nam in zijn thesis voor de Rijksuniversiteit Groningen. [naar artikel]
Ook Unizo gooit zich op het klimaatdebat: volgens de zelfstandigenorganisatie moet het gedaan zijn met het gratis terugzenden van pakjes. En ondernemers die een bos planten op een perceel dat ze even niet nodig hebben, moeten die bomen nadien weer mogen kappen. [naar artikel]
Wouter Torfs, CEO van schoenenketen Torfs, heeft in "De Inspecteur" op Radio 2 een pleidooi gehouden voor een betere Europese regelgeving voor e-commerce. Vooral het gratis kunnen terugsturen is onhoudbaar geworden, zegt hij. In zijn eigen bedrijf ziet hij 26 procent van alle online aankopen terugkomen, bij grotere spelers loopt dat percentage zelfs op tot 60 procent. [naar artikel]
Als klanten online schoenen bij Torfs bestellen, dan keert een op de vier schoendozen naar de winkel terug. Gratis retour is daardoor niet houdbaar, zegt CEO Wouter Torfs. ‘Maar uiteraard gaan wij klanten niet laten betalen als de grote jongens dat ook niet doen.’ [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.