Shopaholics en koopjesjagers hebben de vierde vrijdag van november al lang aangekruist in hun agenda. Dan is het Black Friday, de dag waarop elk jaar weer verkooprecords sneuvelen. Toch groeit almaar meer weerstand tegen die vanuit Amerika geïmporteerde (ver)kooporgie. [naar artikel]
Koopjesjagers hebben Black Friday al lang aangekruist in hun agenda. Toch groeit de weerstand tegen de kooporgie. Voedingsbedrijf Damhert van Grete Remen in Heusden-Zolder sluit zijn webshop zelfs 24 uur, op de “zwarte dag voor de lokale handel”. [naar artikel]
Naast webshops en winkelketens stunten vandaag ook steeds meer boetieks, opticiens en handelaars in lederwaren met Black Friday-aanbiedingen. De koopjesdag met dolle prijzen komt overgewaaid uit Amerika, waar ze op de dag na Thanksgiving al massaal kerstinkopen doen. “De echte solden spreken niet meer zo aan. Door op Black Friday grote kortingen te geven, lokken we wél klanten.” [naar artikel]
Black Friday is dé dag bij uitstek om koopjes te doen. Dat is leuk natuurlijk, maar de laatste jaren krijgt het concept ook steeds meer kritiek. In de eerste plaats omdat al dat kopen allesbehalve duurzaam is. Maar ook omdat vooral grote spelers voordeel uit Black Friday halen, terwijl kleinere handelaars er juist door benadeeld worden. Move over Black Friday, hier zijn Belgian, Warm, Red en Green Friday. [naar artikel]
Vijf jaar na de introductie van kortingenfestijn Black Friday in ons land, klinkt het gemor bij handelaars steeds luider. De een countert met een ‘Green Friday’, de ander gooit voor één dag het slot op de webshop. Is verzet wel de juiste strategie? [naar artikel]
Een hoogdag voor ongebreideld shoppen, dat is Black Friday. Toch maken steeds meer merken en handelaars een vuist tegen het Amerikaanse kortingenfestival – symbool van overconsumptie. ‘Green Friday’ legt de nadruk op duurzaamheid en hergebruik, en houdt al zes jaar stand. [naar artikel]
Een hoogdag voor ongebreideld shoppen, dat is Black Friday. Toch maken steeds meer merken en handelaars een vuist tegen het Amerikaanse kortingenfestival – symbool van overconsumptie. ‘Green Friday’ legt de nadruk op duurzaamheid en hergebruik, en houdt al zes jaar stand. [naar artikel]
Black Friday is dé dag bij uitstek om koopjes te doen. Dat is natuurlijk erg leuk, maar de laatste jaren krijgt het concept steeds meer kritiek. In de eerste plaats omdat al dat kopen allesbehalve duurzaam is, maar in de tweede plaats ook omdat, nu meer dan ooit, enkel grote spelers voordeel uit Black Friday halen, terwijl kleinere handelaars er juist door benadeeld worden. Move over Black Friday, hier zijn Belgian, Warm, Red en Green Friday. [naar artikel]
Vijf jaar na de introductie van kortingenfestijn Black Friday in ons land, klinkt het gemor bij handelaars steeds luider. De een countert met een ‘Green Friday’, de ander gooit voor één dag het slot op de webshop. Is verzet wel de juiste strategie? [naar artikel]
35 procent van de zelfstandige ondernemers in Vlaanderen doet mee aan Black Friday. Dat blijkt uit cijfers van werkgeversorganisatie UNIZO. [naar artikel]
Het is vandaag Black Friday, de dag dat veel handelaars, maar vooral veel webwinkels extra hoge kortingen aanbieden. Voor de een is het een buitenkans om een koopje te doen, maar voor de ander is het een doorn in het oog omdat Black Friday ook symbool staat voor de consumptiemaatschappij. In Genk komt er een babywinkel zelfs met een tegeninitiatief. Daar dopen ze Black Friday om tot Regenboog Vrijdag. De winkel geeft geen extra kortingen, integendeel, ze roepen de klanten op om een gift te doen aan het goede doel en verbinding centraal te stellen. [naar artikel]
Black Friday lijkt in volle aanloop naar de kerstperiode de start van een mooie tijd voor handelaars. Al blijven lokale winkeliers opboksen tegen de grotere winkels en internetshops, en dus is de overhypte soldendag van vandaag eigenlijk helemaal geen geschenk voor de winkel om de hoek. [naar artikel]
De laatste vrijdag van november vindt traditioneel Black Friday plaats. Een dag, en bij sommige handelaars zelfs een volledige week, waarop de kortingen rond je oren vliegen. Heb jij je ooit laten verleiden door een schijnbaar mooie deal? Of heb je ooit een grandioze miskoop gedaan op Black Friday en wil je daarover vertellen? [naar artikel]
Op 24 november is het Black Friday en vele webshops, waaronder ook Farmaline, geven hoge kortingen en leuke promoties. Maar wat is Black Friday precies en hoe is deze dag ontstaan? Black Friday komt oorspronkelijk uit de Verenigde Staten en valt altijd op de eerste vrijdag na Thanksgiving. Vele Amerikanen nemen deze vrijdag vakantie om […] [naar artikel]
De winkelketens Dille & Kamille en Xandres doen dit jaar niet mee aan Black Friday en houden op vrijdag 25 november de deuren gesloten in plaats van extreme kortingen op hun producten aan te bieden. Beide bedrijven zeggen dat ze hun klanten meer willen doen nadenken over hun consumptiegedrag. [naar artikel]
Vijf jaar na de introductie van kortingenfestijn Black Friday in ons land, klinkt het gemor bij handelaars steeds luider. De een countert met een ‘Green Friday’, de ander gooit voor één dag het slot op de webshop. Is verzet wel de juiste strategie? [naar artikel]
Unizo en aangesloten sectorfederaties vragen consumenten in een open brief om oog te hebben voor de uitwassen van de koopjesactie "Black Friday". Op Black Friday worden er fikse kortingen aangeboden in heel wat (online) winkels, maar dat zet kleine handelaars in uw buurt onder financiële druk om te kunnen concurreren. [naar artikel]
De handelaars in België hebben goed verkocht op Black Friday en Cyber Monday, de uit de VS overgewaaide kortingsdagen. Dat zegt handelsfederatie [naar artikel]
Terwijl u online en offline al dagen om de oren geslagen wordt met Black Friday-kortingen zijn er nog kleine zelfstandigen die weigeren mee te doen met de zwarte zotternij. “Klanten vinden het fijn dat we niet meedoen.” [naar artikel]
Steeds meer Belgische winkeliers en handelaars doen mee met het uit de Verenigde Staten overgewaaide kortingenfestival “Black Friday”. Is die zwarte vrijdag na Halloween het volgende consumentenfeest van over de Atlantische Oceaan waar geen ontsnappen aan is? [naar artikel]
Als je door de winkelstraten wandelt, lijkt het alsof de hele retail zich als één man achter het Amerikaanse concept Black Friday schaart. Bij Janue, de kledingwinkel van Céline en Martha, zal je echter geen gigantische kortingen vinden. De dames willen hun klanten liever oproepen om zich niet blind te staren op percentages, maar bewust […] Het bericht VIDEO. Kleine handelaars doen niet mee aan Black Friday: “Impulsief kopen is geldverspilling en vervuilend” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en kan je forse kortingen vinden, zowel in fysieke winkels als online. Helaas zijn sommige kortingen te mooi om waar te zijn. Heb jij je al eens laten bedotten tijdens Black Friday? Of ben je met Black Friday opgelicht geweest? [naar artikel]
Damhert, het voedingsbedrijf van de Limburgse onderneemster Grete Remen, gaat in verzet tegen Black Friday. Het bedrijf haalt haar webshop nu vrijdag 24 uur offline en nodigt anderen uit dat voorbeeld te volgen. De reden: “Black Friday druist lijnrecht in tegen onze bedrijfsvisie.” [naar artikel]
De grootste winkels en merken beperken hun koopjes lang niet tot enkel Black Friday en Cyber Monday, maar lokken al heel de week klanten met... [naar artikel]
De grootste winkels en merken beperken hun koopjes lang niet tot enkel Black Friday en Cyber Monday, maar lokken al heel de week klanten met... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.