Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Waarom luxemerken meest verkocht worden op tweedehandsmarkt

15/01/2019 - 15:35
"BMW is het meest verkochte automerk in de tweedehands verkoop. Dat blijkt uit een studie van het bureau Indicata over de Belgische occasie automarkt. De top vijf kleurt Duits en ook een beetje Frans, met Volkswagen, Mercedes, Opel en Peugeot. “Er zijn in België gewoon heel veel BMW’s”, is volgens Tony Verhelle van het vakblad Autogids een van de verklaringen."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Waarom luxemerken meest verkocht worden op tweedehandsmarkt (15/01/2019 - Het Belang van Limburg)

BMW is het meest verkochte automerk in de tweedehands verkoop. Dat blijkt uit een studie van het bureau Indicata over de Belgische occasie automarkt. De top vijf kleurt Duits en ook een beetje Frans, met Volkswagen, Mercedes, Opel en Peugeot. “Er zijn in België gewoon heel veel BMW’s”, is volgens Tony Verhelle van het vakblad Autogids een van de verklaringen. [naar artikel]


2. Leasewagens worden na afloop contract vaak verkocht aan buitenland, en zorgen dus minder voor vergroening tweedehandsmarkt dan gedacht (30/03/2024 - VRT NWS)

Leasewagens dragen maar in beperkte mate bij tot de vergroening van het privéwagenpark in België. Dat blijkt uit een factcheck van de onderzoeksinstelling VITO/Energyville. Leasewagens worden na afloop van het contract verkocht als tweedehandswagens. Omdat veel leasewagens elektrisch rijden, wordt verondersteld dat ze op termijn bijdragen tot de vergroening van tweedehandswagens. Maar VITO/Energyville stelde vast dat leasewagens na het eind van hun contract vaak verkocht worden aan buitenlandse kopers, vooral in Nederland en Noorwegen. [naar artikel]


3. Van Derwael tot Kopecky: waarom topatleten zo in de smaak vallen van luxemerken (26/04/2024 - Het Laatste Nieuws)

Het Zwitserse horlogebedrijf Breitling stelde deze week Lotte Kopecky als ambassadrice aan. De wielrenster is lang niet de enige Belgische sporttopper waarmee ‘premium brands’ zich graag associëren. Denk maar onder meer aan Remco Evenepoel of Nafi Thiam. Maar hoe komt dat? Waarom vallen topatleten - en zeker olympiërs - zo in de smaak bij luxemerken? Twee experts lichten toe. “Mensen spiegelen zich graag aan succes. Je bent liever een fan van de beste dan van een verliezer.” [naar artikel]


4. Van de Audi van Derwael tot de Breitling van Kopecky: waarom onze topatleten zo in de smaak vallen van luxemerken (26/04/2024 - Het Laatste Nieuws)

Het Zwitserse horlogebedrijf Breitling stelde deze week Lotte Kopecky als ambassadrice aan. De wielrenster is lang niet de enige Belgische sporttopper waarmee ‘premium brands’ zich graag associëren. Denk maar onder meer aan Remco Evenepoel of Nafi Thiam. Maar hoe komt dat? Waarom vallen topatleten - en zeker olympiërs - zo in de smaak bij luxemerken? Twee experts lichten toe. “Mensen spiegelen zich graag aan succes. Je bent liever een fan van de beste dan van een verliezer.” [naar artikel]


5. Nu elektrische wagens binnenkort verplicht worden: kan je ook terecht op de tweedehandsmarkt? Waar moet je dan op letten? En hoeveel kost een occasie? (09/11/2021 - Het Laatste Nieuws)

Vanaf 2029 moeten alle nieuwe wagens in Vlaanderen volledig elektrisch zijn. Veel consumenten zoeken bij de aankoop van een wagen echter hun toevlucht tot de tweedehandsmarkt. Maar hoe zit het eigenlijk met het elektrische aanbod van tweedehandswagens? Kan je ook op de occasiemarkt terecht om elektrisch te rijden? Waar moet je dan op letten? En wat kost zo’n tweedehandswagen met elektromotor? [naar artikel]


6. NINA tipt: stockverkoop van heel wat luxemerken (30/04/2017 - Het Laatste Nieuws)

Niet dat er iets mis is met kledingsstukken uit pakweg de Zara, maar er valt wat te zeggen voor investeren in iets duurzamere stukken. Helaas [naar artikel]


7. Je favoriete luxemerken koop je vanaf nu bij deze nieuwe Belgische webshop (08/06/2017 - Het Laatste Nieuws)

Goed nieuws voor alle fashionista's. Dit weekend werd de nieuwe digitale luxewebshop CarréCouture gelanceerd. Het platform is volledig Belgisch [naar artikel]


8. Duitse luxemerken dragen groei Belgische autoverkoop (04/07/2017 - Express)

In België werden tijdens de eerste zes maanden van dit jaar 322.302 personenwagens ingeschreven. Daarmee nam de autoverkoop met 4,1 procent toe tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van sectororganisatie Febiac. Vooral in het eerste kwartaal, onder invloed van het Brusselse autosalon, konden volgens Febiac uitstekende prestaties worden gemeld. Er wordt aan […] The post Duitse luxemerken dragen groei Belgische autoverkoop appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


9. Luxemerken: ‘Koop nog snel een plug-inhybride' (17/11/2017 - De Tijd)

09:34 De premiummerken BMW en Mercedes proberen bedrijfsklanten ervan te overtuigen om voor Nieuwjaar een plug-inhybride te kopen. ‘Het is nu of nooit.’ [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!