17:42 Google investeerde de voorbije vier jaar meer dan 13 miljard dollar in de voorbereidingen op een reclamearmere toekomst. Zo wedt het op ballonnen die internet leveren, drones en technologie die ons le... [naar artikel]
Google is jarig. Vijfentwintig jaar nadat twee studenten een zoekmachine startten in een garage is ons leven voorgoed veranderd en staat Google meer dan ooit onder druk. Een achtergrondverhaal over de best bezochte website ter wereld. En wat googelen wij Belgen eigenlijk het meest? [naar artikel]
Sinds april 2021 hebben Meta, Snap, Twitter en Pinterest een gezamenlijke marktwaarde van 315 miljard dollar verloren. Dit lijkt onder andere het resultaat te zijn van de privacywijzigingen op iPhones, die tot flink lagere inkomsten leiden voor adverteerders. Bedrijven die zich bezighouden met digitale advertenties en dataverzameling, zoals Meta en Twitter, zijn niet blij met […] [naar artikel]
In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]
Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]
De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]
De Belgische reclamemakers zijn hot in het buitenland en rijgen de prijzen op festivals aaneen, alleen hebben ze het moeilijk om dat in eigen land verkocht te krijgen. Daar wil Stijn Meuris iets aan veranderen in Belpub. [naar artikel]
Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]
Ze voert met een kleinschalig en drempelverlagend project de strijd tegen obesitas bij kinderen en jongeren op. Tegelijk beseft kinderarts Lieve De Lille dat er méér nodig is. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.