Vakbond ACOD klaagt het tekort aan lijncontroleurs aan. Die moeten chauffeurs van vervoersmaatschappij De Lijn ter plaatse bijstaan bij een ongeval of andere problemen. “De Lijn bespaart op de veiligheid van het personeel”, zegt algemeen secretaris Rita Coeck daarover. [naar artikel]
De Vlaming kiest steeds vaker voor een alternatief vervoersmiddel, behalve voor woon-werkverkeer, zo blijkt uit onderzoek. Allemaal goed en wel, zegt Neeroetenaar Patrick van Horne, maar in Limburg is dat zo goed als onmogelijk. Hij schreef een open brief naar minister Weyts om de toestand aan te klagen. [naar artikel]
Als het openbaar vervoer geen voordelen biedt tegenover de auto, dan blijft de perceptie van het openbaar vervoer die van “het vervoer voor de kneusjes”. “En dat is zeer kwalijk als we de klimaatproblematiek en de verkeersellende willen aanpakken”, zegt Peter Thoelen van reizigersvereniging TreinTramBus vandaag, in een reactie op de dalende tevredenheidscijfers voor De […] Het bericht Openbaar vervoer blijft “vervoer voor kneusjes” als er geen voordelen zijn tegenover auto verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het openbaar vervoer in de vervoerregio Aalst krijgt eind 2021 een opknapbeurt. In de vervoerregio zitten naast Aalst ook Dendermonde, Ninove en Denderleeuw, samen met de omliggende gemeenten. In Aalst komt er een frequente buslijn, cruciale plaatsen zoals de ziekenhuizen en de stations worden meer bediend. “Het openbaar zal veel beter op elkaar afgestemd zijn”, zegt schepen Jean-Jacques De Gucht (Open VLD). [naar artikel]
De nationale betoging van de vakbonden ACV, ABVV en ACLVB tegen de pensioenhervormingen zal morgen weer voor heel wat problemen zorgen. Zo weten de ouders van 1.333 Antwerpse kinderen al dat ze een alternatief moeten zoeken om hun kind op te vangen. [naar artikel]
Met het nieuw parkeerbeleid in de Antwerpse binnenstad moeten automobilisten er hun toevlucht zoeken in parkeergarages. In de zone waar de nieuwe regels gelden, zijn er 18 ondergrondse parkeergarages van zes verschillende bedrijven. De uurprijzen variëren van 2,70 euro per uur tot 4,80 euro per uur. Ga jij nu (meer) ondergronds parkeren in de Antwerpse binnenstad? Of (meer) het openbaar vervoer gebruiken? [naar artikel]
08:57 De Brusselse vervoersdienst MIVB test technologie om een rit op tram, bus en metro te betalen door een contactloze bankkaart tegen een terminal te houden. [naar artikel]
De Brussels openbaarvervoersmaatschappij MIVB heeft nieuwe valideringstoestellen in gebruik genomen waardoor occasionele reizigers ook contactloos kunnen betalen. Het volstaat om een daarvoor uitgeruste smartphone, krediet- of debetkaart bij het instappen en uitstappen tegen het apparaat te houden. Wie slechts af en toe het Brusselse openbaar vervoer gebruikt of als toerist neerstrijkt in de hoofdstad heeft […] Het bericht Voortaan kan je op Brussels openbaar vervoer contactloos zonder kaartje betalen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft beslist om vanaf 1 juli een voordelig jongerentarief bij de Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB in te voeren. Scholieren en studenten betalen 12 euro per jaar. Voor niet-studerende jongeren van 18 tot 24 jaar gaat de maatregel in vanaf februari 2022. [naar artikel]
Het positieve nieuws is dat Lantis een plan van aanpak heeft voorgesteld om de modal shift in en rond Antwerpen waar te maken. Helaas blinkt het plan niet uit in originaliteit en duidelijkheid. En wie hoopte dat de voortgangscommissie in het Vlaams Parlement nieuws zou brengen over minderhindermaatregelen tijdens de enorme werkzaamheden aan het viaduct van Merksem over dik twee jaar, is er ook aan voor de moeite. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.