Mediabedrijf Sanoma kleedt zijn Belgische tak verder uit. Het wil 65 banen schrappen in Mechelen, zowel op de redacties als bij de onderhoudende diensten. Het personeel - 290 man - denkt na over 'creatieve acties'. [naar artikel]
Sanoma Media Belgium wordt verder uitgekleed. In het Mechelse hoofdkantoor zullen enkele tientallen jobs verdwijnen, terwijl het ook niet langer Marie-Claire zal uitgeven. Alleen Flair ontspringt de dans: voortaan wordt de Nederlandse editie ook in Mechelen gemaakt. [naar artikel]
Het mediaconcern Sanoma, dat onder meer Flair en Libelle uitgeeft, rapporteerde een autonome omzetgroei van 2,6 procent voor de divisie consumentenmedia in België en Nederland. [naar artikel]
11:32 Het Finse mediaconcern Sanoma is er afgelopen kwartaal in geslaagd om op eigen kracht verder te groeien in België en Nederland. [naar artikel]
11:29 Yves Berlize promoveert binnen de tijdschriftenuitgever en volgt Henk Scheenstra op die het bedrijf verlaat. [naar artikel]
De Mol wordt voor 237 miljoen euro volledig eigenaar van SBS6, Veronica, Net5 en SBS9. Zijn investeringsfonds Talpa en Sanoma kochten SBS in 2011 voor ruim 1 miljard euro. Talpa verwierf toen een minderheidsbelang van 33 procent. [naar artikel]
Sanoma gaat met dat geld inzetten op Virtual Reality-storytelling, terwijl de VRT en Mediahuis gaan voor gepersonaliseerde radio met het project Wave. [naar artikel]
09:56 Het Finse mediabedrijf Sanoma heeft in het tweede kwartaal van dit jaar 50,8 miljoen euro winst geboekt, bijna de helft (47,6 procent) minder dan in dezelfde periode een jaar eerder. [naar artikel]
Marc Duijndam gaat vanaf 1 januari 2018 Sanoma Media in België en Nederland leiden. Hij volgt Peter de Mönnink op die eerder al zijn overstap naar mediabedrijf Talpa aankondigde. [naar artikel]
Uitgever Sanoma schrapt mogelijk 96 banen en wil zijn Belgische vrouwenbladen, waaronder Libelle en Flair verkopen aan Roularta Media Group. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.