08:39 Ook dieselvoertuigen met de Euro 2-norm en vervuilende benzinewagens mogen het Brussels gewest niet meer binnen. Chauffeurs die de regels aan hun laars lappen, riskeren 350 euro boete. [naar artikel]
09:20 De Lijn rijdt nog steeds met vervuilende bussen in de lage-emissiezone van Brussel. De Vlaamse Vervoersmaatschappij kreeg daarvoor afgelopen jaar 101 boetes die haar 35.350 euro kostten. [naar artikel]
01:02 De Brusselse regering ontvouwt vandaag haar plannen voor de invoering van een zone waarin vervuilende wagens streng aan banden worden gelegd. De boete wordt 350 euro per inbreuk. [naar artikel]
Het aantal vervuilende voertuigen dat in Brussel rondrijdt, is in 2019 met 70 procent gedaald. Dat zegt Leefmilieu Brussel vandaag in haar... [naar artikel]
Londen krijgt vanaf 2019 een 'ultralage-emissiezone' die volgens burgemeester Sadiq Khan van de Britse hoofdstad de wereldstad met de strengste emissienormen moet maken. Sinds 2008 geldt in het grootste deel van Groot-Londen al een lage-emissiezone. [naar artikel]
De Métropole du Grand Paris (MGP) heeft vandaag een verbod op de meest vervuilende auto’s goedgekeurd. Het gaat om dieselwagens die ouder zijn dan 18 jaar en wagens op benzine ouder dan 21 jaar. Zij zullen vanaf juli 2019 niet meer welkom zijn in een grote perimeter rond de hoofdstad. Voordat het verbod effectief in […] Het bericht Meest vervuilende wagens vanaf juli niet meer welkom in Parijs verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De métropole du Grand Paris (MGP) heeft vandaag een verbod op de meest vervuilende auto's goedgekeurd. Het gaat om dieselwagens die ouder zijn dan... [naar artikel]
Brussel is sinds begin 2018 een lage-emissiezone (LEZ), waar de oudste dieselwagens niet meer in mogen. De regels worden vanaf overmorgen aangescherpt, voor zowel diesel- als benzinewagens. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.