Het bedrijf ExxonMobil heeft 1 miljard euro geïnvesteerd in een nieuwe fabriek op de site van zijn raffinaderij in Antwerpen. Dat levert zeventig jobs op. De nieuwe fabriek zal brandstoffen voor de scheepvaart een pak milieuvriendelijker maken. [naar artikel]
In ons land zouden er voor eind 2021 nog 320 van de 2.400 banen sneuvelen bij ExxonMobil, de uitbater van... The post Oliegigant ExxonMobil ontslaat meer dan één op de tien Belgische werknemers appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het Amerikaanse ExxonMobil gaat de komende twee jaar het wereldwijde personeelsbestand met 15 procent inkrimpen. Eerder deze maand kondigde de... The post Oliegigant ExxonMobil zet wereldwijd 14.000 personeelsleden op straat appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het Amerikaanse olieconcern ExxonMobil weet al sinds de jaren zeventig dat het gebruik van fossiele brandstoffen tot opwarming van de aarde leidt. Maar ondanks dat probeerde het concern herhaaldelijk publieke twijfel te zaaien over de schadelijke gevolgen voor het klimaat. Dat schrijven wetenschappers in het gerenommeerde tijdschrift ‘Science’. [naar artikel]
Het Amerikaanse olieconcern ExxonMobil weet al sinds de jaren 70 dat het gebruik van fossiele brandstoffen schadelijk is en kon vrij nauwkeurig de opwarming van de aarde voorspellen. Toch bleef het herhaaldelijk publieke twijfel te zaaien. Dat schrijven wetenschappers in het tijdschrift Science. Ze noemen hun bevindingen "verbazingwekkend", onder meer omdat ExxonMobil in het openbaar zowat het tegendeel zei van wat ze zelf wisten. Anderen noemen de nieuwste onthullingen "explosief". ExxonMobil zelf zegt dat de foute conclusies worden getrokken. [naar artikel]
De wereld zal er niet in slagen om de klimaatdoelen van Parijs te halen als de energietransitie niet snel "dramatisch" opgeschaald wordt. Dat zegt het Amerikaanse olie- en gasbedrijf ExxonMobil in zijn jaarlijkse vooruitblik die deze week werd gepubliceerd. Volgens Exxon zal de wereld steeds meer energie nodig hebben door de stijgende wereldbevolking. Zoals het er nu naar uitziet, zal veel van die energie in 2050 nog steeds van fossiele brandstoffen komen. [naar artikel]
De FOD Mobiliteit kan sinds kort schepen efficiënter controleren op hun zwavelgehalte. Maritieme inspecteurs kunnen nu binnen de minuut zien hoeveel zwavel de scheepsbrandstof bevat. Een hele vooruitgang voor een sector die nog een weg heeft af te leggen. [naar artikel]
Door het lage peil van het kanaal Gent-Terneuzen kunnen de zwaarste zeeschepen niet probleemloos tot in de Gentse haven varen. Door beperkte watertoevoer en verdamping ten gevolge van de aanhoudende hitte staat het water ongeveer 15 cm lager. Dat betekent dat de totale waterdiepte van 13m35 niet langer volstaat voor schepen van meer dan 30.000 […] Het bericht Zwaarste zeeschepen kunnen Gentse haven niet bereiken verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het water in het kanaal Gent-Terneuzen staat door de droogte zo laag dat zware zeeschepen de Gentse haven niet meer kunnen bereiken. Het water is met 15 centimeter gezakt en de vaargeul is dus niet diep genoeg voor schepen met een grote diepgang. [naar artikel]
Zeeschepen in de hele wereld mogen vanaf 1 maart 2020 niet meer varen op brandstof die meer dan een half procent zwavel bevat. Dat werd zopas in Londen beslist op een milieuconferentie voor de maritieme sector die door de Verenigde Naties was bijeengeroepen. De Belgische rederijen zijn blij met die uitkomst. "Dit is een stap in de goede richting voor het milieu en de klimaatopwarming," zegt Wilfried Lemmens van de Koninklijke Belgische Redersvereinging. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.