Transportbedrijf H.Essers en milieubeweging BOS+ hebben een akkoord gesloten om juridische geschillen over ontbossing te stoppen. Er is afgesproken dat BOS+ zich niet langer verzet tegen de kap van 9 hectare bos in Genk. In ruil zal H.Essers elders 17,1 hectare aanplanten en verder geen grote stukken bos in Vlaanderen meer kappen. [naar artikel]
Transportbedrijf H.Essers en milieubeweging BOS+ hebben een akkoord gesloten om juridische geschillen over ontbossing te stoppen. Er is afgesproken dat BOS+ zich niet langer verzet tegen de kap van 9 hectare bos in Genk. In ruil zal H.Essers elders 17,1 hectare aanplanten en verder geen grote stukken bos in Vlaanderen meer kappen. [naar artikel]
Transportbedrijf H.Essers mag dan toch een deel van het bos op de voormalige Hörmann-site op het bedrijventerrein Genk-Noord kappen. Natuurvereniging BOS+ geeft zijn verzet op nadat ze een akkoord hadden bereikt met het logistiek bedrijf. H.Essers engageert zich daarbij om zo weinig mogelijk bomen te kappen en tegelijk in te zetten op een maximale biodiversiteitsontwikkeling. [naar artikel]
De Raad voor Vergunningsbetwistingen heeft de omgevingsvergunning van het logistieke bedrijf H. Essers in Genk geschorst. De firma wilde in de Woudstraat in Genk een laad- en losruimte en magazijnen bouwen. Maar Bos+ Vlaanderen ging in beroep tegen het kappen van 15 hectare bos. [naar artikel]
In 2013 kreeg transportbedrijf Essers een vergunning om eeuwenoud bos te kappen in ruil voor een “urgente economische ontwikkeling”. Vier jaar later ligt er een grotendeels lege parking. Essers paved paradise to put up a parking lot. [naar artikel]
De logistieke dienstverlener H.Essers in Genk kan het Essersbos voorlopig niet kappen om te kunnen uitbreiden. De Raad van State schorst het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan (GRUP) voor die uitbreiding. [naar artikel]
17:45 De Raad voor Vergunningsbetwistingen heeft de omgevingsvergunning van het logistieke bedrijf H. Essers in Genk geschorst. [naar artikel]
Natuurorganisatie Bos+ heeft een bezwaar ingediend tegen de plannen van transportbedrijf Essers om uit te breiden op de voormalige site van Hörmann in Genk. Essers wil daar een nieuw magazijn bouwen waarin goederen kunnen worden overgeladen, maar daarvoor moet eerst een bos gekapt worden. [naar artikel]
Logistiek bedrijf Essers krijgt een milieuvergunning voor de geplande hallen in Winterslag. Dat heeft de deputatie donderdagmiddag beslist op voorstel van gedeputeerde van Milieu en Natuur Ludwig Vandenhove. “Het gaat om een vrij eenvoudige milieuvergunning voor de uitbating van opslaghallen”, zegt Vandenhove die zich vrij kritisch opstelt over de plannen van Essers. [naar artikel]
Transportbedrijf H. Essers mag bomen kappen in Genk voor een nieuwe bedrijfsontwikkeling, in ruil voor minimale toekomstige ontbossing. Dat staat in een ‘historisch’ akkoord met de natuurvereniging Bos+. [naar artikel]
Natuurorganisatie Bos+ is niet te spreken over de beslissing van de Limburgse deputatie om transportbedrijf Essers 9 hectare bos te laten kappen voor uitbreiding. Het stapt naar de Raad voor Vergunningsbetwistingen. [naar artikel]
Natuurvereniging BOS+ gaat in beroep tegen de nieuwe ontbossingsplannen van transportfirma Essers. De firma heeft haar zinnen gezet op een bos van goed 9 hectare in Genk. Het is al de derde keer dat de natuurbeweging moet ingrijpen, stelt Bert De Somviele, directeur van BOS+. [naar artikel]
Het Genkse transportbedrijf Essers mag fors uitbreiden en daarvoor een bos laten kappen. Dat heeft minister van Leefmilieu Joke Schauwvliege (CD&V) bevestigd. Milieuverenigingen hebben de vergunning altijd aangevochten. [naar artikel]
De Vlaamse regering geeft het logistiek bedrijf Essers de toestemming om zijn activiteiten in Genk uit te breiden, ten koste van een aanpalend, door Europa beschermd bos. De beslissing moet wel nog naar de Raad van State. [naar artikel]
Transportbedrijf H. Essers stopt met bossen kappen in Vlaanderen. Dat belooft het na een juridisch conflict met milieuorganisatie BOS+. ‘Mooi. Maar zo is er nog 50.000 hectare Vlaams bos dat niet beschermd is. Kappen we dat, dan komt er jaarlijks de CO2-uitstoot van 90.000 auto’s bij’, zegt Groen. [naar artikel]
H. Essers heeft van de stad Genk een milieuvergunning gekregen voor zijn uitbreiding op de voormalige Hörmann-site. Ook nu moet er negen hectare bos gekapt worden. Natuurpunt legt zich, onder strenge voorwaarden, neer bij de beslissing. [naar artikel]
De stad Antwerpen koopt zo'n 3,5 hectare van het Ferrarisbos in Wilrijk van transportbedrijf H. Essers. De afgelopen jaren is er fel gestreden voor dat bos, toen bekend werd dat H. Essers het wilde kappen om op de grond te bouwen. Nu gaat de stad het bos toegankelijk maken. Daarnaast zullen er waterbuffers voorzien worden. [naar artikel]
De stad Antwerpen heeft het tweede stuk bos bij transportbedrijf H. Essers in Wilrijk gekocht. De stad had in februari al een deel gekocht, maar bezit nu het volledige bos van vijf hectare groot. De afgelopen jaren kwam er veel protest rond het bos, omdat H. Essers het bos wou kappen. Het bos zal toegankelijk gemaakt worden en er komt een waterbuffer. [naar artikel]
GENKDe logistieke dienstverlener H.Essers, met hoofdzetel in Genk, heeft de Zeebrugse tankcontainerspecialist Huktra overgenomen. Voor H.Essers gaat daarmee de poort open naar Spanje en het Verenigd Koninkrijk. [naar artikel]
09:49 De saga rond het Essersbos I en II lijkt voorbij. De Limburgse deputatie heeft donderdag de omgevingsvergunning voor de logistieke site afgeleverd. [naar artikel]
18:49 De Raad van State schorst het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan (GRUP) voor de uitbreiding van het transportbedrijf Essers. Daarmee lijkt het terug naar af voor Essers. [naar artikel]
Het Genkse logistieke bedrijf H.Essers verkoopt 3,5 ha bos in Wilrijk - het fameuze Ferrarisbos - aan de stad Antwerpen. Dat is een uitvloeisel van het historisch verzoeningsakkoord dat H.Essers in 2021 sloot met Bos+. [naar artikel]
De auditeur van de Raad van State zegt dat in een spoedprocedure. Volgende vrijdag valt de definitieve beslissing. [naar artikel]
Natuurvereniging BOS+ gaat in beroep tegen de nieuwe ontbossingsplannen van transportbedrijf Essers op de Hörmann-site in Genk. Geen beschermd bos, volgens Essers. Wel waardevol bos, zegt Bos+. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.