De Lijn is aan het experimenteren met een gel om het probleem van gladde tramsporen aan te pakken, als gevolg van regen of vrieskou. De vervoersmaatschappij zegt dat in een reactie op een ongeval in Antwerpen. Daar is een vrouw in het ziekenhuis verzorgd nadat ze met haar fiets was uitgegleden op de tramsporen "De fietsveiligheid aan tramsporen is een oud zeer", zegt Frederik Wittock van De Lijn. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn hoopt dat een onderzoek naar “fietsveilige” tramsporen nog dit jaar tot een werkbare oplossing leidt. Woensdagochtend raakte nog bekend dat een 44-jarige fietser om het leven is gekomen na een val in de tramsporen in centrum van Gent. “We willen er alles aan doen om die sporen veilig te maken”, klinkt het bij De Lijn. [naar artikel]
De Universiteit Gent voert verouderingsproeven uit op de vulmiddelen die De Lijn uittest om tramsporen op te vullen en zo valpartijen met de fiets te voorkomen. Het zorgt ervoor dat De Lijn al op enkele maanden kan uitvinden of het ook een oplossing is op lange termijn. [naar artikel]
De Lijn gaat de volgende jaren 39,7 miljoen euro investeren in zijn tramnetwerk, zo maakte de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij woensdag bekend,... The post De Lijn investeert bijna 40 miljoen in vernieuwing en uitbreiding tramsporen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Als fietsers tramsporen moeten oversteken, rijden ze daar best dwars (loodrecht) over. "Zo heb je het minste risico op vallen of vast komen te zitten", meldt openbaarvervoermaatschappij De Lijn. [naar artikel]
Als fietsers tramsporen moeten oversteken, rijden ze daar best dwars (loodrecht) over. “Zo heb je het minste risico op vallen of vast komen te zitten”, meldt openbaarvervoermaatschappij De Lijn. [naar artikel]
Piepende tramsporen veroorzaken nog altijd geluidsoverlast op Linkeroever. De tramsporen aan de halte Halewijn op de Blancefloerlaan zijn twee jaar geleden heraangelegd, en sindsdien kraakt het daar bij elke tram die langskomt. De buurtbewoners namen al contact op met De Lijn om het probleem aan te pakken, maar voorlopig dus nog zonder resultaat. [naar artikel]
Gents schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) werkt aan oplossingen om de fietsveiligheid op en rond tramsporen te verbeteren. Watteeuw denkt aan drie ingrepen. “Het wegdek rond de tramsporen moet in orde zijn. Daar moeten we samen met De Lijn voor zorgen. We moeten ook zorgen voor een betere signalisatie. En we moeten de fietslessen om mensen te leren omgaan met de tramsporen nog verbeteren”, zo zei Watteeuw woensdag in De Ochtend op Radio 1. [naar artikel]
Wie weleens fietst in Gent, weet dat te weinig aandacht op straat kan eindigen met een wiel tussen de tramsporen. De Lijn onderzoekt nu hoe die sporen veiliger kunnen. Zo moeten zware valpartijen worden voorkomen. [naar artikel]
Een tram van De Lijn stond zondagavond vast op de Ter Heydelaan in Deurne omdat er enkele takken op de tramsporen waren beland. De gestrande tramreizigers staken samen met de controleurs van De Lijn de handen uit de mouwen om samen de sporen vrij te maken. “Anders stonden we enige uren vast”, reageerde één van de reizigers in kwestie. [naar artikel]
In Gent heeft De Lijn vanmorgen een oplossing voorgesteld om de ongebruikte tramsporen in het historisch centrum veiliger te maken voor fietsers. [naar artikel]
In Gent is een 35-jarige fietser overleden nadat hij was uitgegleden op natte tramsporen. Uit een studie van UZ Gent bleek eerder al dat een kwart van alle Gentse fietsongevallen te maken heeft met de tramsporen. De stad werkt aan oplossingen en wil onder andere fietslessen organiseren om mensen te leren hoe ze over tramsporen moeten fietsen. Maar hoe kan de verkeerssituatie voor fietsers veiliger gemaakt worden? En wat kan je als fietser zelf doen? [naar artikel]
In Gent is een 35-jarige fietser om het leven gekomen na een val op natte tramsporen in de buurt van het Lippensplein. Het ongeval gebeurde een tiental dagen geleden, maar details raakten nu pas bekend. De tramsporen in Gent hebben een kwalijke reputatie. Volgens cijfers van het UZ Gent heeft 1 op de 4 fietsongevallen te maken met de tramsporen. Dat er nu een dode valt is wel uitzonderlijk. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn stapt over op het Mobib-systeem, waarbij de papieren tickets vervangen worden door een elektronische kaart. Vlaanderen trekt daarvoor 97 miljoen euro uit. Met de invoering van de Mobib-kaart komt het openbaar vervoer weer wat dichter bij de universele kaart voor alle openbaar vervoer in België. [naar artikel]
Een 44-jarige fietser die door tramsporen in het centrum van Gent ten val kwam, is na twee weken in coma overleden. Het stadsbestuur en De Lijn zoeken verwoed oplossingen om ongevallen te vermijden. [naar artikel]
Een 35-jarige fietser kwam in Gent om het leven nadat hij met zijn fiets op de natte tramsporen was uitgegleden. Elk jaar gebeuren in Gent 500 fietsongevallen op de tramsporen. De Lijn zoekt naar oplossingen maar die zijn moeilijk te vinden. “Wereldwijd worden studies uitgevoerd. Maar tot nu zijn de oplossingen niet afdoende gebleken.” [naar artikel]
Een 35-jarige fietser kwam in Gent om het leven nadat hij met zijn fiets op de natte tramsporen was uitgegleden. Elk jaar gebeuren in Gent 500 fietsongevallen op de tramsporen. De Lijn zoekt naar oplossingen maar die zijn moeilijk te vinden. “Wereldwijd worden studies uitgevoerd. Maar tot nu zijn de oplossingen niet afdoende gebleken.” [naar artikel]
In Gent is tien dagen geleden een jongeman overleden nadat hij al fietsend ten val was gekomen: op een regenachtige dag gleed hij uit over de tramsporen. Het UZ Gent maakt melding van gemiddeld 500 gekwetsten per jaar, binnengebracht op spoed na een val door de tramsporen. [naar artikel]
Bij vervoersmaatschappij De Lijn erkent men dat er een probleem is op sommige buslijnen. De Lijn brengt momenteel de overbevolkte buslijnen in kaart. Aan de start van elk schooljaar moet het dat doen omdat het aantal reizigers continu verandert. De coronacrisis maakt die evaluatie nog moeilijker dan andere jaren. Toch belooft de Lijn dat er oplossingen komen voor de overbevolkte bussen. [naar artikel]
Dat het gevaarlijk fietsen kan zijn over de Gentse tramsporen, daar kan nu ook VTM-sportanker Stijn Vlaeminck (41) over meespreken. Afgelopen weekend kwam hij stevig ten val, met een zware kneuzing als gevolg. Bij De Lijn lopen intussen hoopgevende testen om de veiligheid te verhogen. [naar artikel]
Op de Meirbrug is De Lijn bezig met het vervangen van de tramsporen en de wissels. Deze klus zal tot het einde van de week duren en gebeurt vooral ’s nachts. Een definitieve heraanleg van de Meirbrug, waarbij een deel autovrij wordt, gebeurt pas over een aantal jaren. [naar artikel]
De NMBS lanceert vandaag Train Map, een online kaart waar je een overzicht krijgt van alle treinen die op een bepaald moment op het Belgische spoornetwerk rijden. Op de bewegende kaart kan je zien waar je trein zich bevindt. [naar artikel]
Een op het eerste zicht banale val na een schuiver op de natte tramsporen in Gent heeft het leven gekost aan een 35-jarige fietser. De man gleed op een zondagavond eind augustus weg en botste met zijn borst tegen een ijzeren verkeerspaaltje. Twee uur later was hij overleden. Jaarlijks maken de Gentse tramsporen zo’n 500 slachtoffers. [naar artikel]
De nieuwe trambedding op Linkeroever veroorzaakt een hels lawaai. Bewoners van de Blancefloerlaan klagen steen en been, omdat de vele trams die er passeren nu meer bochten moeten maken. En dat gaat gepaard met gepiep en geknars op de tramsporen. Ze vragen De Lijn om hier iets aan te doen. Want met de ramen open is het lawaai nauwelijks te verdragen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.