Als de VRT zijn digitaal platform uitbreidt, dan moet een deel ervan betalend kunnen worden. Met dat voorstel wil mediaminister Sven Gatz tegemoetkomen aan de kritiek van de private mediabedrijven op de marktverstoring van de gratis VRT. [naar artikel]
Recent besloten de redacties van Humo en De Morgen om digitaal samen te smelten. Beide merken denken na over een gezamenlijk digitaal platform. Het is een van de strategieën om de tandende verkoop van printmedia te counteren. De verkoopcijfers van gedrukte kranten en magazines zitten voor alle titels in dalende lijn. Maar er is nog [naar artikel]
De consumentenorganisatie Test-Aankoop heeft na een test van 22 keukenradio's met DAB+ vastgesteld dat ons land nog niet klaar is voor de afschakeling van het FM-signaal in 2022. "DAB+ heeft de ambitie om het aanbod aan zenders te vergroten, maar we stellen vast dat het aanbod verschraald", zegt Simon November van Test-Aankoop in "De wereld vandaag". Minister van Cultuur Sven Gatz zegt dat 2022 een richtdatum is, maar dat FM en DAB+ langer naast elkaar kunnen voortbestaan. [naar artikel]
De Australische ambassadeur voor België, Justin Brown, verwelkomt vandaag het aanbod van de Belgische regering om hulp te bieden in de strijd tegen... [naar artikel]
Nooit eerder hadden supermarkten een groter aanbod aan veganistische producten dan vandaag. Dat blijkt uit een onderzoek dat drie veganismeverenigingen uitvoerden. ‘Een goede zaak, want zo wordt de drempel om plantaardige producten te proberen lager’, zegt BE Vegan-woordvoerder Nathalie Duyck. [naar artikel]
11:18 De telecomoperator herschikt zijn videoaanbod en maakt het beter toegankelijk via digitale tv en mobiele toestellen. Er komt ook een nieuwe decoder. [naar artikel]
De langverwachte elektrische Volkswagen ID.3 komt toch deze zomer op de markt, maar wel met minder digitale functies. De oorzaak zit ’m in een lang... [naar artikel]
08:31 De telecomoperator en de ICT-specialist voor het onderwijs slaan de handen in elkaar om het onderwijs te digitaliseren. [naar artikel]
De VRT start een uitgebreid actieplan dat de publieke omroep verder klaarmaakt voor de toekomst. Blikvangers zijn een sterk digitaal aanbod, betrouwbare en kritische journalistiek en creatieve en ontspannende programma’s voor iedereen. “Zo bestuderen we een nieuwe sitcom een laatavondprogramma”, klinkt het. Het actieplan kwam tot stand na ‘Jouw VRT’, het grootschalige onderzoeksproject dat eerder dit jaar werd opgestart. [naar artikel]
De VRT gaat de komende jaren meer inzetten op creativiteit en ontspanning. Bedoeling is om meer evenwicht in het huidige programma-aanbod te brengen en zo meer aansluiting te vinden bij jongeren, kortgeschoolden en Vlamingen met een buitenlandse herkomst. Uit een grote peiling van de VRT blijkt namelijk dat maar liefst 1 op de 3 Vlamingen de VRT niet kent of niet weet dat het de openbare omroep is. VRT-topman Frederik Delaplace ziet onder meer heil in een opvolger voor de populaire reeks FC De Kampioenen en meer ontspannende formats, zo bleek bij de voorstelling van de resultaten van de peiling. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.